Står fast i navnevalg

Min-første-lille

Flørter med forumet
Hei! Vi står litt fast i hvilket navn vi skal velge, og trenger inspirasjon og hjelp. Håper dere har lyst til å bidra Jeg har alltid syns Ylva er fint, men det er ikke samboer heeelt good med. Han er mer på Ingeborg, men der er ikke jeg. Jeg vil gjerne ha et navn som ikke er tatt rett ut av topplista, men samtidig ikke altfor sært. Vi er enige om at det skal være relativt kort, ikke så veldig feminint (ingen Emma her, altså - no offence), og vi vil heller ikke kalle opp. Et aktuelt navn nå er Eivor, noe jeg liker veldig godt og han også syns er fint. Så det må gjerne bli det, men hadde vært fint med flere innspill. Lotte er kjempekult, men dessverre heter noen i nærmeste familie det. Fyr løs!

Hei! Vi står litt fast i hvilket navn vi skal velge, og trenger inspirasjon og hjelp. Håper dere har lyst til å bidra Jeg har alltid syns Ylva er fint, men det er ikke samboer heeelt good med. Han er mer på Ingeborg, men der er ikke jeg. Jeg vil gjerne ha et navn som ikke er tatt rett ut av topplista, men samtidig ikke altfor sært. Vi er enige om at det skal være relativt kort, ikke så veldig feminint (ingen Emma her, altså - no offence), og vi vil heller ikke kalle opp. Et aktuelt navn nå er Eivor, noe jeg liker veldig godt og han også syns er fint. Så det må gjerne bli det, men hadde vært fint med flere innspill. Lotte er kjempekult, men dessverre heter noen i nærmeste familie det. Fyr løs!
Ylva og Lotte er jo ganske feminint, tenker jeg. Foretrekker dere nordiske navn?

Når dere tenker korte navn, er det helst bare to stavelser?

Liker dere navn som ender med gunn, borg, hild, unn, bjørg og frid?

Noen norske forslag:
Eirunn
Erle/Erla
Idun
Norunn
Runa/Runi
Solvår
Solmøy
Snefrid/Snøfrid/Snefryd
Velaug
Vårin
Eir
Tyra

Ylva og Lotte er jo ganske feminint, tenker jeg. Foretrekker dere nordiske navn?

Når dere tenker korte navn, er det helst bare to stavelser?

Liker dere navn som ender med gunn, borg, hild, unn, bjørg og frid?

Noen norske forslag:
Eirunn
Erle/Erla
Idun
Norunn
Runa/Runi
Solvår
Solmøy
Snefrid/Snøfrid/Snefryd
Velaug
Vårin
Eir
Tyra
Det har du forsåvidt rett i med kort så er det gjerne to stavelser ja, ikke med enn tre. Av forslagene dine liker jeg godt varianter av dem haha, som Våril og Eira. Veldig vanskelig dette

Likte Lotte og Ingeborg :)

Back
Topp