Størrelse å dyne?

Hadde den minste i vogna og bdsidecrib

Tror vi går for den minste (65x80) i vogna og den neste (80x100) i sprinkelsenga. Sliter veldig med å finne ut hvilken tykkelse vi skal gå for på dyna til sprinkelseng... :anyone

Hadde en ganske lett dyne av minste størrelsen sist, og det funket ganske greit sånn varmemessig, men den ble ikke værende på, så ble sovepose ganske kjapt. Slutta med sovapose når vi gikk over til juniorseng, og siden da har dyna bare blitt sparket av:wacky:Hvis nestemann blir like sprellete blir det nok sovepose evt forsøke med svøping.

I forhold til tykkelse ville jeg heller gått for en tynn/lett dyne enn en tykkere/tyngre, og heller ha en varmere pysj. Blir dyna sparka av blir de ikke like fort kalde, og om de sparker den over hodet er det ekkelt om dyna er for tykk:confused: men altså, sovepose/nattpose er gull:hilarious:

Hadde en ganske lett dyne av minste størrelsen sist, og det funket ganske greit sånn varmemessig, men den ble ikke værende på, så ble sovepose ganske kjapt. Slutta med sovapose når vi gikk over til juniorseng, og siden da har dyna bare blitt sparket av:wacky:Hvis nestemann blir like sprellete blir det nok sovepose evt forsøke med svøping.

I forhold til tykkelse ville jeg heller gått for en tynn/lett dyne enn en tykkere/tyngre, og heller ha en varmere pysj. Blir dyna sparka av blir de ikke like fort kalde, og om de sparker den over hodet er det ekkelt om dyna er for tykk:confused: men altså, sovepose/nattpose er gull:hilarious:
Og for å skyte inn enda en fordel med nattpose, det tar lengre tid før de lærer å klatre over sprinkelsenga. Veldig off topic, but still:hilarious:

Vi hadde 60x80 i bedsidecriben i starten (og i vogna, men trengte den ikke i vogna før langt utpå høsten sist), deretter 80x100 når hun vokste seg litt lenger, men tror ikke det var før hun flyttet over i sprinkelseng! Og så nå har hun 100x140 (fortsatt i sprinkelseng), men nå skal hun snart over i "stor jente seng" med større dyne :love017 Så ja, vi har hatt alle størrelsene oppover, syns jeg har trengt alle til sitt stadie :) alle har vært dundyner. Vær obs på at hvis du kjøper på Kid eller Princess, så aldri kjøp ting der til full pris! De har stadig kampanjer med -40-50% på alt til baby og barn :D

Hadde minste, men gikk fort over til sovepose.

Back
Topp