sprinkel senga..

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
sitter å ser etter madrasser til sprinkel senga.. ( likte den vi kjøpte på ikea sist) men kommer ikkje på kor stor sengen er.. noen som har det i hode? :)

60x120 om jeg husker riktig :)

når eg først er i gang.. baby dynen då? den som er litt større enn vogn dynen:) :p

Om du har sprinkelseng fra IKEA så er d andre mål.

Dyner fra ikea er 100x120, mens de fleste andre er 80x100!
Utrolig upraktisk med ikea-dyne syns jeg da, kan jo aldri kjøpe sengesett noe annet sted!

Ser du allerede har fått svar :)

Men standard mål på senga er 60x120 og dyna er 80x100 som sagt over her :)

60x120 normalt ja, men IKEA har varierende mål mellom 66x123-126 ... Dumt det er ulikt men men..
Lilleknerten skal overta minien i huset sin sprinkelseng, men trenger ny madrass.. synes det er vanskelig velge riktig. Har jo kun Ikea sine å gå etter - men synes det er vanskelig vite hvilken.. noen tips? :)

Tusen takk heile gjengen! Dere er så flink å svare:D eg har ikkje tips til andre mafrasser enn den ene på IKEA som var lett å puste i om barnet skulle legge seg med hode ned.. kun den vi har prøvd;)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

60x120 normalt ja, men IKEA har varierende mål mellom 66x123-126 ... Dumt det er ulikt men men..
Lilleknerten skal overta minien i huset sin sprinkelseng, men trenger ny madrass.. synes det er vanskelig velge riktig. Har jo kun Ikea sine å gå etter - men synes det er vanskelig vite hvilken.. noen tips? :)
de målene du oppgir der er vel på sengene? og de er nok ytre mål som passer på madrasser 60x120, for er noen år siden de gikk over til vanlige standard mål på babyseng-madrassene.

Ikea har vanlig madrass-mål ja! Og mange forskjellige tykkelsen på madrassene. Er bare dyner Som kan være litt teit å kjøpe der.

Ellers har også Jysk madrasser til sprinkelseng! :)

Etter min erfaring så har de som jobber i avdelingen på ikea ganske god peiling på de forskjellige madrassene som er der! Så hadde spurt hva som er forskjellen jeg..

Trur eg tar meg en tur på jysk
Og skjeller og eg:p

Jeg har iallefall en Ikea seng med madrass fra en barnebutikk.. Vi skal investere i ny seng og madrass til lillebror for vi har konkludert med at storesøster IKKE er moden for stor seng.. Har hatt noen litt trøblete netter i det siste :p

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg har iallefall en Ikea seng med madrass fra en barnebutikk.. Vi skal investere i ny seng og madrass til lillebror for vi har konkludert med at storesøster IKKE er moden for stor seng.. Har hatt noen litt trøblete netter i det siste :p

Kjedlig å måtte kjøpe dobbelt opp då.. håper nettene roer seg:)

Kjedlig å måtte kjøpe dobbelt opp då.. håper nettene roer seg:)

Ja, vi hadde egentlig bestemt at hun skulle over i annen seng, men nattesøvnen er verdt de 2000 kr det vil koste for seng og madrass.. Selv om vi sikkert må kjøpe ny seng til henne igjen 6 mnd senere :p

Ja, vi hadde egentlig bestemt at hun skulle over i annen seng, men nattesøvnen er verdt de 2000 kr det vil koste for seng og madrass.. Selv om vi sikkert må kjøpe ny seng til henne igjen 6 mnd senere :p

Hehe ser den:) ikkje alle som kan kjøpe seg natte søvn;) haha

Back
Topp