Sprinkelseng/himmelseng?/uro over sengen?

September16

Glad i forumet
TIl dere som har sprinkel seng eller skal ha det til den lille... Skal dere ha sånn himmel seng ting over? eller uro? (leke) Jeg har hørt at det er ikke bra med sånn himmel seng over pga støv osv stemmer dette? ser jo litt stusselig ut å bare ha sengen der.

Skal ha sprinkelseng denne gangen, hadde ikke det sist, å frøkna har klart seg fint uten å ha brukt sprinkelseng:p..
Men ikke poenget, vi skal ikke ha sengehimmel over senga denne gangen heller, ser ikke helt poenget jeg da, annet enn at det ser pent ut:p.. Kjøpte en uro med lys, lyder og musikk over senga sist, men ble lite brukt da frøkna sovna bedre uten forstyrrelser, så blir heller å ha den på lekegrinda denne gangen:).. (Hadde ikke lekegrind sist heller, og uroen ble kjøpt fordi jeg trodde det var noe man "måtte" ha til babyen:p..)
Senga er for meg en soveplass, syns egentlig ikke man trenger å gjøre så mye utav å ha ting over, og rundtomkring for å stimulere akkurat der det er meninga at barnet skal falle til ro, og sove:).. Men såklart, klarer ikke barnet å falle til ro av seg selv, kan det jo være godt å ha litt "hjelp" av sånne ting en periode, skjønner jo den:)..

Vi har ei dagseng som er mindre enn ei sprinkelseng. Den skal stå på stua. Den er det himmel på. Senga skal stå mest ved eit stort vindu, så må ha noko som skjermar litt for lyset.

Over den vanlige sprinkelsenga skal vi ikkje ha noko. Er for øvrig enig i tjukkebollas siste avsnitt: senga er soveplass

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tenker å ha uro på vuggen, mest fordi det fulgte med stativ til å henge uroen på der... Og i vuggen ligger hun kanskje mer våken, da der i stuen. Kjekt å ha noe å fokusere på!
Sprinkelsengen skal jeg ikke ha noe over.
Har ikke hørt om dette med støv osv., men syns bare det blir dilldall :P

Her blir det sprinkelseng uten himmel. Hadde ingen planer om å kjøpe uro heller,men fikk et gavekort da vi handlet vognen og ville finne noe i butikken mens vi først var der, så endte opp med en ganske søt uro av den "gammeldagse" typen (slik som trekkes opp)

Sent from my iPad using Tapatalk

Skal bruke babykurv fra Obaby

image_2641.jpg

Nei syns slik himmel er utrolig harry :-P
Har to uroer etter storebror, ble lite brukt da, men har de så henger opp hvis jeg ser behovet :-)

Har en Leandervugge, og den har jeg "gardin" over. Veldig fin, enkel og barna roet seg veldig i den vugga.
Ellers har jeg god erfaring med uro. Ikke slike med lyd og lys, men enkle litt gammeldagse med fine dyr på. Jeg har to barn fra før og de elsket å ligge å se den bevege seg sakte over sengen. Jeg tror det er stimulerende for barnet på en fin måte.
Så jeg skal bruke uro denne gangen også :-)

Back
Topp