Stølhet

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Andre her som får smerter i magen når dere er ute og går eller mer aktive? Jeg har hatt veldig rolige dager pga kontorjobb som har vært mer heftig - men stillesitting. Ble støl og fikk vondt nede i høyre side etter en lengre gåtur. Kan kjenne det bak mot ryggen også, som om det sitter noe bak i bekkenet. Men stølheten strekker seg fra dette punktet på høyre side nede rett over skambeinet og noen ganger helt opp til oversiden av magen. Skal jeg slå meg til ro med at det er normalt? At det er bekken og ligamentene jeg kjenner?

Kan kjenne smerte når jeg står opp og ska ta på meg sokkene og jeg må stå på ett bein på den siden som er "vond". Da trykker det mot det punktet. Er det ligamentfestet liksom? Føles ikke som det er i selve livmoren selv om jeg ikke kan utelukke det.

Jeg har fått sting/hold når jeg har gått tur i rolig tempo :bag: ikke alltid men, innimellom er det vondt å lene seg framover. Som feks når jeg skal ta på sko eller sitrer på do da :bag:

Også får jeg mer nedpress desto mer jeg beveger på meg, men det her er kanskje ikke det samme?

Vet ikke hvor lange turer du tar eller hvor kjapt tempo du har, men hsr du prøvd kortere turer eller roligere tempo?

Det kjennes godt nederst i magen når jeg går tur, og jeg vet det vil øke i smerte/ubehag etter som magen vokser, å til slutt hemme meg fra å gå tur.. :( Det er akkurat som det river i noen muskler i bunnen av magen, og opplever at det ikke går over med heller blir verre. Veldig kjedelig!

Jeg har fått sting/hold når jeg har gått tur i rolig tempo :bag: ikke alltid men, innimellom er det vondt å lene seg framover. Som feks når jeg skal ta på sko eller sitrer på do da :bag:

Også får jeg mer nedpress desto mer jeg beveger på meg, men det her er kanskje ikke det samme?

Vet ikke hvor lange turer du tar eller hvor kjapt tempo du har, men hsr du prøvd kortere turer eller roligere tempo?

Hehe ja det har blitt vanskelig å ta på sokkene når jeg står, lårene presser mot magen. Må ta lårene ut til siden og så dra sokkene på. Tror jeg går veldig rolig, men løp mye før graviditeten, men tør ikke lenger siden det er asfalt her og det føles for hardt. Men det kommer av å gå vanlig også, så innimellom må jeg bare gå veldig sakte :D

Det kjennes godt nederst i magen når jeg går tur, og jeg vet det vil øke i smerte/ubehag etter som magen vokser, å til slutt hemme meg fra å gå tur.. :( Det er akkurat som det river i noen muskler i bunnen av magen, og opplever at det ikke går over med heller blir verre. Veldig kjedelig!

Akkurat samme her! :( Så kvier meg litt for å gå, men må jo røre meg og få litt puls :D magen har vokst veldig i det siste, så tenker det må henge sammen. Er jo ikke vondt så snart jeg setter meg ned :)

Andre her som får smerter i magen når dere er ute og går eller mer aktive? Jeg har hatt veldig rolige dager pga kontorjobb som har vært mer heftig - men stillesitting. Ble støl og fikk vondt nede i høyre side etter en lengre gåtur. Kan kjenne det bak mot ryggen også, som om det sitter noe bak i bekkenet. Men stølheten strekker seg fra dette punktet på høyre side nede rett over skambeinet og noen ganger helt opp til oversiden av magen. Skal jeg slå meg til ro med at det er normalt? At det er bekken og ligamentene jeg kjenner?

Kan kjenne smerte når jeg står opp og ska ta på meg sokkene og jeg må stå på ett bein på den siden som er "vond". Da trykker det mot det punktet. Er det ligamentfestet liksom? Føles ikke som det er i selve livmoren selv om jeg ikke kan utelukke det.

Så rart at denne posten kom akkurat nå(Vel, i går ser jeg). Jeg har fått det samme under gåturer, starter på høyre side nede. Har gjenkjent det som hold, helt til i dag hvor det ble så ille og spredde seg over hele magen slik at jeg begynte lure på om det var tidlige fødselsrier. Heldigvis var jeg ikke mer enn 500 meter hjemmefra når det begynte bekymre meg. Jeg satte meg ned umiddelbart da vi kom hjem og sa til pappaen at hvis dette fortsetter selv når jeg sitter, så tror jeg vi må ringe sykehuset.

Kan ikke huske dette fra de to andre svangerskapene.

Akkurat samme her! :( Så kvier meg litt for å gå, men må jo røre meg og få litt puls :D magen har vokst veldig i det siste, så tenker det må henge sammen. Er jo ikke vondt så snart jeg setter meg ned :)

Jeg vet det har stoppet turene mine før, kanskje rundt uke 26 eller noe. Tilogmed sakte sneglegåing ispedd litt vagging har ikke hjulpet, men er jo en evig optimist, så tenker at denne gangen skal det bli bedre :D

Har jo gått daglig tur hele svangerskapet i 1-2 timer med ytterst få unntak, så hååååper sterkt å ha bygget et eller annet av muskulært vidunder som kan gjør den der nedre mageplagen bedre:p

Ellers tenker jeg at jeg er glad for hver tur jeg kommer meg ut på, å kjenner at jeg finner daglig motivasjon i at en dag er det stopp - for da må jeg liksom benytte hver dags anledning så lenge jeg kan :laughing002 Så aldri så galt at det ikke er godt for noe :laughing002

(Men egentlig er det tragisk altså, for den dagen jeg blir stillesittende, så begynner kroppen å lagre kilo, å det er ikke så greit. Men galgenhumor må man bare leve på om det er aldri så tragisk:laughing002)

Jeg har kjent det samme tror jeg. Prøvde meg på en løpetur, det gikk fint, men etterpå kom en slags stølhet over livmoren/i magemusklene, som også l seg ned over skambeinet føltes det ut som. Klarte ikke løfte opp beinet for å ta av/på buksa etterpå. Prøvde meg på nytt noen dager senere, men opplevde det samme etterpå. Holdt meg til gåturer siden.

Back
Topp