Spraytan?

Nr3 :)

Betatt av forumet
Er det noen av dere som har erfaringer med Spraytan? Evt. selvbruningskremer? [:)]  har hørt så mange forskjellige meninger ang. solarium under graviditet, så jeg velger å ikke ta det :p

ikkje heilt min teng d der.... men har hørt litt om solarium når mn e gravid ja

Ej he tatt spraytan 1 gong og va egentlig kjempe fornøgd [:D] Men ej synst ikkje de va verdt pengane da... Fargen varte berre i 5 daga eller noke sånnt trur ej [>:]

Sjølbruningskrem he ej dårlige erfaringa m... [:@][:@] Blir berre sjoldete

Jeg prøvde spraytan en gang og var ikke fornøyd. Kun fint den første dagen, men da var jeg nesten for brun. Så unormalt ut. Ogå var de ikke flinke nok til å smøre tåneglene mine, så de var brune i to mnd. etterpå.

Selvbruningskremer blir lett skjoldete ja, men jeg har en bodylotion fra NIVEA som gir litt farge over tid. Det krever at du smører deg gjevnlig, men jeg synes resultatet blir bra. Det blir ikke så skjoldete, for det gir ikke så mye farge hver gang.

Spraytan blir kjempeflott om du gjør det hos noen som virkelig kan det. Pass på at de smører deg på neglene!

Første dagen er du litt skittenbrun, men når du får dusja vekk det overfladiske blir det bra :) Jeg liker bedre å spraye meg selv enn å smøre. Blir mye lettere flekker ved smøring.
Kan anbefale en spray de selger på VITA. Aner ikke hva den heter, men boksen er hvit og det er bilde av ei bikini dame på den. Hele bokser ser litt kjip ut, men den gir mye finere farge enn loreal og alt det andre de selger rundt omkring.

How-to spraye deg selv:
1. Skrubb huden din godt!! spesielt knær og albuer.
2. All barbering bør gjøres først, eller etter at fargen har satt seg godt (etter 1-2 dager) Voksing bør gjøres 2 dager i forveien.
3. Smør huden med en god fuktighetskrem.
4. Vent til huden er HELT tørr (Skrubber du på morgenen, kan du spraye om kvelden f. eks)
5.Test sprayen FØR du begynner på kroppen. Spray på litt papir. Det skal bli en jevn farge og ikke "dråpesprut"
5. Smør alle negler med vaselin
6. Still deg inne i dusjen og Spray og vær glad [:D] -Husk å holde sprayen i samme avstand fra kroppen hele tiden. Ellers blir magen neger, og resten bare litt brunt ;)
7. Følg formene på kroppen og spray i rette linjer langs kroppen. Husk at du alltid er blekere på undersiden av armene, og ikke spray inni henda! Fotbladet trenger heller ikke spray for det drysser ned på føttene uansett.
8. Få gjerne hjelp av en samboer eller venninne, da er det lettere å få et jevnt lag.
9. 3 lag pleier å holde.
10. Still deg til tørking
11. Vask dusjen og alt rundt!! Det er utrolig hvor disse brune flekkene setter seg [;)]

Så nå kan alle spraye seg fine til julebord [:D]

ORIGINAL: squakky

Spraytan blir kjempeflott om du gjør det hos noen som virkelig kan det. Pass på at de smører deg på neglene!

Første dagen er du litt skittenbrun, men når du får dusja vekk det overfladiske blir det bra :) Jeg liker bedre å spraye meg selv enn å smøre. Blir mye lettere flekker ved smøring.
Kan anbefale en spray de selger på VITA. Aner ikke hva den heter, men boksen er hvit og det er bilde av ei bikini dame på den. Hele bokser ser litt kjip ut, men den gir mye finere farge enn loreal og alt det andre de selger rundt omkring.

How-to spraye deg selv:
1. Skrubb huden din godt!! spesielt knær og albuer.
2. All barbering bør gjøres først, eller etter at fargen har satt seg godt (etter 1-2 dager) Voksing bør gjøres 2 dager i forveien.
3. Smør huden med en god fuktighetskrem.
4. Vent til huden er HELT tørr (Skrubber du på morgenen, kan du spraye om kvelden f. eks)
5.Test sprayen FØR du begynner på kroppen. Spray på litt papir. Det skal bli en jevn farge og ikke "dråpesprut"
5. Smør alle negler med vaselin
6. Still deg inne i dusjen og Spray og vær glad [:D] -Husk å holde sprayen i samme avstand fra kroppen hele tiden. Ellers blir magen neger, og resten bare litt brunt ;)
7. Følg formene på kroppen og spray i rette linjer langs kroppen. Husk at du alltid er blekere på undersiden av armene, og ikke spray inni henda! Fotbladet trenger heller ikke spray for det drysser ned på føttene uansett.
8. Få gjerne hjelp av en samboer eller venninne, da er det lettere å få et jevnt lag.
9. 3 lag pleier å holde.
10. Still deg til tørking
11. Vask dusjen og alt rundt!! Det er utrolig hvor disse brune flekkene setter seg [;)]

Så nå kan alle spraye seg fine til julebord [:D]

Kanskje jeg skal prøve denne :)  Syns man blir så forferdelig bleik når vintern kommer hehe :p Og solarium tørr jeg ikke ta nå som jeg er gravid...

Tusen takk for svar alle sammen :)

Det finnes så mange rare stoffer i selvbruningskremer og slikt også, så jeg velger å heller være litt vinterblek fremfor å utsette lillepia for det... Men det er mitt valg[;)] Prøver også å finne bodylotion uten parabener....

Spraytan hos profesjonelle er jo dyrt og er nok ikke ment å vare i evigheter, den er fin noen dager (genialt ifm en spesiell anledning, som f eks julebord, juleball, selskap o.l.) men blir jo fort borte igjen også.

Ellers driver jeg og sprayer og smører litt selv med jevne mellomrom jeg da (litt i rykk og napp da, hatt en lang, sløv pause nå[8D])
Men sjekk denne testen: http://minmote.no/index.php/2009/05/test-av-12-selvbruningskremer/ 
Jeg er veldig fornøyd med noen av de som kom best ut hvertfall [;)]

jeg sprayer innimellom, har vanskelig for å tru at disse stoffene går gjennom hudens 3 hud lag og skader ungen vår. Nei dette er nok helt trygt:) Det er greit å ta sol også så lenge man legger et vått handkle over magen[;)] Det er ijaffal aldri bevist at dette er farlig for ungen, så da velger jg stole på det og!:)

Jeg og bruker en fra Vita, og er fornøyd med den :)
Blir stort sett bra, men krever jo at du gjør deg litt flid selv :)

Jeg har selvbruningskremer fra Dior, og har gode erfaringer med det. Har en som er spesielt for ansikt, og en som er for resten av kroppen. Jeg bruker engangshansker når jeg tar det på (så jeg ikke skal bli brun inni hendene, for det er ikke noe fint) Og så smører jeg kun et TYNT lag. Hvis man vil ha mer farge, så får man heller smøre et lag til dagen en eller to dager etter.

Har ikke brukt dette under graviditeten, fordi jeg ikke vet om det er farlig for babyen...?[8|]
Men én gang til julebord må vel gå greit, ihvertfall.

Huden lukter litt "brent" etterpå, som om man har tatt solarium.

jeg har DC trine dehli kleve's selvbruningskremer.. fåes på parfymeri! en til kroppen og en til ansiktet.. den til aniktet er genial, bruker den hver kveld, så opprettholder fargen seg:) og det beste med den: DEN STINKER IKKE[:D][:D]
jeg synes det lukter så uhorvelig ille av selvbruning, men den er så og si luktfri[:)] den til kroppen lukter litt, men ikke like mye som alt annet jeg har prøvd:p
har ikke fått skjolder av noen av dem:)

Fargen holder kun noen dager fordi den legger seg på det ytterste døde hudlaget vårt. Og det blir ikke på huden i mer enn maks 10 dager hvis du er nyskrubbet. Derfor er jeg ikke kritisk til å ha dette på huden. Ungen blir nok ikke skadet av dette.
Med mindre det er eteriske oljer eller annet fettbasert småmolekyler så trenger det ikke helt gjennom huden og inn i kroppen altså....

Hmm, har en spray som jeg alltid har brukt og som jeg er veldig fornøyd med. Er en som heter Aerotan fra Big Sexy hair (heter kanskje ikke hair når det er kroppsprodukter men [8D] ). Hadde tenkt til å bruke den nå før julebordet, er så hvit at blodårene synes gjennom huden [:'(] Men begynte brått og tenke på om den kan være skadelig for lillegull....? Noen som har en formening? Ikke pent å være så hvit og ha sort kjole [&o] Evt om man vet om noen som man kan bruke? Vil ikke ha selvbruner, denne er mer som en "brunkrem" for hele kroppen, i sprayform [:)] Altså selve sprayen er brun/farget..

Back
Topp