Ståbrett til vogn - alder

Felice

Glad i forumet
Når omtrent er ungene store nok til å bruke ståbrett ?

Er så veldig i tvil på om jeg skal kjøpe søskenvogn eller ikke !
Eldste er 19 mnd og lillemor kommer om halvannen uke.

Eldste må ha en vogn i barnehagen til soving og ser for meg at det da blir slit for meg å bruke søskenvogna til de daglige spaserturene med yngste.  Hvis jeg velger motsatt og lar søskenvogna stå i barnehagen kan jeg jo ikke ta med den andre vogna bort når jeg henter for får ikke med meg begge hjem igjen..

Så er ståbrett et alternativ så tidlig ? Erfaringer mottaes med takk.

vi kjøpte ståbrett 2 åt g 8 mnd mellom og jeg angrer så sinnsykt, for man gå rjo med strake armen ut med rompa og beina spred for ikke og sparke borti  brettet hele tiden, og i tilleg er det utrolig tungt, nå er gutten min 3 år og 6 mnd og vi kjøpte søskenvogn til de og det er mye bedre, vekten blir mye bedre fordelt men jeg bruker søsken vognen selvom jeg bare triller med en jeg da, syns den er mye bedre og trille =)

Vi har ingen problem med vårt, har simoduo vogn.. Litt kortere skritt tar man jo, men man går da ikke søndagstur med brette :)

Vi er veldig fornøyd med søskenbrett.. Har ikke den samme erfaringen som den over som tråkker på brettet og går med rompa rett ut.. :)

Er sikkert forskjellig hvordan brettet sitter på forskjellige vogner.

mammas3gullunger skrev:
Vi har ingen problem med vårt, har simoduo vogn.. Litt kortere skritt tar man jo, men man går da ikke søndagstur med brette :)

gjør man ikke? jeg gjør iallefall det..

finnes det ikke søskensete til vogna da? På emmaljunga går det opp til 15 kg...

jeg hadde fått i ståbrett..

Vi tok ståbrettet i bruk da eldste barnet vårt var nesten tre år. Det har fungert helt ypperlig både på korte og lange turer! Brettet vippes bare opp når h*n vil gå i stedet. Men det jeg tenker på er at et barn på halvannet-to år kanskje vil ha problemer med å komme langt nok opp siden de ikke er så veldig høye når de er så små...? Ar de blir stående med trynet rett i vogna..? Kanskje ikke så lenge bagdelen er montert, men i hvert fall når sportsvogna tas i bruk noen måneder senere.

Back
Topp