Spyr opp blod...

Sommerdrøm

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Kvalmen vil ingen ende ta. Har spydd sikkert 15 gang i dag.. Først drikke, så magesyre, nå magesyre med blod.. I følge legevakta er det ikke farlig, men kan skje når man spyr mye. Blir rifter i spiserøret som blør.. Hjelper ikke på kvalmen akkurat. Når skal det bli bedre :-( Er 10+3 i dag..

Hvis du er såpass kvalm og kaster opp så mye ville jeg ha snakket med legen om kvalmestillende. Afipran kan brukes hvis det anses som nødvendig og kan ha god effekt. En er jo ikke tjent med å stresse kroppen så mye. God bedring i alle fall.

Uffehuff, så forferdelig slitsomt!! :( skulle ønske jeg kunne gitt deg et råd som løste det hele, men... Tror nok du må dra til legen din og kreve hjelp. Kan jo ikke fortsette som dette. Ikke gi deg før du får et eller annet som funker!

Hvis du er såpass kvalm og kaster opp så mye ville jeg ha snakket med legen om kvalmestillende. Afipran kan brukes hvis det anses som nødvendig og kan ha god effekt. En er jo ikke tjent med å stresse kroppen så mye. God bedring i alle fall.

Enig i det her.
Det er nok bare en rift ja, men du bør absolutt høre med fastlegen din om det er noe du kan få for det.

Samme skjedde med meg, slitsom og ubehagelig!! Heldigvis ga det seg etter uke 8 helt plutselig hos meg. Fortsatt litt småkvalm og spyr hvis jeg stresser veldig, men ser ut som jeg er ferdig med den intense kvalmen og å henge over do hele dagen!! *bank i bordet* hehe :)

Snakk med legen om kvalmestillende. Postafen er førstevalget da et lignende preparat er FDA godkjent i USA,.det finnes ganske mye dokumentasjon etterhvert på at det er trygt. Jeg hadde ikke holdt ut hverken dette eller forrige svangerskap uten! Du kan bli ganske trøtt av de og kvalmen forsvinner ikke helt, men spyinga roer seg veldig. Hos de fleste da, hvis ikke er feks afipran et alternativ. Ingen grunn til å ha det sånn, du blir bare utmattet og risikerer både dehyrering og ketose. Lykke til og god bedring :-) hilsen ei som takket være postafen nå spyr bare 3-4 ggr pr dag :-p

Gjør som de andre her nevner... Om ikke anna så kan det være lurt å prøve prøve kvalmestillende... hjelper det ikke så er det jo bare å kutte ut pillene om du ikke vil fortsette på dem. Noen sverger til Akupungtur(har ikke prøvd sjøl pga sprøytefobi), Ingefær te eller sånne SeaBands, eller tror det var en form for Bvitaminer?

Selv har jeg "go" erfaring med kvalme *URK* hatt ekstrem svangerskaps kvalme i alle mine 3 tidligere svangerskap, og ser ut som det er kommet denne 4 gangen også. Så vet desverre hvor grusomt og slitsomt det kan være. Med førstemann levde jeg på eplejus, frukt og yogurt, var nesten det eneste som sklei ned. Med nr 2 så fikk jeg i meg enda mindre... Ble innlagt fordi jeg ble dehydrert. 3 og 4 svangerskap spyr jeg ikke så mye som de to første, men nok i massevis lell.

- Pass på å få i deg MASSE drikke, er lett å bli dehydrert når en spyr så mye, samt kanskje er så sliten, lei og kvalm at man ikke "orker" å drikke!
- Blanding av Farris og fx eplejus kan være bra da en får i seg både salt, sukker og veske.
- følg litt ekstra med på når du tisser... om du ikke tisser eller urina blir veldig veldig mørk (min var omtrent som gullerotjus i farge, beklager ekle detaljer, da jeg ble innlagt tidlig i mitt andre svangerskap for å bli tanka opp litt. hadde liggi ei uke og kun fått i meg 1/2 glass jus... så var temelig apatisk og tørr)
SÅ IKKE LA DET GÅ SÅ LANGT FØR DU OPPSØKER LEGE/evnt blir innlagt... en opptanking kan være bra!
- Jeg har gått ned 10kg pr svangerskap(de to første, siste rakk jeg ikke gå ned så mye) Fikk hele tiden beskjed av jordmor at babisen hadde det bra... den tar ALT den skal ha fra kroppene våre, så det er oss det går utover, og det kan jo være en trygghet oppi alt(JM hadde ul på kontoret så ble godt fulgt opp og jeg fikk friske barn... så stoler på det ho fortalte meg)

Blei litt langt detta her, men men... Ønsker deg god bedring fra dypet av hjerte og håper du finner noe som hjelper (hos meg er den eneste tingen som hjelper å være i ro, ligge mest mulig, sove masse... kjedelig ja... men eneste som hjelper så da gjør man det!!!)

Har prøvd Afipran, funket ikke. Går på postafen, funker litt. Takk for gode tanker og ord. Dette unner jeg ingen.

Usj... håper egentlig på innleggelse for deg jeg da, skummelt om en blir for tørr. Lykke til og masse god bedring <3

Lykke til og god bedring :)

In
Har prøvd Afipran, funket ikke. Går på postafen, funker litt. Takk for gode tanker og ord. Dette unner jeg ingen.
ingefær! Ta en t-skje malt ingefær, rør ut i vann, jold for nesen og styrt i deg.. Drikk vann etterpå så du får bort smaken! Dette berger hvertfall kvalmen min:)

In
ingefær! Ta en t-skje malt ingefær, rør ut i vann, jold for nesen og styrt i deg.. Drikk vann etterpå så du får bort smaken! Dette berger hvertfall kvalmen min:)
evnt prøve Sillevillas te av fersk ingefær... Men om det er så ille som du (Sommerdrøm) forteller tror jeg ikke du har vondt av litt opptanking på sykehuset :) Håper det gikk greit hos legen din idag!!!

Huff så slitsomt :/ håper du fort blir bedre og at kvalmen gir seg. Masse god bedring

Ligger nå på sykehuset med væsketilførsel. Ligger på 4 mannsrom, ikke noe morro :-(

Ligger nå på sykehuset med væsketilførsel. Ligger på 4 mannsrom, ikke noe morro :-(
Uff... håper du blir litt bedre når du får opp veskebalangsen. Har vært der [emoji20] ikke dette svangerskapet men lell. [emoji254][emoji256]klem til du[emoji256][emoji254]

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
-Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor.
give me babydust☆drømmer og håper forsiktig om Pilten ♡ ☆

Back
Topp