Størrelse på flaske-tut

Nellie

Betatt av forumet
Jeg ammer til vanlig, men har gitt snuppa på 9 uker flaske med mme noen ganger. I dag skal hun overnatte hos moren min så da blir det jo en del flasker hun skal få. Derfor lurer jeg på dere som gir flaske til vanlig, bruker dere nr 1 eller nr 2 på tuten på flaska?:) har brukt 1 de gangene hun har fått, men ikke jeg som ga henne så vet ikke hvor fort/ seint det gikk.

Har bare gitt min flaske to ganger med mm for å teste om han tok den.. Da har jeg brukt nr1 :) min er 6uker...

Vi bruker nr 1 ellers blir det fort mye luft samt at maten kommer for fort :) han er 1 mnd i dag, så det er sikkert veldig individuelt!

Min er 7 uker til mandag og vi bruker nr 1 tut. Melka kommer fort nok for lillebror så ikke noe problem der ennå.
Vi bruker på mam og avent flasker :)

Last edited:
Det kommer an på hvilken flaske vi bruker. Bruker vi Avent må vi ha smokk 2, men med mam holder det med 1 :)

Bruker man flasker selv. Brukte tut nr 1 frem til han var 6/7 uker. Så merka vi hun begynte å bli utålmodig da melka kom for sein. Så skifta til tut nr 2 :)

Bruker advent nr 1, hun suger som bare det og synes melka kommer mer enn fort nok ;) suger like godt på brystet fremdeles selv om hun får flaske ett par ganger om dagen! :)

Back
Topp