Stødig guttenavn med vokaler/myke konsonanter

Baby_2019

Glad i forumet
Septemberskattene 2023
Har ei jente som heter Elea som får en bror i juni. Jeg har aldri sett for meg å få en gutt så vi ANER virkelig ikke hva han skal hete. Har jentenavn klart til en flokk på 5, men guttenavn er håpløse synes jeg. Ingen som jeg synes er virkelig fine.

Det nærmeste jeg har vært å like et guttenavn er Liam og Emilian, men samtidig er det kanskje litt vel mykt og førstnevnte er alt for populært. Jeg har også vært inne på tanken på Julian og Nikolai, men er så redd ungen skal bli kalt Niko noe jeg synes er litt "kjellkriminell" :hilarious:

Vil ikke ha noe som ligger på topp 20 og må ikke være sånn gammelmannnavn som Brynjar, Odleif eller Vegard.

Skulle gjerne hatt noe i sammen stilen som Elea uten å være for sært. :rolleyes:
 
Emilio
Endre
Even

Nikolai var også veldig fint, kjenner kun utrolige nydelige gutter med det navne
 
Noa
William
Amandus
Felix
Mons
Jo
Jonathan
Benjamin
Malte
Philip
 
Alvin
Elvar
Emrik
Arve
Arvid
Almar
Alvar
Olaus
Olve
 
Guttenavn er vanskelig for meg også :hilarious: har ‘heldigvis’ ikke vært en problemstilling for oss enda da første var jente :p

Noen forslag
Matheo (navnet jeg ønsket om første var gutt)
Elias (populært disse dager da)
Elliot
Tobias
 
Elea og Manuel
Elea og Emrik
Elea og Amund
Elea og Olai
Elea og Emanuel
Elea og Isak
Elea og Matheo
 
Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med "myke konsonanter." Mener du "bløte konsonanter," som K, P, og T, som gjerne gjøres om til G, B, og D på sørlandsdialekt? :)
 
Back
Topp