Størrelse på bleier?

Enhjørningen

Glad i forumet
Noen som har en oversikt over størrelse på bleier / alder...?

Jeg har kjøpt nr 1 på libero. Det er 2-4 kg. Tror jeg gikk ganske fort over til nr 2 på libero..[:)]

Jeg har kjøpt 1 pakke med nr 1 fra Libero og 3 pakker med nr 2 fra Libero :) 

Kommer jo helt ann på hvor mye vekta er...inne på Libero sin side har du alle de forskjellige str
http://www.libero.no/Pages/Products/Products.aspx?id=83602

Det har veldig mye og si på barnet, så noen kan bruke nr 1 bleiene i opp til 2 mnd
mens noen må begynne på 2er bleiene med en gang[;)] Det er sånt som man merker
når man får barnet, kanskje lekker nr 1 men ikke nr 2, kanskje passer ikke feks libero
til stumpen mens pampers passer perfekt.  

Har foresten kjøpt 2 pakker med nr 1 og 2 pakker med nr 2 [;)] 
Men så har jeg kjøpt inn 25 tøybleier i tillegg da [8D]
Men vurderer og bruke papirbleier i flytte/oppussings perioden da, for enkelhetens skyld!

men ihvertfall så er
nr 1   2-4 kg 
nr 2   4-6 kg 
nr 3   5-8 kg (trooor jeg)
nr 4   7-13 kg (trooor jeg) 

Rett meg hvis jeg tar feil [:)]

Bleiestørrelse har fint lite med alder å gjøre[8D] Og de kiloene som står på bleiepakkene er ikke noe man kan følge slavisk. Dersom du bruker 1'er bleier på en nyfødt, og den blir veldig fort full, så er det bedre å hoppe over til størrelse nr 2. På min sønn har dette med kiloer aldri hatt noe å si for hvilken størrelse han bruker. Han er lett på vekta, men klarer virkelig å fylle bleiene godt, så han bruker bleier som egentlig er beregnet på større barn.

det går bare etter vekt ikke alder. Vekt kan være veldig forskjellig.
Jeg har kjøpt en pakke med bleier 2-4 kg og tre pakker med 5-8 kg. regner med at 5-8kg bleier
er brukandes over en ganske lang tidsperiode. 2-4 kg bleier kan det jo hende at man ikke får bruk for i det hele tatt.

ORIGINAL: trollfrøkna

Jeg har kjøpt en pakke med bleier 2-4 kg og tre pakker med 5-8 kg. regner med at 5-8kg bleier
er brukandes over en ganske lang tidsperiode. 2-4 kg bleier kan det jo hende at man ikke får bruk for i det hele tatt.

Kan bruke det til dokka til snuppa da kanskje. Koster jo 50 kr for to baby born bleier[8|]

Jeg har hamstret litt forskjellig jeg da. Aner jo i grunn ikke hvor mye jeg trenger av hver størrelse eller om det er Libero eller Pampers som fungerer best. Det har jo vært så utrolig billig nå at jeg synes det var greit å heller kjøpe inn litt. Det jeg eventuelt ikke får brukt kan jeg gi bort til de jeg kjenner som venter barn.

Husker ikke helt hvor mye jeg har kjøpt men kanskje noe sånt som:
3 pakker Libero nr. 1
1 pakke Pampers nr. 1
8 pakker Libero nr. 2
3 pakker Pampers nr. 2
6 pakker Libero nr. 3
4 pakker Pampers nr. 3

Bør vel holde en liten stund?

Pampers har litt annen vektinndeling enn Libero.

Tror ikke jeg får noen veldig stor baby. Lå 5% under på vekstkurven i uke 32 og jeg har ikke blitt så veldig stor heller. Synes ikke jeg ser høygravid ut, noe jeg er veldig nær å være [&:]

ORIGINAL: Rappo

ORIGINAL: trollfrøkna

Kan bruke det til dokka til snuppa da kanskje. Koster jo 50 kr for to baby born bleier[8|]

Jepp! [;)] Vi brukte det til Ida sine dukker. [:)]

Har kjøpt inn:
1 pakke av Libero nr. 1
2 pakkar av Libero nr. 2

Har hatt ein Pampersunge og ein Liberounge, så eg vil ikkje kjøpe inn for mykje før eg veit kva type unge eg får. [:)]

Har kjøpt 2 i pampers nr 1, og 4 i pampers nr 2 [:)] 

Liker best pampers til baby, og libero fra nr 3 og oppover [;)]

Noen som kan forklare forskjellen på pampers og libero newborn bleiene? Har liksom ikke noe kjennskap til noen av de [8D]

ORIGINAL: SunShin

Noen som kan forklare forskjellen på pampers og libero newborn bleiene? Har liksom ikke noe kjennskap til noen av de [8D]

Synes pampers er MYE mykere og bedre for de minste stumpene synes jeg ihvertfall..

ORIGINAL: Mollå

Synes pampers er MYE mykere og bedre for de minste stumpene synes jeg ihvertfall..

Helt enig! De første størrelsene i Libero er rett og slett alt for harde for små babyrumper... Pampers derimot virker mye mer behagelige[:)]

Jeg har likt libero best, har hørt at gutter kan passe pampers bedre enn jenter. Men, om det stemmer er nok ikke så sikkert..[8D]

Matheo brukte str. 1 iallefall i en mnd, han var 3,3kg og 47cm når han ble født. Og det gikk 10 bleier om dagen. Små babyer bæsjer hele tida, og spesielt om de får pupp, siden det er så lett fordøyelig.

Jeg syns pampers sine lukter alt formye tiss, babyer tisser jo mange ganger i en bleie
og fra den første dråpen med tiss har kommet syns jeg at det stinker alt for mye.
Det samme gjelder bæsj. Og hvem vil vel at babyen skal lokte tiss ?

Men nå har jo ikke jeg egne barn, har jo kunn skifta bleier på tantebarna mine og søsteren
min kasta rett og slett gratisprøvene fra pampers etter en stund [&:] (altså de bleiene hun ikke brukte[8D])
Men nå vet jo ikke jeg hvordan de store bleiene er, har kun skifta nr 1 og nr 2 bleier fra pampers da[:-]

Men nå som jeg får eget barn, så går jeg inn med et åpent sinn, og blir det papir på oss
så skal ALLE merkene prøves, både billige og dyre. [:)] Men skal prøve ut tøybleier først [:)]

Har kjøpt 2 i pampers nr 1, og 4 i pampers nr 2 [:)] 

Liker best pampers til baby, og libero fra nr 3 og oppover [;)]

Som jeg skulle sagt det selv.... [;)]
Slik brukte vi til snuppa, og satser på at det blir likt nå [:)]
Syns pampers er så mye mykere enn libero, så grett med pampers i starten [:)]

Back
Topp