Størrelse 50

Kjole til nyfødt? Det er noe av det mest ubrukelige man kan ha på til så små :p bare et tips, hehe :)

På sommeren kan jo det være greit da, værre når man må av med strømpebuksen hver gang :hilarious: Jeg har gutt fra før så om lille persille er jente så blir det nok en kjole eller 3 men ser for meg mest bare body/romper om det blir veldig varmt :shy:

Sniker

HM har en 3-pk med omslagsbodyer og bukser (med eller uten fot). Kjøper du en av hver pakke i str 50 har du i hvertfall litt.

Vi brukte jo 50 lenge med Leah, men hun var liten. Likevel var hun 3800 på termindatoen i august og brukte likevel str 50 5-6 uker etter det igjen :)

sniker fra mai her ;) 50 i hm er myyyye
Mindre enn f.eks nameit.. vi har brukt 50 en stund med begge våre - men ikke i hm ;)

På sommeren kan jo det være greit da, værre når man må av med strømpebuksen hver gang :hilarious: Jeg har gutt fra før så om lille persille er jente så blir det nok en kjole eller 3 men ser for meg mest bare body/romper om det blir veldig varmt :shy:

Er ikke varmen jeg tenker på og det er iiie vanskelig å bare løfte opp kjolen. Men det er fryktelig upraktisk og ubehagelig for en liten kropp å ligge med en kjole som hele tiden krøller seg under rygg osv. Men det var bare et tips fra en som har prøvd kjolestyret før :p totalt bortkasta penger her og hos de aller fleste andre jeg vet om. Det blir tidsnok innkjøpt masse kjoler i huset :hilarious:

Mindre enn f.eks nameit.. vi har brukt 50 en stund med begge våre - men ikke i hm ;)

Tror nok det går på kroppsformen til barnet det der. HM passer veldig bra på vår og har vært de klærne som har "fulgt" utviklingen best :) Name-IT bodyene ble rar passform, samme med KappAhl. Lindex derimot har alltid vært fine :)

Er ikke varmen jeg tenker på og det er iiie vanskelig å bare løfte opp kjolen. Men det er fryktelig upraktisk og ubehagelig for en liten kropp å ligge med en kjole som hele tiden krøller seg under rygg osv. Men det var bare et tips fra en som har prøvd kjolestyret før :p totalt bortkasta penger her og hos de aller fleste andre jeg vet om. Det blir tidsnok innkjøpt masse kjoler i huset :hilarious:

Signerer denne! Utenom navnefest, bursdag og jul ble resterende kjoler i 50-68 ikke brukt. Innen 74 gikk hun og da er de supre :)

Signerer denne! Utenom navnefest, bursdag og jul ble resterende kjoler i 50-68 ikke brukt. Innen 74 gikk hun og da er de supre :)

Ja, vi begynte også når ho gikk. Når de krabber er jo kjoler også ubrukelige :p husker ho fikk sånn tyllkjole til sin første nyttårsaften (2,5 mnd) og det var bare HELT håpløst! Stakkars unge, la ho ligge i pysjen tenkte jeg omtrent :hilarious::hilarious: (satt på spissen altså) :p

Du har helt sikkert rett, men jeg velger å overse det, får jeg en jente blir det kjole :hilarious: fyller selv 30 i juli, samboer har også bursdag i juli, så regner med jeg skal klare å finne en god anledning til å bruke det :angelic:
Jeg brukte kjole en god del med mine jenter :) hvis vi skulle noe spes :) kjøpte noen myke kjoler

Tror nok det går på kroppsformen til barnet det der. HM passer veldig bra på vår og har vært de klærne som har "fulgt" utviklingen best :) Name-IT bodyene ble rar passform, samme med KappAhl. Lindex derimot har alltid vært fine :)
Jo såklart - men legger du de oppå andre str 50 så er de fortsatt en god del kortere og smalere. Vi har kunnet bruke de i begynnelsen men 50 i andre str har holdt lengre ;)

Vi fikk høre av alle at vi ikke trengte str 50, til og med på vektkontroll sa de at vi ikke kom til å få bruk for det. Likevell opplevde vi at gutten vår svømte i str 50 ganske lenge, og hadde altfor lite av det:)

Hvor mye og hva kjøper dere i str 50? Har stort sett bare kjøpt str 56 så langt! :)
Jenta mi brukte str 50 de 3første måneden.
Gutten min gikk rett i 56..
Så ser Ann på slutten av svangerskapet om babyen er liten El stor

Vil bare si meg enig i dette. Min lille på 1mnd bruker fortsatt str 50 fra både nameit og Cubus, men bruker str 56 fra hm. De i 56 er riktignok littegranne stor, men de vi hadde i 50 fra hm er for små alt. Kjøpte faktisk en body i str 50 fra Cubus nylig, da vi trengte mer i den størrelsen. Og den har vi fortsatt plass til å vokse i, så de er romslige.

Vil bare si meg enig i dette. Min lille på 1mnd bruker fortsatt str 50 fra både nameit og Cubus, men bruker str 56 fra hm. De i 56 er riktignok littegranne stor, men de vi hadde i 50 fra hm er for små alt. Kjøpte faktisk en body i str 50 fra Cubus nylig, da vi trengte mer i den størrelsen. Og den har vi fortsatt plass til å vokse i, så de er romslige.
Vil også si meg enig her;)

Vedlegg

• C496E422-51D7-494D-86C5-00961B9D7783.jpeg
    C496E422-51D7-494D-86C5-00961B9D7783.jpeg
    24 KB · Visninger: 37

Syns Cubus bodyene er veldig breie eller er det bare meg? Nå var mini tynn og lang da han ble født da :shy:

Syns Cubus bodyene er veldig breie eller er det bare meg? Nå var mini tynn og lang da han ble født da :shy:
Tynn baby? Nå har ikke jeg målt omkretsen på mini sin mage, men synes den sitter fint rundt. Den er bare litt lang enda. Men elsker at den kan vaskes på 60 grader og ikke kun 40 som mye annet. Mini var 48cm når han ble født, og vet ikke hvor lang han er nå, ny måling først om to uker. Merkelig hvordan str 50 kan være så ulikt fra merke til merke når det liksom skal gå etter cm (50cm er jo et eksakt mål). Kan det være at hm sine krymper mye i vask?

Jeg hadde mildt sagt en PLUGG, veldig lang og stor. Men cubus opplevde vi var kort og bredt på vårt barn, spesielt armene fikk dårlig passform.
name it var stort sett for smalt for vår plugg men ble for langt hvis vi gikk opp en str.
H&m satt veldig bra men som regel i en str større enn det andre tøyet
Newbie hadde bra passform på vårt barn men tightsene ble for stramme rundt mage rumpe lår
Wheat sine klær små
Hust&claire ganske bra på størrelse
Lindex ganske bra på størrelse

alt vil nok variere etter hvordan barnet ditt er satt sammen, hvor barnet ditt har lengden sin osv.

Tynn baby? Nå har ikke jeg målt omkretsen på mini sin mage, men synes den sitter fint rundt. Den er bare litt lang enda. Men elsker at den kan vaskes på 60 grader og ikke kun 40 som mye annet. Mini var 48cm når han ble født, og vet ikke hvor lang han er nå, ny måling først om to uker. Merkelig hvordan str 50 kan være så ulikt fra merke til merke når det liksom skal gå etter cm (50cm er jo et eksakt mål). Kan det være at hm sine krymper mye i vask?

Omg, ikke i den forstand såklart - innser nå at det hørtes helt feil ut :hilarious: Han var 52 cm og 3410 da han ble født, så ikke noe under gjennomsnittet liksom, men han var ikke en plugg (som så mange kaller det) liksom :wacky:

Jeg hadde mildt sagt en PLUGG, veldig lang og stor. Men cubus opplevde vi var kort og bredt på vårt barn, spesielt armene fikk dårlig passform.
name it var stort sett for smalt for vår plugg men ble for langt hvis vi gikk opp en str.
H&m satt veldig bra men som regel i en str større enn det andre tøyet
Newbie hadde bra passform på vårt barn men tightsene ble for stramme rundt mage rumpe lår
Wheat sine klær små
Hust&claire ganske bra på størrelse
Lindex ganske bra på størrelse

alt vil nok variere etter hvordan barnet ditt er satt sammen, hvor barnet ditt har lengden sin osv.

Enig i det du sier, så til tross for ulike babyer så har vi ganske lik oppfatning av de forskjellige merkene. Syns Cubus i bukser fungerte helt greit, men tror kanskje de passet lenge etter han egentlig kom opp i den størrelsen, men han har alltid brukt mindre i bukse da, fikk aldri helt de knubbelårene han :shifty::hilarious:

Back
Topp