Sprinkel/juniorseng?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Noen som kan anbefale seng som kan gjøres om til juniorseng?
Tittet litt på noen på Ikea, men har jo ingen erfaring.
Bør man ha sprinkler rundt hele sengen, eller er ok med hele kortsider? Blir det dårlig luftsirkulasjon med hele kortsider?
Vet ikke hva som passer best til man tar vekk den ene langsiden til juniorseng.

Venter ny baby snart, som skal overta sprinkelsengen vi har nå.
Og da tenkte vi å kjøpe sprinkelseng som kan gjøres om til juniorseng til minste barnet nå.
Er jo så dumt å kjøpe ny sprinkelseng til babyen, og så må vi kjøpe juniorseng til andre om noen måneder...

Kan baby arve madrass etter søsken, eller bør vi kjøpe ny madrass til baby, og ta den gamle madrassen i den nye sengen?

Takker for tips! :)

Last edited:
De på ikea funker helt fint :) ikke noe problem med hele sider. Det et hva man liker best.
Jeg hadde kjøpt ny madrass til den lille :)

Vi har gulliver fra Ikea, kan justeres i flere høyder, og ta av ene siden :)
Takk for svar! :)
Ja, vi står litt mellom Gulliver og Sundvik.
Gullvik har sprinkler hele veien?
Sundvik har to hele kortsider...

Men hvor lenge kan de brukes?
Min veier jo 10 kg nå, og de tåler maks 20 kg. Hvor gamle er de da ca? :)

Kjøpte du madrass på Ikea også?

Vi har fra IKEA, madrass også, og lot neste arve

Våre brukte dem dog ikke som baby, og vi har vaskbar overmadrass

Lillesøster på fire ligger i den enda, og storebror på 6,5 er ikke mer enn 19 kg, men han er nesten like lang som senga.

Min gutt på 5 år som er LANG for alderen har akkurat bikka 20 kg så kan nok brukes lenge:)

Vi har seng med hele ender, syns senga blir lunere da :)
Har tenkt å la nestemann arve madrassen

Ja, vi står litt mellom Gulliver og Sundvik.
Gullvik har sprinkler hele veien?
Sundvik har to hele kortsider...

Men hvor lenge kan de brukes?
Min veier jo 10 kg nå, og de tåler maks 20 kg. Hvor gamle er de da ca? :)

Kjøpte du madrass på Ikea også?

Har en på snart 6 år, han er ikke 20 kg enda :P 4 åringen er vel litt over 15 kg.
Men det er jo veldig individuelt, men tror de har en sikkerhetsmargin altså!

Vi har også madrass fra Ikea ja, springfjær madrass med overmadrass i tillegg som kan vaskes. Har kjøpt ny madrass til hvert barn.

Liker å ha seng med hele sprinkler, ble finere med sengekanten da (har en sånn som står av seg selv). :) Senga er uansett mot vegg i hodeende og på ene langsiden, så blir lunt og fint :D

Vi er og fornøyd med IKEA, og ville byttet madrass;)
Hvilken seng har dere?
Da blir det ny madrass på baby! :-)
Ser ikea madrass kun kan vaskes på 40, er det ok i forhold til 60 grader?

Vi har også madrass fra Ikea ja, springfjær madrass med overmadrass i tillegg som kan vaskes. Har kjøpt ny madrass til hvert barn.

Liker å ha seng med hele sprinkler, ble finere med sengekanten da (har en sånn som står av seg selv). :) Senga er uansett mot vegg i hodeende og på ene langsiden, så blir lunt og fint :D
Takk for svar! :-)
Finnes det forresten sengekanter til juniorsenger? De går jo ikke når man tar av ene siden.
Om man har seng med sprinkler i hodeenden også, blir det kanskje vondt uten sengekant?
Eller? Føler meg helt grønn! Hi hi! :-)

Finnes det forresten sengekanter til juniorsenger? De går jo ikke når man tar av ene siden.
Om man har seng med sprinkler i hodeenden også, blir det kanskje vondt uten sengekant?
Eller? Føler meg helt grønn! Hi hi! :)

Vi har en sengekant som går på halve sengen hvis du skjønner, sånn tykk som står av seg selv, så den kan jo bare flyttes slik at den dekker hodeende og den delen av senga som fremdeles har sprinklene :)

Men snuppa her lå uten sengekant en periode hun når vi tok av ene siden, for det skulle sys nytt trekk på den, og merket ikke noe til at det var vondt nei! Sa ikke noe om det. Men hun lå ikke lenge i den senga med sprinklene tatt av da, for lillebror kom :P

Vi har en sengekant som går på halve sengen hvis du skjønner, sånn tykk som står av seg selv, så den kan jo bare flyttes slik at den dekker hodeende og den delen av senga som fremdeles har sprinklene :)

Men snuppa her lå uten sengekant en periode hun når vi tok av ene siden, for det skulle sys nytt trekk på den, og merket ikke noe til at det var vondt nei! Sa ikke noe om det. Men hun lå ikke lenge i den senga med sprinklene tatt av da, for lillebror kom :p
Hvor har du kjøpt sånn sengekant?
Er det sånn som man har oppe ved hodet, som ikke går rundt hele sengen?

Vi har sundvik både hjemme og på hytta. Den på hytta har det blitt lagt under en ekstra plate og bein for at den skal tåle mer. Ifølge min svigerfar var det ikke noe problem å forsterke den senga så den tåler mye mer.

Vi har sundvik både hjemme og på hytta. Den på hytta har det blitt lagt under en ekstra plate og bein for at den skal tåle mer. Ifølge min svigerfar var det ikke noe problem å forsterke den senga så den tåler mye mer.
Takk for svar! :-)
Så den tåler egentlig ikke så mye?
Er Gulliver fra Ikea bedre, eller tåler den like lite? :-)

Back
Topp