Sprinkelsenga

Sulemu

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Jeg klarer ikke bestemme meg for hvordan det skal være i den.
Jeg har kjøpt både lammeskinn og babynest, men hvis jeg bruker babynest i senga, så er jo lammeskinnet bortkastet å ha under der igjen? :p
Hva ville dere gjort? Babynest eller lammeskinn?
Og hvilken dynestr bruker dere først? Jeg har prøvd med 80*100, men syns den ser fryktelig stor ut til en så liten kropp.
Hva har dere i senga?
 
Lammeskinn inne i babynestet?! :D
 
Aner ikke da jeg ikke har sett så mye på babynest og ikke har noe forhold til skinn.
Jeg bruker den minste str i senga, de er jo så små.
I sprinkelsenga mi er det tykk sengekant(Svært skuffet over den, da den har bulker i seg slik at det ikke blir noe fint, og ikke holder den seg intill kanten heller), så blir det dyne og putevar til å ha under hodet ved evt gulp.
Så tenker jeg å legge noe langs hodet til bebisen(de liker vist det). Vurderer å bruke ammeputa mi, den tror jeg passer fint.
 
Lammeskinnet er så stort i forhold til babynest'et, så jeg tror det blir litt klumpete, men jeg kan jo prøve! :D
Sengekanten min fra Kid er jeg egentlig fornøyd med, men den "bulker" litt her og der, den også... :/
 
I sprinkelsengen/vuggen sist vi hadde baby i hus rullet vi teppe til en pølse og la rundt baby= supersuksess..!babyen lå da oppå en liten skinnfell som han fikk på sykehuset,med denne teppe-pølsen rundt..lunt å godt:) de liker det jo tett og godt rundt seg, så jeg ville valgt babynest av dine alternativ..:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Har ikke seng enda, men vugge. Jeg har også et babynest tror jeg? Iallefall en sånn madrass med karmer som kan flyttes til og fra sengen min i forbindelse med amming. Oppi der har jeg lammeskinn. Og så må han vel ha noen kluter under hodet til å ta imot gulp. :rolleyes:
Har liten dyne så langt. Får shoppe mer når han vokser litt. Trenger ikke ha alt mulig på nåværende tidspunkt. :)
 
Jeg har lammeskinn i senga, men tenker jeg flytter det litt rundt alt ettersom det er behov....legger det i vugga om det passer osv...og legger det i vogna om det er behov for det.
Jeg har 80*100 dyne i sprinkelsenga og syns ikke den er for stor....må jo være såpass i den "store" senga. I vugga har jeg den minste dyna.
 
Husk at det ikke er anbefalt å ha lammeskinn i senga..
Ville brukt nest så lenge som mulig!
 
Husk at det ikke er anbefalt å ha lammeskinn i senga..
Ville brukt nest så lenge som mulig!

Det anbefales i hytt og gevær om alt mulig nå for tiden. Alle barn i min familie har hatt soveskinn i senga, og brukt det frem til 4-5 års-alderen. Det er varmeregulerende, lunt og godt for små kropper, både på sommer og vinter. :)
 
  • Liker
Reactions: H27
Er ikke de nyeste saueskinnene ekstra kortklipte og hygieniske slik at de ikke utgjør noen fare?! :) Jeg kommer hvertfall til å bruke det om det blir veldig kaldt og støtte godt opp under babyens kropp slik at han ikke kan snu seg rundt på magen (det er uansett lenge til han kan det av seg selv ;))
 
Husk at det ikke er anbefalt å ha lammeskinn i senga..
Ville brukt nest så lenge som mulig!

Har jeg aldri hørt noe om! Men såg linken du la ut!
Lammeskinnet jeg har er veldig kortklipt, så jeg kommer til å ha det i senga!
Hadde det til line to eldste også!
 
Skal ha lammeskinn i senga med putetrekk under hodet :)
 
Vi har korthåret lammeskinn i vogna vi.. fikk beskjed om at det var bra for å bevare/regulere varmen:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Back
Topp