Sprinkelseng ved vinduet?

-Fjern kommoden, da får du bedre plass
-Kurv kurv kurv med hjul eller stativ. Kjempefin løsning
-Vognbagen
-Samsoving

Og for å si det sånn jeg ville også hatt ungen din der du har tenkt med vinduet åpent enn på eget rom i andre etasje.
Det er ikke farlig med frisk luft.
Vi hadde krepert alle sammen om vi skulle ligge med vinduet igjen.

ORIGINAL: Gitte__

Da villa jeg heve ut nattborda å skubba senga inntill vinduet, så kan babysenga stå på andre sia[:)]

Og ikke kunne bruke 3 av klesskapene? Måtte rulle ut senga hver gang du skal ha klær?

herregud! tror dere ikke på trådstarter når hun skriver at det ikke går å gjøre ting annerledes? hjelpes, hun vet da hvordan hennes eget rom ser ut. Og hvor tid skrev hun at hun tenker på å sette sengen direkte UNDER vinduet?
Jeg har hele tiden hatt sengen til datteren vår ved siden av vinduet, har gått så fiont at. har brukt sunt vett og fornuft og ikke åpnet vinduet når det er iskaldt, og med lammeskinn og sprinkelbeskytter har det gått kjempe greit. har ikke lagt midti trekken [:)]

Kast ut kommoden? Bytt plass på kommoden og senga?

Ville nok prøvd vognbagen evt sånn seng til å ha i deres seng de første mnd. Så ville jeg etterhvert når babyen blir litt større lagt over i sprinkelsenga med hodet vekk fra vinduet[:)]

Begge mine unger har sovi omtrent slik du har på tegnignen fra de var 3 og 2 mnd.
Ingen har vært noe spesielt syke når de har vært små, Tuva er jo liten enda da, men hun er aldri kald iallefall.
Og rullegardin hjelper og mot trekken[:)]

Ser jo nå at jeg missforsto.. Tenkte at viduet ble å senga ble stående sammen.. :)

Så nei slik kan du vell ha det:)  Men jeg hadde tatt bort nattbordene og komoden for å å flytte senga og bare ha deres og babysengen på rommet.. For kan se for meg at det blir utroligt slitsomt å ha det så trangt :)

jeg ville ha skjøvet deres seng under vinduet, der babysenga står på tegninga. også ville jeg hatt babysenga der dere har hodeenden deres i dag, så nærme skapet som mulig. kommoden ville jeg satt mellom veggen med vinduet og babysenga.

nattborda ville jeg kastet ut om jeg ikke fikk plass til de, evt beholde ett.

ellers ser det ikke ut som noen krise der barnet er plasser i utgangspunktet heller, men på denne måten ville han kommet enda litt lenger fra vinduet. og med senghimmel og sengekant er det begrensa med trekk som kommer på barnet uansett.

Kan vel nevne at om vi har vinduet åpent (noe vi ikke har hele vinteren, og kun når det er god temperatur ute), så vil trekken måtte gå fra en 3cm stor gløtt i vinduet, gjennom rullegardin, gardin, sengehimmel, og sengekant for å komme ned til Benjamin..........

Jeg ville IKKE hatt sengen ved siden av vinduet. Det hadde jeg det første halvåret til sønnen min og han var MYE syk og hadde falsk krupp sikkert 5 ganger før han var rukket å bli ett halvt år. Ha babyen i sengen deres, det er veldig koselig :)

hehe, var jo ikke bokstavelig [8D]

Hva med å dra kommoden helt opp mot veggen og ha sengen der kommoden står?
Det hadde jeg gjort.. hvis det er nøyaktig som du har tegnet da..
trangt blir det, men er jo bare for max et år.. kanskje bare 6 mnd..

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

hehe, var jo ikke bokstavelig [8D]

Hva med å dra kommoden helt opp mot veggen og ha sengen der kommoden står?
Det hadde jeg gjort.. hvis det er nøyaktig som du har tegnet da..
trangt blir det, men er jo bare for max et år.. kanskje bare 6 mnd..

Har tenkt på den løsningen.... Men da må Thomas krabbe over mine ben for å komme seg i seng, og han vil omtrent ha problemer med å komme seg inn i rommet.... (han er stor) Føler alt blir tungvint uansett jeg..... *sukk*

hvordan er rommene oppe da? kanskje dere kunne ha sovet på benjamin sitt fremtidige rom, og flytta ut fra han når den tid kommer. da slipper også han å venne seg til et nytt sted?[:)]

sånn levde vi i 1 år .. Med at jørgen måtte krabbe over meg.. Det gikk ganske fint altså :)
Evt at du ligger innerst og krabber over han, men da har du det igjen, at du må krabbe ganske mye iløpet av natten[8D]

ORIGINAL: Nullenusken

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

hmm, det tror jeg ikke på[:-] med mindre sengen skal stå i et innhuk..

Men da har dere han på eget rom da, for med vinduet kan være veldig duumt for babyen

Ehh... neivel? "Tror ikke på"???
Tror du jeg sitter og lyger til deg?
Da kan du få komme og ommøblere rommet du da!

Er snakk om kanskje 35 cm på kantene av sengen her, Thomas vil måtte krabbe over fotenden for å komme seg i seng, og sprinkelsengen kan ikke stå på samme side som skapet, for da får vi ikke opp skapdørene. Er heller ikke mulighet for å flytte skapet, for det er bygget fast i veggen. Vi får nesten ikke opp skapet sånn vi har det nå engang....

Er uansett ikke snakk om UNDER vinduet, som mange av dere skriver, er i så fall VED SIDEN AV vinduet.............

Huff, ble skikkelig lei meg nå jeg............. [:(]

Sånn edu har senga i forhold til vinduet har vi det oxo og her er det aldri noen forkjølelse eller trekk [:)]

bytt om på kommode og babysenga??
det er ikke farlig for dere å krabbe llitt i senga for å komme på plass

Du skal aldri sette senger rett under vinduet pga kaldras!

Løsningen med å skubbe sengen helt inn til veggen slik at den ene enten må klatre inn på fotenden av sengen eller over den andre er best.

Hvor langt unna må en vinduet? Noen som vet?

ORIGINAL: AnaBanana

Hvor langt unna må en vinduet? Noen som vet?

Jeg vet det, men da må jeg finne notatene mine fra NKF, og de ligger på loftet..:/

kan du ikke bytte om på kommoden og sprinkelsengen?
rommet deres er omtrent helt likt vårt. Vi hadde sengen på den ene siden og vår under vinduet. Fikk ikke opp alle skapdørene uten å flytte sengen, men bedre det enn å ha hun i nærheten av vindu.. i ettertid har vi også hatt sengen hennes der kommoden din står plasert på tegningen[:D]

en baby bør ikke ligge så nære vinduet selv om det ikke er rett under..[:)]

Back
Topp