Større enn, mindre enn 1.klasse matte

sas

Gift med forumet
Jeg hadde en tråd for en stund tilbake angående symbolet > og <
Dere fortalte meg at jeg skulle late som det var en krokodille munn og den spiser opp det som er større enn for eks.
Men i dag i mateboken hennes har det blitt skrevet ned følgende: > STØRRE ENn
< MINDRE ENN

Trodde krokodillemunnen pekte retning der det var størst jeg???

så unnskyld meg hvis jeg har misforstått noe nå og driter meg såååå jævlig ut at ja.heheheh..men jeg tar en sjangs og spør dere...er det slik at dette < ALLTID betyr mindre enn for eks??

Jeg har lært at munnen gaper mot det største tallet, altså 10 > 5. Var det slik du også mente? Synes det er rart viss det er forskjellig måte å gjøre det på..Noen lærer det slik og andre slik..

ORIGINAL: These

Jeg har lært at munnen gaper mot det største tallet, altså 10 > 5. Var det slik du også mente? Synes det er rart viss det er forskjellig måte å gjøre det på..Noen lærer det slik og andre slik..

ja jeg mener også at munne skal gape mot det største tallet. Kanskje det bare var et eksempel at < er MINDRE ENN?? hmm...

Kan ikke si du driter deg, for jeg har virkelig ikke peiling! [:-]

Det var jeg som nevnte det med krokodille munnen...

mener at 10 > 5 dvs at ...søren..hehe må tenke litt...

5 er spist opp så nå går han mot 10 som er større? HUFF

kommer vel helt an på hva tall som står 50 < 100 100>50 krokodillemunnen gr fortsaatt mot det tallet som er størst..

men det er mulig jeg tar skammelig feil...

hehe, vart jammen usikker her!! [:D][:-]

jeg også mener det, at avhengig av hvilke side det største tallet står så gaper munnen mot den. Men hvorfor er det da oppført i matteboken hennes for hånd at < er mindre enn?? hmm...

ORIGINAL: These

http://www.korrekturavdelingen.no/K4MindreEnnStorreEnn.htm

Det er riktig det vi mener med 10 > 5. Ti er STØRRE ENN fem. 5 < 10, fem er MINDRE ENN ti.

ah..da var det jo som vi alle har trodd.TUSEN TAKK:) Ble bare så forvirret når det ikke var noe tall, bare sto at < betydde mindre enn og > betydde større enn..derfor jeg lurte..TUSEN TAKK:)

Gruer meg når hun har "avansert" matte fra femte klasse eller noe..[8|]

Back
Topp