Spretta nyheten?

smurfix

Elsker forumet
Noen som har spretta nyheten til andre enn partner enda?
Min beste venninne er den eneste som vet utenom partner her.. forsåvidt den som fikk vite det først da jeg tok testen hos henne.

Men når fortelle til foreldre og slikt? Og barna? Rådvill

Vi har fortalt det til svigermor og til min søster. Dette fordi svigermor bor langt unna å siden vi var der nå passet det å si det :) ellers småskala vi vente noen uker til med å si det til resten av familien :)

Her vet noen av mine nærmeste venner det, samt min familie :) Jeg foretrekker at de vet i tilfelle det går skeisen <3

Fortalte det til søsteren min og 2 venninner ved positiv test. Kommer til å vente noen uker med å fortelle det til resten av familien. Svigerinnen min får snart baby så vil ikke ta noe oppmerksomhet. Så venter til hun har født og noen uker etterpå [emoji4] er 5+4 idag.

Jeg har jo også ei jente på 7 fra før. Og hun har ønsket seg søsken siden hun var ca 2 år. Og spm kommer stadig opp enda.. hun skulle egentlig fått et halvsøsken på far siden men endte med at de mistet rundt uke 17. Dette var i fjor sommer 2017..
Vil så gjerne fortelle når vi runder ca 12 uker, men livredd for at noe skal skje og hun må igjennom den opplevelsen enda engang. Kanskje vente til etter oul med henne. Og bare informere vår nærmeste familie med forbehold om at de klarer å holde tett for jenta mi til vi kan se en forhåpentligvis frisk baby.??

Vi venter noen uker til før vi forteller familie og venner det :)
Er 8 uker nå, Så tenker å vente til uke 10-11-12..alt etter hva som passer seg :)

Vi venter til etter uke 12. Skal fortelle det til datteren vår først. Og får hun vite det, så vet alle :)

Last edited:
Har fortalt svigerforeldre sist helg og skal fortelle min side av familien i dag. Legger ikke ut noe på facebook før etter uke 12

Venter nok til etter uke 12 på nærmeste familie og venner samt sjefen. Ellers så får resten av verden vite det ved en tilfeldighet. Ikke noe facebookannonsering eller noe her. Ikke med forrigemann og ikke denne gangen. Hittil er det samboeren som vet + en venninne.

Her vet mine to beste venninner det. Venter med alle andre til etter 12 uker tenker jeg.. Er 9+3 i dag.

Jeg fortalte det til min bestevenninne den dagen jeg testa positivt. Så fortalte jeg det til mamma. Hun har røpet meg til min bror. (Kjenner jeg faktisk er ganske sur pga det). Noen få på trening vet det så jeg unngår slag og spark i magen. Også måtte jeg si det til en kollega. Skulle få behandling og da er det ikke alle teknikker hun kan bruke på meg nå når jeg er gravid.

Min bror har plutselig begynt å spørre om at jeg er gravid - jeg tøyser det bare vekk [emoji23] Har ikke sagt nå til noen ennå [emoji2]

En søster, min mor, svigermor, svigerfar og fire venninner vet..
Vi holder ikke slikt hemmelig for det er greit å ha støtten uansett hvilken vei det skulle gå.

Ganske mange som vet her grunnet ivf

Jeg har fortalt det til søsteren min, hun er også gravid og har barn fra tidligere, jeg kjente jeg hadde behov for litt støtte i tillegg til mannen min etter jeg mistet tidligere og da synes jeg det var godt å fortelle det til hun slik at jeg også kunne spørre henne til råds om ting. Er første barnet vårt.

Men vi har ikke planer om å fortelle til noen andre før vi har kommet lenger og kanskje først da etter en TUL. Kjenner jeg orker ikke tanken av å måtte fortelle folk at det ikke ble no av om det ikke skulle gå denne gangen heller:(

Jeg har fortalt det til min mor og bror, noen venninner og sjefen. Samboeren ble litt ivrig og fortalte det til hele familien sin under et middagsselskap. Da var jeg bare 5 uker på vei. Andre kan få vite det etter uke 12, men blir ikke noen annonsering. I så fall ikke før etter OUL.

Har fortalt det til et par venninner [emoji173] venter med familie inntil videre.

Vi fortalte foreldrene våre om graviditeten etter første TUL i uke 8. De hadde uansett fått snusen i det med tanke på kvalmen min. Jeg håndterer ikke kvalme for å si det mildt.

Ellers har jeg fortalt det til to nære venninner. Av samme grunn..

Back
Topp