Sprengte blodkar/ strekkmerker?

Linnis

Glad i forumet
Hadde ingen strekkmerker med første og heller ingen nå, men dette svangerskapet har jeg slitt en del med "sprengte" blodkar på føttene og en del "edderkopp" årer spess ifra midt på lårene og ned leggene. Prøver å bruke støttestrømper innimellom men det blir bare et ork da jeg såvidt klarer å dra på meg vanlige sokker lengre:facepalm: husker ikke om disse årene ble svakere etter graviditeten eller om jeg i heletatt hadde så mye. Flere ? Ser jo forslått ut:)

Magen min skøyt fart og huden hadde ikke sjangs til å henge med! Jeg sprakk skikkelig og det kom sår og BLOD!! Det var så vondt at tårene rant!

Hele høyrefoten min er full av åreknuter og utstående blodårer. En periode var de vonde og foten hoven. Ble sykemeldt på det tidspunktet. Det ligger vist litt ekstra press på den siden i bekkenet som kunne forårsake det. Men legen mente jeg vil bli bra igjen etter fødsel:)
Så lenge jeg tar det med ro og sitter med foten hevet innimellom så er det ikke smertefullt. Bare litt ømt. Og er sjekket for blodprop - ingenting funnet:)

Fikk forøvrig en salve som har hjulpet litt og (tror den har dempet dem litt i allefall). Kan sjekke i morgen hva den heter hvis du er interessert? :)

Fikk forøvrig en salve som har hjulpet litt og (tror den har dempet dem litt i allefall). Kan sjekke i morgen hva den heter hvis du er interessert? :)
Ja gjerne det!:) har vært litt vondt noen plasser men tror det har dempet seg litt nå, men skader ikke å prøve ;)

Ja gjerne det!:) har vært litt vondt noen plasser men tror det har dempet seg litt nå, men skader ikke å prøve ;)
Den heter Hirudoid. Skal være litt betennelsesdempende og blodfortynnende for de ytre årene. Synes det har hjulpet litt iallefall :)

Jeg har også fått sprengte blodkar og edderkoppnett denne gangen.. Håper det går litt tilbake. Den kremen høres interessant ut da, den skal jeg også sjekke ut.

Har faktisk ikke fått noen åreknuter/synlige "edderkoppnett" eller noe:-) Blodårene mine på underarmene har blitt mer "utstående", men ser like ut som før:-P Men sprengte blodkar ja, det har jeg - på puppene! :eek: Ja, også har jeg fått to strekkmerker som er omtrent 2 cm hver:-P Har endel fra før da, fra før jeg slanka meg, men de er lyse og synes ikke:-)

Har faktisk ikke fått noen åreknuter/synlige "edderkoppnett" eller noe:) Blodårene mine på underarmene har blitt mer "utstående", men ser like ut som før:p Men sprengte blodkar ja, det har jeg - på puppene! :eek: Ja, også har jeg fått to strekkmerker som er omtrent 2 cm hver:p Har endel fra før da, fra før jeg slanka meg, men de er lyse og synes ikke:)
Ja vi er så forskjellige, er vel bare slik vi må regne med når vi venter på den beste gaven uansett ;)

Jeg har fått masse strekkmerker på magen, knær faktisk og noe på puppene :P Heldigvis ingen åreknuter her :)

Støttestrømper skal hjelpe på åreknuter, men det er jo ikke så lett når vanlige sokker er vanskelig å få på :P Men de må brukes hver dag for å ha effekt.
Jeg har gått med støttestrømper fra ganske tidlig i svangerskapet grunnet ødemer i kroppen. - De er helt ekstreme nå. Men å ta på seg sokker er så og si helt umulig for tiden. Så han herre mannen må bare manne seg opp å ta på de forhatte støttestrømpene som han kaller de :P han må og ta de av igjen om kvelden, men det er jo litt lettere å dra de av enn å ta de på :P :)

Jeg har fått masse strekkmerker på magen, knær faktisk og noe på puppene :p Heldigvis ingen åreknuter her :)

Støttestrømper skal hjelpe på åreknuter, men det er jo ikke så lett når vanlige sokker er vanskelig å få på :p Men de må brukes hver dag for å ha effekt.
Jeg har gått med støttestrømper fra ganske tidlig i svangerskapet grunnet ødemer i kroppen. - De er helt ekstreme nå. Men å ta på seg sokker er så og si helt umulig for tiden. Så han herre mannen må bare manne seg opp å ta på de forhatte støttestrømpene som han kaller de :p han må og ta de av igjen om kvelden, men det er jo litt lettere å dra de av enn å ta de på :p :)
Hehe uff ja de strømpene:) jeg går vel så og si barfot omtrent året rundt, prøvde meg på de støttestrømpene en stund og tenkte jeg skulle være flink der meeeen:P

Hehe uff ja de strømpene:) jeg går vel så og si barfot omtrent året rundt, prøvde meg på de støttestrømpene en stund og tenkte jeg skulle være flink der meeeen:p
hehe de er et hat :P men eneste som hjelper mot at beina ikke blir dobbelt så store som de egentlig er på meg :P har ikke plass i noen av skoene mine lengre :( :P

Støttestrømper har vært gull her!! Men lo litt da mannen plutselig brøt ut "neimen dæven da så lange sokkene mine er blitt". :p Sorte sokker har en tendens til å havne i hans skuff!!

Har strekkmerker på undersiden av puppene :-P men de er hjertelig velkommen er jo bare jeg som ser de! Ingen sprengte blodkar eller åreknuter så det skal jeg vel være fornøyd med ;)

Jeg har fått en bli linje fra navlen og nedover *wohpoopsi*

Back
Topp