Størrelse 50

Bringebærpudding

Gift med forumet
Julikulene 2020
Hvor mye og hva kjøper dere i str 50? Har stort sett bare kjøpt str 56 så langt! :)

Ingenting. Haha. Hvis det viser seg at vi trenger noe, sender jeg samboer/mor ut rett etter fødsel.

Vi kjøper sikkert noe, min nr2 var størst 51cm og 3,2kg de to andre mindre og lillesøster faktisk så liten hun måtte ha litt i 44.
Tenker i hvertfall et par hele sett, noen bodyer som kan forlenges kanskje. Vi supplerer om det mangler noe mer, tror mamma har kjøpt litt og det er nok i 50.
Elste ble født fortidlig og svømte i alt av klær, det synes jeg nå var veldig undødvendig ;) men hadde fått tips om bare å kjøpe litt i 56 og så 62. Ja de bruker det ikke så veldig lenge nødvendigvis og ikke sikkert våres må ha så mye på de første dagene/ukene skulle vi få varm sommer :p men noe må jeg ha klart

Sniker

HM har en 3-pk med omslagsbodyer og bukser (med eller uten fot). Kjøper du en av hver pakke i str 50 har du i hvertfall litt.

Vi brukte jo 50 lenge med Leah, men hun var liten. Likevel var hun 3800 på termindatoen i august og brukte likevel str 50 5-6 uker etter det igjen :)

Jenta mi brukte str. 50 i 1.5 måned nesten før jeg gikk over til str 56, så jeg skal absolutt ha noe klær i str 50. Synes det er ett kav når klærne er altfor store.
Trenger jo ikke være så veldig mange plagg, men noe må jeg ha. Da blir det nok body og strømpebukser

Mine har brukt 50 lenge alle sammen, men 62 derimot har vi nærmest hoppet over!

minsten var 8 uker før han passet i 50, jammen var han bitteliten:joyful: måtte vokse litt inn i 44 og, selv om han ble målt til 44 ved fødsel :happy:

Min mor sa alltid at det ikke var vits med de minste strl, så vi hadde mye i 62 og 56 med på sykehuset, ungen drukna i klærene og samboer var så sinna husker jeg :hilarious: så kjøper nok litt i 50 denne gangen :joyful:

Vi skal arve etter min svigerinne, og hennes barn var begge litt for tidlig og små, så regner med vi får noe 50 derfra. Ikke tenkt å supplere mer enn det, med mindre vi ser et behov etter fødsel. :)

Vi har litt fra forrige, så om de blir gutt kjøper vi ikke stort, kanskje noe korterma bodyer eneste.. om det blir jente må vi kjøpe inn litt, men tenker jeg bare kjøpe 3-4 body og et par kjoler og strømpebukse/bukser, så kjøper jeg heller mer etter fødselen om jeg har behov for det

Hvor mye og hva kjøper dere i str 50? Har stort sett bare kjøpt str 56 så langt! :)

Ingenting. 56 var romslig til storesøster, men ikke sånn at det ikke kunne brukes. Det er så kort tid at jeg ser ikke vitsen. Med mindre du føder mye for tidlig så klart. Men da kjøper vi ved behov :)

Vi har litt fra forrige, så om de blir gutt kjøper vi ikke stort, kanskje noe korterma bodyer eneste.. om det blir jente må vi kjøpe inn litt, men tenker jeg bare kjøpe 3-4 body og et par kjoler og strømpebukse/bukser, så kjøper jeg heller mer etter fødselen om jeg har behov for det

Kjole til nyfødt? Det er noe av det mest ubrukelige man kan ha på til så små :p bare et tips, hehe :)

Hadde 1 body før fødsel, mannen måtte ut å kjøpe tre-fire bodyer til etter fødsel. Kjøper nok ikke noen flere :happy:

Husker når første mann skulle komme til verden hadde jeg kjøpt masse i str 50. For alle bebisser er jo små når de kommer til trudde/ tenkte jeg:) men så feil tok jeg hehe. Jeg fikk en stor bebi :) han var 56 lang.. 56.. var lang altså. Så vi hoppet over 50 da hehe..husker mamma dro i butikk å handlet mye i 56 når jeg lå på sykehus hehe.. jeg har tatt vare på mye klær siden sist. Denne gang skal jeg ha med 56 på føden :)

Du har helt sikkert rett, men jeg velger å overse det, får jeg en jente blir det kjole :hilarious: fyller selv 30 i juli, samboer har også bursdag i juli, så regner med jeg skal klare å finne en god anledning til å bruke det :angelic:

Skjønner det er stas altså, bare husk at det er ubehagelig å ligge i kjole som krøller seg :p men det finner dere nok ut av. Må prøve seg litt frem :)

Skjønner det er stas altså, bare husk at det er ubehagelig å ligge i kjole som krøller seg :p men det finner dere nok ut av. Må prøve seg litt frem :)
Virkelig sant det med å prøve seg frem.. husker jeg kjøpte masse strømpebukser til førstemann, for «alle» babyer brukte jo bare body og strømpebukser virket det som, men vi brukte det knapt :bag: det gikk som regel i bukser/tights..

Virkelig sant det med å prøve seg frem.. husker jeg kjøpte masse strømpebukser til førstemann, for «alle» babyer brukte jo bare body og strømpebukser virket det som, men vi brukte det knapt :bag: det gikk som regel i bukser/tights..

Samme her! Syns strømpebukse sitter altfor dårlig på så små kropper. Body og bukse uten føtter var gjenganger på storesøster. Hadde masse kjoler og skjørt som ble liggende ubrukt. Samme med jakker. Altså fysj, jeg HATER ting som krøller og klumper seg :hilarious:

Samme her! Syns strømpebukse sitter altfor dårlig på så små kropper. Body og bukse uten føtter var gjenganger på storesøster. Hadde masse kjoler og skjørt som ble liggende ubrukt. Samme med jakker. Altså fysj, jeg HATER ting som krøller og klumper seg :hilarious:
Jakker ja! Hadde helt glemt hvor lite brukt både det og gensere var :hilarious:

Jakker ja! Hadde helt glemt hvor lite brukt både det og gensere var :hilarious:

Gensere var no go LENGE :hilarious: Gikk i heldress i ulike tykkelser avhengig av hvor kaldt det var :p man tenker liksom at man skal dolle og fjolle opp disse små (spesielt jentene) men man finner raskt ut at komfort går foran :hilarious: Husker jeg ble skuffa over hvor lite pynta ho var. Men nå som ho er 3 år er det mer enn nok jåleri :hilarious:

Kjøper kanskje 3 sett i 50, og handler heller mer på vei hjem fra sykehuset

Back
Topp