Sprinkelbeskytter til senga

Jellyfish

Elsker forumet
Har dere det? Vurderer å kjøpe siden jeg synes det gjør senga mye lunere, men er litt skeptisk pga anbefaling om å unngå det for forebygging av krybbedød.

Har tenkt å kjøpe, men etter lest at lurt å unngå har vi ikke kjøpt.

Skal ikkje ha. Ja det ser koselig å lunt ut, men tar ikke den sjangsen!

Jeg hadde det med førstemann, men kommer ikke til å ha det denne gangen nettopp på grunn av krybbedød.

Tenker som så at mykje er farlig, men springelbeskytter har ingen nytte for seg anna enn å sjå koselig ut så eg personlig ser ikkje behovet med å kjøpe inn når det i tillegg auker sjansen for krybbedød i forhold til nyare forskning :) Dømmer ingen som gjer det, ser bere ikkje poenget som sagt ;)

Jeg skulle heller ikke ha pga av krybbedød. Men nå har han blitt så sterk at han snur seg rundt, åler seg hit og dit i senga mister smokken under senga. Så nå ble jeg lei av å krype under senga midt på natten. Ikea sin kjøpte jeg. Den er uten tråder og ligger under maderassen :)

Ja, selvfølgelig.

Senga trenger ikke være lun, babyen skal ha klær på seg og dyne/tepper over seg, det holder. :)
De skader seg ikke på sprinklene, men kan fort kveles av å bli liggende inntil sprinkelbeskytteren, eller i verste fall få den rundt halsen eller en annen kroppsdel.
Ikke kjøp det, eller pute, eller kosedyr; sengen skal ha så lite som mulig dill dall. Madrass, dyne, baby. ;)

Eldste hadde det. Men nå er yngste 1 år og enda ikke montert det på senga. Har vurdert på hytta men det er fordi der har han en jernseng og slår seg ganske mye om natta så han får ikke sove ordentlig. Men da bruker jeg i så fall en som en tykk og stiv. Eldste prøvde å henge seg i en tynn en når hu var rundt 1 år.

Hææ ? det har jeg aldri hørt noe om :p
hadde det med første, skal ha det nå også regner jeg med, de er jo laget så barnet ikke skal sette fast hender/føtter?

Hææ ? det har jeg aldri hørt noe om :p
hadde det med første, skal ha det nå også regner jeg med, de er jo laget så barnet ikke skal sette fast hender/føtter?

De setter ikke fast hender eller føtter/armer eller ben, og gjør de det, blir det i ytterste konsekvens bare brukket (men det skal ufattelig mye til).
Verste konsekvens av sprinkelbeskytter er død.
Det er absolutt ikke nødvendig, og bare en risiko.
Det samme med hodepute og alt annet man gjerne putter oppi sengen. Dyne og baby er det eneste som skal være i sengen i tillegg til en egnet madrass. :)

http://www.tv2.no/a/7845876/

Eldste hadde det. Men nå er yngste 1 år og enda ikke montert det på senga. Har vurdert på hytta men det er fordi der har han en jernseng og slår seg ganske mye om natta så han får ikke sove ordentlig. Men da bruker jeg i så fall en som en tykk og stiv. Eldste prøvde å henge seg i en tynn en når hu var rundt 1 år.

Kjøp heller en reiseseng. ;)

Oi sann.. Så du velger heller å bruke noe som ikke har noen som helst funksjon, men som øker faren for at barnet ditt dør?
Det er... spesielt..
Jeg synes det har en funksjon.
Det viktigste for å unngå krybbedød er jo at de ligger på rygg. Det er nesten ingen som dør av krybbedød lenger. så det har blitt litt hysteri.
Det anbefales f.eks. å amme for å unngå krybbedød. Men det er det ingen som maser om.
Det er så mye andre ting babyer dør av. men likevel er det et evinnelig mas om krybbedød.

Du får synes hva du vil. Men det er hva jeg tenker om saken.

Kjøp heller en reiseseng. ;)
Har det der også. Men gidder ikke å skru fra hverandre den senga og sette opp en reiseseng til min sønn de få gangene vi er der. Dessuten er den reisesenga der for besøk og min nevø bruker den. Har kun vurdert det. Men det går fint og han sover natta gjennom når han først sovner ordentlig. Skal dit snart og få se hvordan det går. Han er nå 1 år så det går nok bedre snart

Jeg synes det har en funksjon.
Det viktigste for å unngå krybbedød er jo at de ligger på rygg. Det er nesten ingen som dør av krybbedød lenger. så det har blitt litt hysteri.
Det anbefales f.eks. å amme for å unngå krybbedød. Men det er det ingen som maser om.
Det er så mye andre ting babyer dør av. men likevel er det et evinnelig mas om krybbedød.

Du får synes hva du vil. Men det er hva jeg tenker om saken.

Du 'synes' det har en funksjon? Hvilken funksjon er det ditt barn har bruk for da, som ingen andre barn trenger det for?
...så fordi det finnes andre ting barnet kan dø av, så introduserer du frivillig en ting til?
Det blir jo som å si at barnet kan bli påkjørt på sykkel, så derfor gidder du ikke bruke bilbelte..
Det "mases" om alt som kan unngå krybbedød, det får man informasjon om på sykehuset, og på helsestasjonen, og dedikerte foreldre tilegner seg den kunnskapen selv også.

Hører du ikke selv hvordan dette høres ut? Du synes det er "mas" når det handler om barnets beste, og om noe så forferdelig som å kunne miste barnet sitt pga egen tankeløshet, når det så enkelt kan unngås?

Last edited:
Du 'synes' det har en funksjon? Hvilken funksjon er det ditt barn har bruk for da, som ingen andre barn trenger det for?
...så fordi det finnes andre ting barnet kan dø av, så introduserer du frivillig en ting til?
Det blir jo som å si at fordi barnet kan bli påkjørt på sykkel, så derfor gidder du ikke bruke bilbelte..
Det "mases" om alt som kan unngå krybbedød, det får man informasjon om på sykehuset, og på helsestasjonen, og dedikerte foreldre tilegner seg den kunnskapen selv også.

Hører du ikke selv hvordan dette høres ut? Du synes det er "mas" når det handler om barnets beste, og om noe så forferdelig som å kunne miste barnet sitt pga egen tankeløshet, når det så enkelt kan unngås?
Jeg leser hva du skriver. og jeg bryr meg ikke. Hun er uansett snart 3 år og har slutta med sprinkelbeskytter.

Fortell meg gjerne om det barnet som har dødd av sprinkelbeskytter. for det tror jeg ikke finnes.

Back
Topp