Sprinkelsengbeskytter

Har en tynn en nå fra ikea, men brukte ikke da hun var baby.

Vi brukte det. Om vi får en nummer to så blir det enten en sånn stiv som står av seg selv, eller ingenting. Helst ingenting.

Har brukt til begge. Aldri opplevd at de har satt seg fast i beskyttelsen.

I tillegg har mine ligget på vårt rom lenge, og det hjelper å ligge på samme rom.

Men da kan ikke helsestasjonen anbefale å bygge rede rundt babyen heller, og alle må droppe å bruke babynest.
Og ingen kan legge babyen på eget rom fra dag en.

;-)

Ja, bruker sånn stiv som står av seg selv :-) han sover i babynest og ;-)

Ja.

Brukte det fram til i dag, da ei venninne på fb linket til denne. Skulle ønske noen hadde sagt det til meg før, har hatt 3 babyer etter 2007, og alltid brukt kantbeskytter.. Hvorfor bruke noe som ikke har noen bevist effekt og som er bevist å føre til mange tilfeller av krybbedød? :(

Ja. Men våre unger er så store de kan både gå og snakke før de sover natta i egen seng med sånn kant, altså ikke den alderen det er problematisk. De klarer snu seg. Når de er så små samsover vi. Helt uten nest, rede eller kant. Bare ei lita babydyne over baby

Ja det hadde hu. Men en tykk en. De tynne er skikkelig skumle. Hu begynte å krangle med en tynn en fra ikea og satt seg fast i den. Da kjøpte vi en tykk en og slapp det. Til nr 2 nå så skal jeg ha noen før han greier å sette seg fast i sprinklene ( hvis det i det hele tatt skjer da)

Har en tynn en i bedside criben som sitter godt fast med trykknapper. Har og en tykk en til sprinkelsenga som vi ikke har begynt å bruke enda siden hun sover inne hos oss.

Men det står jo at det er farlig med babynest osv og, så skal man da legge de midt på gulvet i et tomt rom da så er de sikrest.. kan vel egentlig like gjerne være dyner også:confused:

Jepp, til begge to. Snorene er korte slik at babyen ikke kan få dem rundt halsen.

Har brukt det til alle tre og aldri hatt noe problem med de. Med førstemann så knøt jeg dobbeltknuter for at han ikke skulle få den opp. Funket bra det.

Hvis de kan bli kvalt av å havne med nesa inntil kanten, kan ikke det samme skje med dyne? Hvis de kaver og snur seg og dyna strammer mot ansiktet?

Back
Topp