Sprinkelsengbeskytter

Ja fra de lå i sprinkelsenga fra ca 7-8 mnd. Erfarte med eldste at han satte fast foten uten så å ikke ha er ikke tema. Har sånn høy tykk som står av seg selv

Bruker det og har brukt det siden hun var liten men da samsov vi mest og har passet på lengdene på snorene. Men synes babynest var farligere for da snudde hun hodet så det kom inn i sideveggen så det kutta vi ut tidelig

Nop :) ei venninne sydde sånn kjempe svært babynest som han har i senga. Sikkert farlig det også. Men eneste måten man får han til å sove på.

Hadde babyseng uten mulighet for dette i starten, fikk det i speinkelsenga når hu var ca 7-8 mnd :) men når jeg leser dette så tenker jeg at babynest ikke er så bra heller da?

Vi brukte. Tenker at dyne kanskje er like farlig jeg?

Denne gangen skal mini sove i chicco bed side crib de første 6-9 mnd, så ikke behov for speinkelbeskytter i starten. Vil nok ha en sånn tykk som står av seg selv etter det tror jeg.

Jeg har brukt det, men kommer ikke til å bruke det til neste baby.

Senga har beskytter, men mini hater senga :p han digger 120senga si da :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, brukte tynn i begynnelsen. Da han begynte å dra seg opp tråkket han den ned, så jeg kjøpte en tykk en. Han sovnet ikke med mindre han hadde panna inn mot sengekanten.

Ser også mange har disse koseklutene som de legger forran ansiktet til babyen når den skal sove, er ikke dette farlig, ville tro man kunne bli like kvalt av det?

Hvorfor ikke følge anbefalinger som er basert på ny forskning? I stedet for å komme med egne synsinger om at diverse andre faktorer er like farlig? Når det gjelder å ikke etterkomme anbefalinger ift bilsikring, kostholdsråd til gravide etc er folk her inne ikke nådige, men når det kommer til krybbedød, så er det ok å følge egen magefølelse? Jeg forstår det bare ikke..

Hvorfor ikke følge anbefalinger som er basert på ny forskning? I stedet for å komme med egne synsinger om at diverse andre faktorer er like farlig? Når det gjelder å ikke etterkomme anbefalinger ift bilsikring, kostholdsråd til gravide etc er folk her inne ikke nådige, men når det kommer til krybbedød, så er det ok å følge egen magefølelse? Jeg forstår det bare ikke..
Er ikke synsing om at andre faktorer kan være like farlig, det står i artikkelen ang f.eks babynest.
Og det står at man ikke bør ha annet enn baby i senga...

Er ikke synsing om at andre faktorer kan være like farlig, det står i artikkelen ang f.eks babynest.
Og det står at man ikke bør ha annet enn baby i senga...
Ja, og de fleste jordmødre og helsesøstre anbefaler jo babynest, da dette gir babyen en følelse av trygghet, og ikke overgangen fra magen skal bli så veldig stor, hvem skal man høre på? Helsepersonell er pliktet å holde seg oppdatert på nyeste forskning, og jeg ville vel ikke tro de da anbefalte noe som er farlig?

Ja, og de fleste jordmødre og helsesøstre anbefaler jo babynest, da dette gir babyen en følelse av trygghet, og ikke overgangen fra magen skal bli så veldig stor, hvem skal man høre på? Helsepersonell er pliktet å holde seg oppdatert på nyeste forskning, og jeg ville vel ikke tro de da anbefalte noe som er farlig?

Ser ihvertfall ikke på babynestet mitt som veldig farlig. Det er ganske så fast, og kanten gir ikke etter heller.
Jeg prøvde uten det et par netter, og da sov hun veldig dårlig.
Har vært mer bekymret da det var et par ganger hun har klart å dra dyna over ansiktet sitt:/

Jeg våkner også veldig lett når det kommer til bevegelse hos henne på natten, så på enkelte ting må man rett og slett stole på magefølelsen tenker jeg. Skal man være 100% sikker, så kan man ikke sove selv fordi man må sitte og passe på at babyen ikke snur seg rundt osv (satt litt på spisse selvfølgelig)

Vi kommer til å bruke det, skal bruke støtte på sidene slik at poden ikke skal rulle, men skal tenke litt på det;)

Back
Topp