Spreng..

lene89

Glad i forumet
Puppene mine er harde som stein,gutten på 4 dager spiser godt men ikke nåkk til at det går vekk.masse klumper rundt i brystene.nytter det å pumpe eller blir det bare verre da?begynner å gjøre litt vondt nå.

Pumper du så øker bare melkeproduksjonen, og da blir det nok verre :-/ prøv å håndpump ut melk, og la det dryppe! Ta en varm dusj og spyl på puppene, da kommer det også melk ut :-) lykke til!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja, ikke pump! Jeg slet akkurat med det samme, og det er helt forferdelig. Fikk nesten ikke sove om nettene, for da var det verst. Nå er lillemann 8 dager, og det begynner å komme seg. Får fortsatt spreng etter en stund, men de blir iallefall myke etter mat. Nå har jeg bare spreng i annenhver pupp om gangen. Hehehe! Det er så festlig ;)

Ok takk for svar :) regnet med det bare ble verre å pumpe men ville dobbel sjekke :) håper det går fort over da

jeg pumpa på sykehuset, for jeg følte jeg missta melka, pga stress og blodmangel... da fikk jeg masse melk..
jeg hadde kjempe vondt i puppene, de var harde og klumpete. jeg fikk beskjed om å dysje,maserer og håndpumpe ut melk.. men jg syns ikke det hjelp så mye selv om jeg fikk melka ut litt.
Dagen etter var det enda vondere. Da amma jeg først og pumpa med pumpe etterpå. hadde jeg ikke pumpa meg da hadde jeg fått brystbestenelse fikk jeg beskjed om. jeg hadde så mye melk de første 3 ukene at jeg måtte pumpe meg en gang per dag. jeg pumper ikke tomt, jeg bare pumper litt så jeg får ut "trykket". pumper litt mindre for hver dag. da øker ikke melkeproduksjonen. nå er det 3 dager siden sist jeg pumpa meg, men jeg måtte pumpe hver dag i 3 uker.
Det er vell forskjellig fra person til pers, men dette var teknikken som hjalp for meg.
jeg har nå en del melk i fryseren, som jeg skal bruke den dagen jeg begynner med grøt til lillegutt ;)

jeg deler dette , pga at jeg ikke er helt enig i det å ikke pumpe hvis en har skikelig spreng.
jeg syns liksom jeg hadde nok vondter etter fødselen, om jeg ikke skulle ha skikelig vonde pupper i tillegg ;)

Jeg også pumpet ut LITT for hvert spreng, og det gikk helt fint, jeg fikk aldri tak på håndmelking. Varm dusj var også deilig! Lykke til!

-=[herq]=-

Back
Topp