Sprøyteskrekk

charlieb

Elsker forumet
Idag skulle jeg og ungene ta vaksinen, Odin gikk det fint med men Maria nektet!!
Hylte og skreik, slo og sparket og ble helt hysterisk..Etter en stund måtte jeg bare gi opp, har ikke sjans til og holde hun fast slik at de får satt sprøyten..
Hva gjør man da??

Verste er at hun skal på sykehuset snart og ta spinalvæskeprøve, så lurer på hvordan det skal gå[&:]
Har prøvd en gang før, det gikk ikke, så nå skal hun i narkose, men tviler på at det får satt noe sprøyte i det hele tatt på henne... Blir helt fortvilet over dette... [:'(]

Har prøvd ; overtaling, bestikkelser, bestemt tone, snill tone..hehehe.. alt føler jeg...

hun er 5 1/2 år, og har ikke sjans til og holde hun fast[8D] Har gjort det før når hun var 4 år, da var vi 4 voksne...Absolutt ikke noe kjekt[&:]

HAr dere brukt emblaplaster på henne?

Hvis dere holder henne fast til legen får satt sprøyta, så kjenner hun at det ikke gjør vondt, og slutter kanskje å være redd?

ORIGINAL: fairy

HAr dere brukt emblaplaster på henne?

Hvis dere holder henne fast til legen får satt sprøyta, så kjenner hun at det ikke gjør vondt, og slutter kanskje å være redd?

jepp, det har vi og.. [8D] 
Ser bare for meg at hun skal bli helt gal når legen kommer
 med sprøyta og at den knekker/blir bøyd[&:] Skjedde med meg en gang eg skulle sette sprøyte på en elev....

Sønnen min er akkurat lik, så kjenner til det. Han er i tillegg mye på sykehuset pga spesielle behov..[:'(] Gruer meg lang tid i forveien når jeg vet vi skal på sykehuset igjen.. Har du prøvd emlakrem? det funker delvis her, settes på en stund i forveien, men skal ikke sitte på lenger enn en time. Det virker bedøvende (lokalt)

ORIGINAL: Hanna C

Sønnen min er akkurat lik, så kjenner til det. Han er i tillegg mye på sykehuset pga spesielle behov..[:'(] Gruer meg lang tid i forveien når jeg vet vi skal på sykehuset igjen.. Har du prøvd emlakrem? det funker delvis her, settes på en stund i forveien, men skal ikke sitte på lenger enn en time. Det virker bedøvende (lokalt)

Kjenner jeg gruer meg allerede til neste uke når det er ny runde på sykehuset... Hun løper under bord, stoler, skriker noe helt sinnsykt(!!!).. Etter på husker hun ikke hva hun har sagt eller gjort[&:] Hjelper ikke hvor mye jeg prater med hun om det, for før vi går inn er hun helt med på det, IDAG skal hun ikke skrike osv.. Men så når sprøyten kommer blir hun heeelt hysterisk!! Har prøvd emlaplaster, når vi etter myyye styr fikk det på henne, for det var jo og farlig... Og når vi skulle ta det av var jo det såklart vondt, så det vil hun ikke har mer...Kjenner eg bare gir opp...

Back
Topp