Spyr, spyr og atter spyr..

Lillemor21

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Augustmødrene 2014
Klarer ikke å holde på noe i dag.. Har kastet opp 3 ganger siden klokka 13. Altså 3 ganger på 1 og en halv time... Hva skal jeg gjøre? Prøver å drikke kultura, spise små måltid, men alt kommer opp igjen. Hvordan skal jeg holde folatet nede ? Bah.. Fortvilt...

Off :-( ta folatet i kveld viss du er bedre då... Babyen går det nok bra med :-) men sliter du lenge så hadde eg tatt kontakt med legen.. Drikk noe brus? Sprite? Spise en og en Ritz kjeks? Slappe av!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Melkeprodukter skal man holde seg unna når man spyr, har jeg hørt.. Men vet ikke om det gjelder når man spyr pga graviditet? :) God bedring, håper det går seg til :)

Prøv å legg deg og sov. Eg ligg heilt heilt i ro når eg kjenner kvalmen komme. Ofte spyr eg til slutt, men har iallfall holdt maten i magen litt lenger. Unngå å ete mat med syre - det er berre vondt å spy (appelsin f.eks). Lag til eplebiter - dette er friskt.

eplejuice (ofte blanda med farris) hjelp ved kvalme :)

Sniker...
Melkeprodukter skal man unngå når man kaster opp/dårlig i magen..
Blåbær saft og mariekjeks er å anbefale :)

Det er mye omgangsyke som går.. Bare sånn at dere vet det :)

Ja kulturan er kutta ut. Takk for alle råd. Endte opp med flatbrød og cola i dag, så får jeg dratt på butikken i morgen og kjøpe eplejuice. Nå har jeg ikke spydd mer, men har sovet og spist flatbrød og det hjelper bra! :-) til og med fått i meg tomatsuppe. Og holdt både den og folaten nede. Men ja meieriprodukter hjelper virkelig ikke!!

Dere er gulle god !:-))

Last edited:
Nei men har ikke drikket cola på flere uker , så to glass skader ikke i dag tror jeg :-) men har ikke mulighet til å drikke noe annet enn det og vann i dag :/ men det kommer en dag i morgen!:-)

Det er så kjedelig å spy sånn! Bra du føler deg bedre!

Kom en runde til nå men mye enklere at det var kornete som kom opp.. Men nå er det 5 timer siden sist jeg kastet opp så da er vel folaten godt plantet i magen?

Jeg kaster også mye opp. Problemet er at siden jeg ikke får i meg noe særlig med mat er det mye magesyre som kommer opp.. Sinnsykt vondt. Har kjempe vondt i halsen pga det. Noen tips til sinnsyke halssmerter pga syre? I morgen ringer jeg legen! Verken klare eller orker noe mer.......!!! Begynner bare å storgråte...

Huff.. Ja heldigvis er det bare magesyre på meg på morgenen men bortsett fra det er det bare mat :) ja du må ringe og høre med dem! Men tyrkisk pepper hjalp for meg :-)

Om du fremdeles spyr og er kvalm og ikke fungerer, ville jeg kanskje tatt kontakt med fastlegen og hørt om han kan hjelpe med en resept på kvalmestillende?

Lykke til!

Love hearts mot halsbrann, men aner ikke om det hjelper mot vondt i halsen pga syre.. Håper dere blir bedre snart :)

Back
Topp