Spraylakke stoler?? *inspirert*

Lillepusen

Forumet er livet
Ble litt inspirert av spraylakk-tråden...

Vi har noen spisestue-stoler som jeg skal male eller spraymale (har ikke bestemt meg ennå).
Disse er mørke, og skal bli hvite.

Er det noen som har erfaring med å spraylakke stoler? Blir det mye knot? Er det bedre å male dem?? (og hvor mye plass ca trenger man til å lakke en stol?)

Regner med at jeg må ha grunning, siden de er mørke.
Kan jeg da spraygrunne dem?

Og hvor mye koster grunning og maling på spray hos eks Europris (ser noen anbefaler den.)?

Mange spm her... håper noen har noen kloke svar! [:D]

Tror jeg ville malt dem var jeg deg. En stol utsettes for større påkjenninger og dermed slitasje, enn en pyntegjenstand gjør. Maling vil sannsynligvis ha bedre holdbarhet enn spraymaling. Et annet alternativ er jo å sende dem til proffefolk til spraymaling, men det koster jo fort litt. Ellers er det Du kan jo spraye vanlig maling på med "spraykanne" (hjelp any one, husker ikke hva det heter i farta) som du kobler til en kompressor.

ORIGINAL: Lilleping

Tror jeg ville malt dem var jeg deg. En stol utsettes for større påkjenninger og dermed slitasje, enn en pyntegjenstand gjør. Maling vil sannsynligvis ha bedre holdbarhet enn spraymaling. Et annet alternativ er jo å sende dem til proffefolk til spraymaling, men det koster jo fort litt. Ellers er det Du kan jo spraye vanlig maling på med "spraykanne" (hjelp any one, husker ikke hva det heter i farta) som du kobler til en kompressor.

Hm, ok. Takk for tilbakemld. [:)]

Ja, da blir det vel heller maling. *gruer meg til selve jobben* [8D]

Back
Topp