Støl?

FrøkenØ

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Augustbarna 2021
Er det flere som føler seg støl midt mellom beina? [emoji85][emoji23] Hva kommer det av? Er i uke 33 (32+0) I dag...

Hmmm.... kanskje mannen sin skyld? [emoji23]

Nei da, men kan være bekkenet kanskje? Jeg har sånn stølhetsfølelse i lysken..

Det har jeg også mye av. Tror muligens det er bekkenet. Blir mye verre dersom jeg sitter lenge i en bestemt stilling

Bekkenløsning, jeg har vondt/er stiv oppi skrittet(symfysen) og blir stivere dess mer jeg går.

Er det det som er bekkenløsning ja... Trodde det satt mer i korsryggen eller noe jeg... [emoji23]
Tror det er litt individuellt hvor man kjenner det. Forrige gang var jeg ikke støl, men hadde både låsning og løsning [emoji28]. Kjente det bak i rompa og ned lårene, og av og til låste alt seg så jeg måtte stoppe opp. Nå er jeg støl i tillegg... [emoji28]

Jeg har det også slik. Hørte med jordmor og ho sa det var en form for bekkenløsning .

Er det det som er bekkenløsning ja... Trodde det satt mer i korsryggen eller noe jeg... [emoji23]
Ja, man kan ha vondt flere plasser:) mange forveksler løsning og låsning, låsningen sitter som regel i rygg/korsrygg og kan gjøres bedre med behandling, men så vidt jeg vet så er det ingen behandling som fjerner smertene i symfysen (løsning) helt. Jeg hadde det likt sist svangerskap og da var smertene borte når fødselen var over:)

Jeg har også vondt der. Etter to dager i dyreparken føltes det ut som noen stakk en pinne oppi der for hvert skritt jeg tok. Men jordmor sa det var helt normalt. Det som funker best her er en variasjon med bevegelse og sitte stille. Prøv og ikke krysse bena sånn [emoji4]

Stølhetssmerter i symfysen her også ja. Verst om morgenen og ellers hvis jeg har sittet lenge stille og skal bevege meg etterpå.
Men det er ingenting mot verkingen og smertene på siden av hofta pga. bekkenlåsning :wtf:

Er det flere som har det ja [emoji23] Trudde bare det var meg,jeg. Føles skikkelig støl. Godt å få litt svar på hva som skjer.. i tillegg kjennes det noen ganger ut som melkesyre i lårene,bare jeg går i trappa her hjemme [emoji28]

Stølhetssmerter i symfysen her også ja. Verst om morgenen og ellers hvis jeg har sittet lenge stille og skal bevege meg etterpå.
Men det er ingenting mot verkingen og smertene på siden av hofta pga. bekkenlåsning :wtf:
Er det det som er låsning ja? Venstre hoften min ønsker jeg å amputere pga smertene!

Er det det som er låsning ja? Venstre hoften min ønsker jeg å amputere pga smertene!
Jeg blir forvirra av de like symptomene på låsning og løsning, men jeg fikk konstantert låsning hos både fysioterapeut og kiropraktor.

Hos meg begynte det med smerte litt til siden for halebeinet ca, altså på bekkenleddet, og senere flyttet det seg til siden av hoften og kjennes helt klart i selve leddet og området rundt.

Hvis du legger deg på ryggen og løfter det ene beinet opp over det andre - slik at du legger hælen/ankelen/utsiden av foten på det ene beinet rett over kneet til det andre og så det samme på andre siden, vil du mest sannsynlig (tror jeg) se at du ikke kommer like langt ned mot underlaget med beinet/kneet til det bøyde beinet dersom du har en låsning. Hos meg er det STOR forskjell...

Back
Topp