Størrelse på huset mtp 3 barn

Vilsågjerne101

Elsker forumet
hei,vi planlegger nå nr 3. Vi har et hus på 120 m2 og ganske stor hage. Det som bekymre meg litt er størrelsen på huset mtp når barnet etterhvert skal ha med venner hjem.
Tror dere det trengs større hus?
Vi er veldig glad i huset og nabolaget så vil ikke selge huset enda.

Dere med 3 unger,hvor stort er huset og soverommet deres?

Eldste blir 5 til sommer og yngste er 4 måneder. Og vi er igang og prøve sistemann.

Vil tenke romløsning egentlig har mer å si enn kvadratmeter.
Forskjell på å ha med venner hjem når man deler rom og ikke har noe annet sted å være enn om man har eget rom eller en ekstra stue man kan være med venner på besøk...

Mer vesentlig enn størrelsen tenker jeg er antall rom og hvordan arealet er utnyttet.

Vi har ca 80kvm + 40kvm grovkjeller og har snart 2. Merker det begynner å bli trangt når frøkna blir større, og hun er ikke 3 enda.
Som nevnt over her så er romløsning viktigere enn kvm da, så tenker det er noe man må føle litt på.
Vi skal flytte iløpet av året, og kommer til å få over 400kvm, men blir hovedsakelig en etasje som blir brukt.

Da jeg var alene med tre barn kjøpte jeg hus på 110kvm hadde fint passer med en mann også :p

150 m2 her og tre barn. Har en bra romløsning mtp de barna vi har og alderssammensetning så alle har et sted å trekke seg tilbake.

To stuer, evt. loft/kjellerstue kommer dere langt med... men vet ikke om dere har det?

Vi har 2 stuer/2 etasjer:) og 4 soverom. Akkurat nå bruker vi sjelden 2 etasje da eldste ikke har så mange vennebesøk. Vi syns det er god plass og planløsning for 4 men er usikker når de alle blir litt eldre mtp 5 stk.

Tror nok det spørs veldig på deg/dere som par og ungene. Mine preferanser er kanskje litt utenom normalen.

Her skulle jeg med 2-3 barn ikke hatt allverden av kvadrat, men fokusert på funksjonelle rom og heller større uteplass. Følgende er for meg viktig:

- Soverom til oss og hvert av barna, som ikke trenger være større enn plass til dobbeltseng og klesskap
- Åpen stue/kjøkken løsning
- 2 bad (kan med fordel være små om vi har et lire vaskerom utenom)
- Gang med plass til klær/sko
- Og gjerne et lite "kott" til småting

Et ekstra rom (kombinasjon TV-stue, kontor og gjesterom) er fint, men ikke nødvendig.

Hvor stort dette er i kvm aner jeg ikke, poenget er heller at størrelsen kommer an på hvor store rom du liker, hvor mange ekstra rom/bad osv og hva dere foretrekker. Her foretrekker jeg små bad og soverom, men grei størrelse på oppholdsrom.

Vi har 2 stuer/2 etasjer:) og 4 soverom. Akkurat nå bruker vi sjelden 2 etasje da eldste ikke har så mange vennebesøk. Vi syns det er god plass og planløsning for 4 men er usikker når de alle blir litt eldre mtp 5 stk.

Med mindre oppholdsrommene deres er pittesmå (og dere kanskje bare har ett bad) ser jeg ikke problemet :) Alle ungene får hvert sitt soverom + at de kan dele ene stuen til besøk :)

Med mindre oppholdsrommene deres er pittesmå (og dere kanskje bare har ett bad) ser jeg ikke problemet :) Alle ungene får hvert sitt soverom + at de kan dele ene stuen til besøk :)

Oppholdsrom oppe er passelig:) vi har heldigvis 2 bad:)
Tror dette skalgå bra allikevel jeg,tusen takk:)
Er allerede 5 dpo og håper på klaff nå.

Oppholdsrom oppe er passelig:) vi har heldigvis 2 bad:)
Tror dette skalgå bra allikevel jeg,tusen takk:)
Er allerede 5 dpo og håper på klaff nå.

Så lenge dere ikke har like dårlig plass som oss (50 kvm med 1 soverom) så går det nok greit ;)

Vi flyttet inn i nytt (men gammelt) hus da jeg var 3 mnd på vei med tredjemann. Huset vårt er på 190kvm og det gamle huset var på `bare` 100kvm. I tillegg har vi fått en kjempe stor hage så godt fornøyd med arealet inne og ute :)

Folk bor i på mye mindre i leiligheter i byer. Så det skal du ikke tenke på nei, er det plass til alle så skal ikke det stoppe dere :)

Vi har samme størrelse på huset, jeg hadde nok ønsket større om det var 3 barn her

Vi flyttet inn i nytt (men gammelt) hus da jeg var 3 mnd på vei med tredjemann. Huset vårt er på 190kvm og det gamle huset var på `bare` 100kvm. I tillegg har vi fått en kjempe stor hage så godt fornøyd med arealet inne og ute :)
Sier ikke at 100kvm er lite, men vi liker å være mye ute og når bilveien gikk rett utafor husdører så var det ikke trygt for ungene og vi kunne aldri la dem være alene ute 5 min . Nå har vi fått ei skog utenfor hagen vår så nå kan ungene bare løpe ut og leke og vi trenger ikke være så redde for biler osv :) Og bare en bonus at huset er litt større .

Folk bor i på mye mindre i leiligheter i byer. Så det skal du ikke tenke på nei, er det plass til alle så skal ikke det stoppe dere :)

Tusen takk:) igår lyste gravid mot meg så det blir 2 veldig tette barn pluss eldste på snart 5 år :) blir samme termin på bursdagen til lillemann:Heartred

Er veldig glad for det men også veldig Redd.

Tusen takk:) igår lyste gravid mot meg så det blir 2 veldig tette barn pluss eldste på snart 5 år :) blir samme termin på bursdagen til lillemann:Heartred

Er veldig glad for det men også veldig Redd.

Gratulerer så mye :)

Back
Topp