Støpt negler igjen jeg. Oppdatert med bilde

ORIGINAL: Påskenurk

ORIGINAL: Gothia

ORIGINAL: Påskenurk

Så herlig da :) kunne jeg tenkt meg også! Det er jo så fint! Gelenegler har jeg hatt før, men det ville ikke sitte på meg. Hele neglen datt liksom av. Ikke min egen men det falske. Prøvde flere ganger men måtte bare gi opp til slutt :( Tror du kanskje at acryl vil sitte på meg så lenge gele ikke ville?

Ja det vil jeg tru.
Gele negler sitter ikke godt på meg heller men acryl sitter dønn, må bare være flink med å file ned etterveksten og fylle på hver 3-4 uke i starten.

Okei :) da spørs det om det skal prøves ut siden da :) Har hatt lyst til å prøve det, men er så få som støper slikt her ettersom jeg har skjønt. Føler de fleste vil legge gele bare. Men det vet jeg jo at ikke sitter på meg, så det er jo ingen vits.  Ei jeg snakket med her om dagen skulle støpe på seg negler nå. Hun hadde visst blitt frarådet å støpe på seg negler mens hun gikk gravid. Var visst muligheter for at de ikke satt like godt da. Men det er jo så fint så får jo så lyst på :) Synes du det var vanskelig å lære seg det eller?

Det er rett. neglene sitter dårligere på gravide pga hormoner. De løsner mye fortere i kantene bland annet. Derofr er jeg glad jeg gjør deet selv for da kan jeg etterfylle og fikse de ofter. hehe
Så jeg råder deg til å vente til du er ferdig med å gå gravid i og med at gele neglene sitter dårlig så sitter nok ikke acryl neglene så bra nå heller.

Mine sitter faktisk bedre nå enn ellers [;)]

Mine negler oppfører seg eksemplarisk nå i graviditeten. Jeg er i fra før så heldig at jeg har lange og smale negler, og nå er de i tilegg blitt utrolig sterke, og har blitt kjempelange, og mine venniner er i fra seg av misunnelse.
Det gjør seg med skikkelige negler, man føler seg fort litt mer fresh[:D]
Så heldig du Gothia som har kunnskap og utstyr til å gjøre sånt selv..[:)]

så kul de var gothia[:D]

flink du e[:D][:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: tingeling88

Tusen takk. [:D]

har du et tips til kordan å få litt sterkere negler? må ha de litt lange ellers føler eg dfingrene mine ser ut som coctailpølser!
og det blir vanskelig å skrive, gripe ting.
de knekker jo hele j..... tiden jo[:'(]

Tja. Bruk god neglebånds olje, negleforsterker lakk, D vitamin håndkrem og gjerne en lakk.

Også må du file neglene fra sidene til midten ikke rett over. Og bruk en glatt fil på slutten for å forseile neglen slik at det ikke er fliser som vann kan trekke inn i for da blir ofte neglene sprø.

ORIGINAL: tingeling88

Neglene mine blir rett og slett ødelagt av acryl, uansett om jeg er gravid eller ikke.
Så derfor jeg holder meg til gele ;) De sitter bedre enn di burde, er ett slit å file dem av, trenger jo ikke file dem av egentlig, bare legge etterfyll, men i går fant jeg ut at jeg skullefile dem av å heller få helt nye negler.
Tok tid ja.

Mine negler har alltid flist seg opp,har aldri klart å fått langt, men etter jeg ble gravid ble neglene super sterke og lange, så trenger ikke tipper lengre, kun forsterkning :))

Er det sånn at neglene blir svakere når man ammer??

ORIGINAL: Kine1985

Neglene mine blir rett og slett ødelagt av acryl, uansett om jeg er gravid eller ikke.
Så derfor jeg holder meg til gele ;) De sitter bedre enn di burde, er ett slit å file dem av, trenger jo ikke file dem av egentlig, bare legge etterfyll, men i går fant jeg ut at jeg skullefile dem av å heller få helt nye negler.
Tok tid ja.

Mine negler har alltid flist seg opp,har aldri klart å fått langt, men etter jeg ble gravid ble neglene super sterke og lange, så trenger ikke tipper lengre, kun forsterkning :))

Er det sånn at neglene blir svakere når man ammer??

Det er forskjell fra person til person. Noen får svake negler og mister mye hår når de er gravide andre får sterke negler og mere hårvekst enn normalt. Sånn er det bare har med hormoner i kroppen å gjøre.
Vil nok tru at neglene dine kommer til å holde seg fine også når du ammer. Men pass da på å stelle de gjevnlig med neglebånds olje og forsterker lakk da kan du klare å opprettholde de streke neglene også etter du er ferdig med å amme. Og D vitamin er bra for negler og hår.

Back
Topp