Stå på ski?

Hedwig

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Jeg skal på fjellet i romjula, og lurer på om jeg bør stå på ski? Jeg kjenner at jeg ikke er helt komfortabel med følelsen av å skulle stå på slalom i tilfelle jeg faller på magen. Langrenn derimot skal vel gå greit..eller? Hva tenker dere?

For min del er det uaktuelt, men det er mest fordi jeg er elendig på ski. Stoler ikke på at jeg holder meg på bena :p Regner med at du er flinkere enn meg ;)

Jeg lurer på det samme, skal en helg til Trysil i januar og har selvfølgelig lyst til å stå, men er redd for å skade lille knøtt i magen. Vil nok uansett kun kjøre de snille og slake bakkene for å kunne nyte noen minutter i bakken.

Ville ikkje stått på slalom, høres vertfall ikkje så lurt ut. Men langrenn må jo gå fint så lenge man er forsiktig. Men lett å få vondt i bekkenet viss du glipper masse. Fekk vertfall eg sist. Skal stå på langrenn i julen hvis ikkje det gjør vondt:) så tar eg av meg skiene i nedoverbakkene..er litt pysete på ski:p

Eg er veldig dårleg på ski, så for meg er det uaktuelt.

Jeg ville uansett valgt langrenn fremfor slalom . Det virker betydlig tryggere om man skulle falle.

Langrenn bør være greit :-) blir ikke for min del da det er tungt for bekkenet.

Det sier seg vel selv at det ikke er så lurt med noen råkjøring ned bakkene denne vinteren, men noen slake bakker burde vel gå bra for dem som har litt erfaring på ski. Selv har jeg i hvert fall planer om å kjøre litt med treåringen i barnebakken :)
Langrenn er uproblematisk med mindre du har bekkenplager. Skrå belastning av bekkenet, som skigåing og utfallsøvelser er ikke heldig for et kranglende bekken.

Jeg har fått beskjed om å ikke stå på snowboard i graviditeten (enda jeg har kjørt i 13 år og vil påstå jeg er relativt god), for hvis du faller kan faren være stor.. Men langrenn vil jeg tro går bra, hvertfall om man har gått litt på ski før :)

Takk for mange gode råd! Tror nok jeg kommer til å holde meg unna slalombakken denne sesongen.. I all erlighet trives jeg jo best på flat mark uansett:D

Jeg skal på fjellet i romjula, og lurer på om jeg bør stå på ski? Jeg kjenner at jeg ikke er helt komfortabel med følelsen av å skulle stå på slalom i tilfelle jeg faller på magen. Langrenn derimot skal vel gå greit..eller? Hva tenker dere?

Jeg har fått streng beskjed om at det er fyfy, samme som kontaktsport. Dette fordi du kan kjøre fint, men de andre i bakken kan være troll. Og nå er de fleste ski med stålkanter, ikke bra for magen om man skulle få dette mot seg. Synes det er veldig trist, men kan glede meg ekstra til neste sesong! Bortoverski går bra, men vær forsiktig i nedoverbakker slik at man ikke tryner.

Back
Topp