Størrelse på babytøy- igangsettelse

MinusNinus

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2015
Julibaluba 2017
Ladies! :)

Vi har vært så heldig at vi har to kommende bestemødre som har besørget hele 50 (og 56) kolleksjonen for oss ;) Men nå skal vi jo settes i gang, og vil derfor få 3-4 uker før termin. Har ikke estimert lenge på baby men forventet vekt er ca 2700-2900 alt etter når de setter i gang. Bør vi gå til innkjøp til noe i størrelse 44 også?

jeg har født barn som har veid det samme ca 3600g. men lengden har vært forskjellig på alle. første 50 cm og brukte str 50. andre var 54cm og brukte str56 og nr 3 var 47cm og brukte str 44 i ca 3 uker. det er veldig forskjellig hva barna blir og bruke ved fødtsel. jeg kjøpte inn 3 bodyer i str 44 og en heldress i tilfelle det ble bruk for dem. disse har jeg hatt med i sykehusbagen vær gang jeg har født :) di blir pakket med denne gangen også ;) må da sies at mine barn har kommet ca 2 uker over termin

Jeg ville nok ventet til fødsel og så sendt ut samboer/familie til å kjøpe ved behov når dere ligger på barsel. Evt bare kjøpe et-to antrekk. Prematurklær er dyrt og kjedelig med masse klær hvis det viser seg at babyen kan flytte rett inn i str 50 :)

Jeg har fått 3 og 2 uker før terminen med mine to første. Første var 50cm lang og veide 3500g nr to var 49cm og veide 4130g. Begge brukte str 50 fra de var født og i noen uker før de gikk oppover. Jeg ville gjort som det har blitt foreslått over her og ventet med å kjøpe noe mer. Butikkene er åpne også etter at vi har fått barn! Jeg ville sendt mannen ut etter klær dersom det skulle bli nødvendig. Kjedelig å bruke penger på klær som man aldri får brukt!

Takk alle sammen! Da avventer vi og ser hva som skjer med lille bøllefrøet :) Heller det enn å sitte inne med plagg vi ikke kommer til å bruke.

Vi fikk baby 2,8 kg og 47 cm, og hadde en del 44 - noe jeg var glad for :) Og fikk familie til å kjøpe inn mer! Brukte det i 4 uker. 50 var for stort

Name it, kapahl og polarn og pyret har prematur tøy til billig penge
Var med jordmor på omvisning på Føden i dag, og hun var veldig på det at lille vennen må ha ull for h*n kommer til å være så liten. Ingen av de du nevner har fått inn ull enda, vet du hvor man eventuelt kan få tak i det?

Var med jordmor på omvisning på Føden i dag, og hun var veldig på det at lille vennen må ha ull for h*n kommer til å være så liten. Ingen av de du nevner har fått inn ull enda, vet du hvor man eventuelt kan få tak i det?
Nøstebarn har veldig masse fint :)

Også eventuelt da prematur størrelse? Tenker å sende mannen avgårde for å kjøpe hvis vi trenger i små størrelser, butikken ligger to min fra huset vårt :)
Ja, skal ha litt av det også :)

Vi kjøpte hel dresser i ull på barnas hus :-)

Mine gutter har brukt 44 begge to, var 47 cm og 2,5 og 2,7 da de ble født. Har kjøpt 3 sett i 44 nå også da lille krigerprinsessa kommer 4-5 uker før termin.

Back
Topp