Størrelse på dyne..?

Da kan man f.eks sitte ved siden av sengen med en betryggende hånd på babyen. Trøste på annet vis. Poenget mitt er bare at det er foreldrene som bestemmer - ikke babyen/barnet. Trygghet klarer man skape på andre måter enn ved å samsove. Så hvis man vil at de skal sove i egen seng så får man det helt sikkert til - selv om det sikkert ikke er minste motstands vei. Ville ikke kommentert i det hele tatt, men synes kommentaren over om at det er det bare å glemme var så unødvendig. Ingen av mine venninner har samsovet med sine - det har vært helt uproblematisk. Det er ingenting galt med å samsove og det er ingenting galt med å ikke gjøre det :)
Såklart ikke. Men man må godta at alt ikke alltid går etter planen med små da :)

Hei :)
Vi har tenkt å bruke sprinkelseng fra start, og ei vugge for å ha på stua. Men hvilken størrelse kjøper jeg på dyner? Å hvilke dyner? Hjeeelp.. :angelic:

Den minste dyne holder i massevis första tiden är min erfarenhet och heller flytte den mellom stua og sprinkelseng. Heller vente litt og se an behovet for den som er 80x100. Mina brukte den lille mest i vogn, allt annat har blitt sparket av och aldrig blitt godtatt här, så har mest brukt teppe da det har haft större chans å få ligge kvar på babyen.

Og så må jag le litt av alla som kommenterar av hvordan det blir når man får barn. Ingen babyer er lika, ej heller hvordan man reagerar når man först blir forelder. Den tjukke boken man har i hodet om hvordan man skal göra med barnen, den spiser man opp ett antal gånger når man först har barn... Noen planer genomförer man, andra nedprioriteras och forandres, och alla måter er bra på når man gör sitt bästa för sin familie och sina barn! Man tar til sig råd man syns låter bra, og driter i alla andra. ;)

Hei :)
Vi har tenkt å bruke sprinkelseng fra start, og ei vugge for å ha på stua. Men hvilken størrelse kjøper jeg på dyner? Å hvilke dyner? Hjeeelp.. :angelic:

Vi brukte sprinkelsrng fra dag 1 på våre tre gutter og skal det nå med minste gutt også :)
Vi brukte ikke dyne, men sovepose fra hm og IKEA, dette er jo kun personlig preferanse, men jeg liker det bedre enn dyne siden han ikke kan spenne den av seg, og heller ikke kan dra den over hodet :)
Men om du absolutt vil ha dyne så er den minste de har på princess sikker super :)

Mi sov i sprinkelseng uten problemer fra starten. (ingen problemer med tilknytning eller trygghet der altså, bare så det er nevnt.) Men de er er forskjellige ja. Uansett så gjør det vel ikke noe å kjøpe ei dyne eller to. Minste størrelse til baby og øk størrelse etterhvert. :)

Dyna får du bruk for uansett. Baby skal ikke ligge under foreldrenes dyne. Vi samsov med jenta vår fast til hun var ca 1 år, og første 7mnd hadde hun egen dyne og fikk kun sove på min side. Far sover tungt og har lest at kun mor har instinktet til å våkne lett nok - finner dessverre ikke kilden på det sistnevnte nå.

Vi brukte forøvrig 80x100 fra 0 til 2år

https://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedød/sørg-forsvarlig-samsoving

Her er det motsatt, mannen våkner mye lettere enn meg :hilarious:

Vi har forøvrig 65x80 cm i bedsidecrib og vogn, og når vi monterer sprinkelseng om et halvt års tid blir det 100x80 cm dyne. Har alle dynene etter storesøster, Andungen dundyner

Her er det motsatt, mannen våkner mye lettere enn meg :hilarious:

Vi har forøvrig 65x80 cm i bedsidecrib og vogn, og når vi monterer sprinkelseng om et halvt års tid blir det 100x80 cm dyne. Har alle dynene etter storesøster, Andungen dundyner

Samma her. :p Vi flaskemata forrige kid og mannen var mye mer oppe på natten enn jeg var.

Vi slapp å tenke på det sist, siden ivrige besteforeldre og oldeforeldre shoppet som gale :p Hadde vogndyne i vogna og dyna som er hakket større i sprinkelsengen. I babynest og lekegrind brukte vi bare teppe.

Mini lå i egen seng ved siden av vår helt fra starten, men ble en del samsoving også. Jeg synes det var veldig greit å ha en dyne i vogna og en i sengen hans. Han er septemberbarn, så spent på hvordan behovet blir denne gangen med sommerbaby.. Regner med det bare blir brukt teppe i vogna hvertfall, muligens i sengen også, får se hva slags unge vi får og hvor varmt det blir :) Men anbefaler de to dynene (husker ikke hvor de er fra, men de er hvertfall allergivennlige bla.), vi brukte begge lenge og mye, og synes som sagt det var greit å ha begge to :)

Vi brukte første dyna frem til babyen var 5-6 måneder
Nr 2 til halvannet år
Nr 3 til bruker vi på 3 åringen ennå
Og kommer til å gå over til voksen dyna nærmere 4 år

Vedlegg

• barnestr.jpg
    barnestr.jpg
    17,2 KB · Visninger: 14
Vi brukte sprinkelsrng fra dag 1 på våre tre gutter og skal det nå med minste gutt også :)
Vi brukte ikke dyne, men sovepose fra hm og IKEA, dette er jo kun personlig preferanse, men jeg liker det bedre enn dyne siden han ikke kan spenne den av seg, og heller ikke kan dra den over hodet :)
Men om du absolutt vil ha dyne så er den minste de har på princess sikker super :)

Sniker fra september her.
Hvordan funker disse posene? Ser ikke ut som det er ermer på dem, eller går det an å kjøpe i tillegg?

Har andungen 65*80 til vogna/vugge.
80*100 til senga

Hun kommer til å sove i bedside crib/babynest/ i senga vår i starten. Så da er den lille dyna stor nok.

Har kjøpt helårsdyne i str 65*80, men kommer også til å kjøpe ei sommerdyne i samme str. Etterhvert brukes 100*80 :)

Back
Topp