Sqeezeeeee

missP85

Betatt av forumet
Har et spørsmål ang smoothie sqeeze til baby. Har en venninne som gir disse til babyen på 5 Mnd. Min er også 5 Mnd. Tenkte jeg skulle kjøpe slike for de var så praktiske og fine. Har gitt frukt tidligere. Men på pakken står det fra 6 Mnd... Det er normal frukt. Hvorfor er det fra 6 Mnd? Ikke krise å gi det til 5 Mnd gammel baby vil jeg tro.. Flere som kjøper disse?

Vi fant en del slike som det sto 4 mnd på også, så vi har så langt bare kjøpt dem :) De har i hvert fall fire ulike smaker (sviske, banan, gulrot/pastinakk/eple og mango/pære/papaya), tror jeg så et par andre med 4 mnd på også. Ellers vil jeg tro det går greit, men har ikke prøvd selv. Gutten vår hadde en del problemer med magen tidligere, så vi har vært litt forsiktige med introduksjon av fast føde. Han elsker de smoothiene, da :)

Vi fant en del slike som det sto 4 mnd på også, så vi har så langt bare kjøpt dem :) De har i hvert fall fire ulike smaker (sviske, banan, gulrot/pastinakk/eple og mango/pære/papaya), tror jeg så et par andre med 4 mnd på også. Ellers vil jeg tro det går greit, men har ikke prøvd selv. Gutten vår hadde en del problemer med magen tidligere, så vi har vært litt forsiktige med introduksjon av fast føde. Han elsker de smoothiene, da :)
Fant bilde av dem: upload_2016-2-22_22-38-25.png

Har et spørsmål ang smoothie sqeeze til baby. Har en venninne som gir disse til babyen på 5 Mnd. Min er også 5 Mnd. Tenkte jeg skulle kjøpe slike for de var så praktiske og fine. Har gitt frukt tidligere. Men på pakken står det fra 6 Mnd... Det er normal frukt. Hvorfor er det fra 6 Mnd? Ikke krise å gi det til 5 Mnd gammel baby vil jeg tro.. Flere som kjøper disse?
her fikk hun 6 mnd smoothies før hun var 6 mnd, men der en del fra 4 mnd også, men mange butikker har veldig dårlig utvalg. Her jeg bor er det Meny, Eurospar eller coop obs som har best utvalg :) Her i huset er hun snart 8 mnd, men vo bruker forstatt noen av de som er fra 4 mnd for hun eeelsker de. blandt annet denne:

http://www.ellaskitchen.no/product-item-mangoer-pærer-papaya

de fruktrisposene fra ellas er også topp :) De blir litt mer mett av de :) (de er også fra 4 mnd)

Mini er5 mnd og tok sjansen på å prøve en som det sto 6mnd på i helgen når vi var ute og spiste lunsj. Gikk veldig fint! Kjøpte sånne korte skjeer til å sette på tuten også (kjøpte på Rema, er visst beregnet på smoothiene) slik at matingen ble enklere. Gikk som en drøm og mini slukte en hel "pose" banan på rekordtid. Ikke noe magevondt :)

Så bra. Da gir jeg med god samvittighet. Kjøpte på Coop. Kjøpte enkle smaker som eple, sviske, pære etc..

Det er det jeg ikke vet. Virker ikke som det er noen fysisk forskjell. Fant ingen det stod 4 Mnd på. Kun de smoothie begere. Endten stod det ikke noe eller så stod det fra 6 Mnd. Gullet er 5 Mnd da. Så det går nok bra. Gav i dag. Gikk fint.

Det er det jeg ikke vet. Virker ikke som det er noen fysisk forskjell. Fant ingen det stod 4 Mnd på. Kun de smoothie begere. Endten stod det ikke noe eller så stod det fra 6 Mnd. Gullet er 5 Mnd da. Så det går nok bra. Gav i dag. Gikk fint.
Hipp har til fire mnd. Jeg ga grøt for seks mnd i dag, så det går nok fint. ;)

Jeg valgte å gi lillemor 6 mnd glass og smaksprøver fordi hun nekta å smake på noe annet, da var hun runda 4 mnd. Begynte selvfølgelig veldig forsiktig men hun viste ingen tegn til magevondt og avføringen kom som bestilt så det har vi fortsatt med :-) hun har alltid vært kjempesterk i magen da, så jeg valgte å prøve. Nå er hun litt over 6 mnd og får av og til 8 mnd glass (men hovedsaklig 6 mnd) som jeg moser litt ekstra med stavmikser, og elsker de sterkere smakene :)
Jeg tror ikke det er farlig så lenge du prøver deg fram, kommer an på barnet <3

Back
Topp