Stått ute over natta......

Nullenusken

Forumet er livet
Jeg kjøpte i går kveld en fjordland-grøt som jeg hadde tenkt å ha da....
Istedenfor å lage meg mat, så klarte jeg å sovne på sofaen, og glemte hele grøten som jeg hadde satt klar på benken!
Oppdaget denne nå, og antar den er ødelagt....?
Den er fortsatt forseglet.....
Søren, jeg som hadde gledet meg til grøt.............

Neida neida neida, den er ikke ødelagt. Men dropp mikroen og putt den i en kjele isteden.

Hadde aldri spist den...[&:]

ORIGINAL: Terria

Da skulle du visst hvor gamle eggene du kjøper i butikken er.

ORIGINAL: Kjetter

Stor forskjell på egg og et melkeprodukt som har stått ute i romtempratur i veldig mange timer [;)]

Stor forskjell på egg og et melkeprodukt som har stått ute i romtempratur i veldig mange timer [;)]

Gjør ingenting så lenge hun gir den et lite oppkok. Men hun kan ikke selge den...Hvis det skulle være aktuelt.

Jeg hadde spist den ..

Man merker det jo fort om det er blitt dårlig, du får bare koke den opp å kjenne etter. Verste som kan skje er jo at den er blitt sur [:)]

Du skal vel lage hull på embalasjen når du varmer den, så kjenner fort om den er sur[:D]
Jeg hadde spist den om det ikke hadde luktet funky..

Hvis du snur på boksen og sjekker alle de fine E-stoffene kan du med god samvittighet spise alt du orker uten å bekymre deg for å bli dårlig. Forseglet mat er forseglet for en grunn. Konservering. Det eneste som har skjedd med grøten er at den har gått opp et par grader.

Mmmh...Riskrem...

De der pakkene der står ofte ikke så kaldt som det er anbefalt på butikken[;)] Uansett er den vakumpakket, så det skal mye mer til for at den skal bli harsk eller sur.
Kok den opp i en kjele og kos deg du[:D][;)]

Kunne kanskje legge til at jeg er kokk på et Sentralkjøkken hvor all maten vi lager blir vakumpakket og holder seg i to uker uavhengig hva det er. Kjøtt, melk, grøt eller whatever.

hehe ja de er mange uker.
og enda så spiser jeg egga om de har stått i kjøleskapet over 3 mnd. de holder vel som regel oppimot 7 mnd.

og grøten hadde jeg spist[:)]
kos deg

Hvis du snur på boksen og sjekker alle de fine E-stoffene kan du med god samvittighet spise alt du orker uten å bekymre deg for å bli dårlig. Forseglet mat er forseglet for en grunn. Konservering. Det eneste som har skjedd med grøten er at den har gått opp et par grader.

Mmmh...Riskrem...

Tenkte jeg også. Jeg hadde nok ikke vært redd for å bli dårlig, men jeg har stor respekt for mat som holder i evigheter. Det er en av grunnene til at det som regel ikke finnes halv- eller helfabrikat her i huset[8D]

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

Jeg hadde spist den ..

Vi bruker å varme "vanlig" grøt som har stått med lokk enten på benken eller i kjøleskap, tror ikke det er noe problem. Glemmer du en uåpnet melkekartong på benken, så kaster du den jo ikke...

Neida neida neida, den er ikke ødelagt. Men dropp mikroen og putt den i en kjele isteden.

Back
Topp