sprinkelseng ikea

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
er det noen som har kjøpt sprinkelseng på ikea?
har denne samme mål som en vanlig sprinkelseng? å hva er målet?

hvilken størrelse bruker man på laken til ikea senger?

synes det er så utrolig mange størrelser å velge mellom i laken, så blir helt bortkommen [:D]

Ei vanlig sprinkelseng er iallfall 120 x 60 cm. Vet ikke hvor store de på ikea er, men regner med de er normale de oxo.

Vanlige sprinkelsenger er 60 x 120 cm
Ikea sprinkelsenger er 55 x 112 cm

Vurderer IKEA-seng til lilleknøtt, men skal la henne sove i bag i begynnelsen
(eller en finurlig "amme-ramme" ved siden av senga vår, eller no sånn, Mannen min verker etter å bygge noe nytt[8D])

eg kjøpte seng på ikea og den var så fin atte! var verre to innstillinger på høgden, men det seier mannen er ingen hindring.dår fint å lage et par høgder til sjøl. tenkte eg skulle ha babyen i sengehøgde i si egen seng. hadde hatt plass i senge til oss alle tre, men mannen sove så urolig at hadde blitt farlig. han har det emd å slenge rudt på ting i senga på jakt etter edderkopper ol.........

ORIGINAL: Amalie81

Vanlige sprinkelsenger er 60 x 120 cm
Ikea sprinkelsenger er 55 x 112 cm

Dumt det der assa..

ORIGINAL: ~Fiorellina~

(eller en finurlig "amme-ramme" ved siden av senga vår, eller no sånn, Mannen min verker etter å bygge noe nytt[8D])

Hehehe[:D]
Jeg tenkte også å la babyen vår sove i bagen i begynnelsen... Men må vel sette den i høyde med senga da.. mannen din har vel bygd noe...?[:)][:)][:)]

Jeg er i hvert fall fornøyd med vår IKEA-seng! Den tar jo litt mindre plass på soverommet også! Og babyen blir jo KJEMPEliten i senga uansett!

Jeg har ikke kjøpt seng ennå ,men skal kjøpe på Ikea så snart jeg får overtalt gubben til å dra [:)]

Men hvis man kjøper seng på ikea, må man kjøpe madrass der også da?
Hvordan er det med laken som passer?
Å hva med sengekant? kan jeg ha en annen som ikke er kjøpt på ikea, eller vil den ikke passe?

masse spørsmål her [:D][:D]

ORIGINAL: Godemine

Å hva med sengekant? kan jeg ha en annen som ikke er kjøpt på ikea, eller vil den ikke passe?

Det er vel en fordel å handle madrassen der også. Men laken og sånt er det jo bare å handle der du finner noe du liker. Altså, om størrelsen på lakenet er 60x120 er det jo ingen krise selv om madrassen er 55x112 liksom! Det hadde vært verre om det hadde vært omvendt!

Ang. sprinkelbeskytter så har jeg den fra BabyDan - Tarok. Og den passer perfekt den!

jeg har ikea seng og ikea madrass, lakenet gjør jo ikke noe om er litt stort. Har sengekant som bare rekker halve senga jeg, bare sånn for hodeenden liksom, men tror uansett ikke det er noe problem

ORIGINAL: Pivi

ORIGINAL: ~Fiorellina~

Hehehe[:D]
Jeg tenkte også å la babyen vår sove i bagen i begynnelsen... Men må vel sette den i høyde med senga da.. mannen din har vel bygd noe...?[:)][:)][:)]

Han har ikke bygd noe ennå - han er fortsatt på jobb (fram til torsdag)
Men skal mase litt på han når han kommer hjem[;)]  Tipper han bare er glad for å få lov å bygge noe - gjør alltid det når han er hjemme[:D]

Kjøpte seng på ikea i går :) kjempefornøyd!! Madrass må kjøpes der også - for svenskene har en tendens til å ha sine egne mål!!! Kantbeskytter kan kjøpes på ikea eller på andre steder, men kan bli noe lang da.... men synes ikea sin er så kjedeli.... rosa, blå eller hvit.... men det er nå meg da! Vil ha noe med mønster på som ikke nødvendigvis sier ""jente" eller"gutt"!! Men senga ble kjempefin :) Så nå er det bare å vente!!! :)

De har hvite stretchlaken som passer målene på sengen på ikea.
En 2-pak koster 79 kr mener jeg...
Vi har Hensvik-sengen fra IKEA med madrass og laken og alt sammen kjøpt sammen.
Syns den er SÅ fin! [:)]

ORIGINAL: Lunah83

ORIGINAL: Godemine

Det er vel en fordel å handle madrassen der også. Men laken og sånt er det jo bare å handle der du finner noe du liker. Altså, om størrelsen på lakenet er 60x120 er det jo ingen krise selv om madrassen er 55x112 liksom! Det hadde vært verre om det hadde vært omvendt!

Ang. sprinkelbeskytter så har jeg den fra BabyDan - Tarok. Og den passer perfekt den!

Da går jeg nok tilbake til ikea seng igjen [;)] (vært litt frem og tilbake) .. å kjøper vi madrass der også!
Har sett på sprinkelbeskytter fra BabyDan jeg også, så da kan jeg trygt handle den!
Ble litt klokere nå! takk, takk [:D]

Back
Topp