Sprøyter

Jeg har super sprøyteangst! Sånn virkelig! Men har greid å sette alle selv. Jeg har tatt meg god tid før jeg skal sette den, slik at jeg får forberedt meg godt.

Jeg har i tillegg kjøpt tynnere og litt kortere spisser, dette sjekket jeg med lege og apotek, også har jeg også kjøpt emla plaster som har en lett besøkende effekt der keg skal sette stikket.

Jeg er den første til å innrømme det, jeg er ingen helt når det kommer til sprøyter, men dette har ihvertfall hjulpet meg helt enormt. Tenker nok mest at det har en psykisk effekt.

Lykke til uansett, og det går nok greit, jeg er overrasket over hvor mye en faktisk er villig til å gå gjennom for å få drømmen oppfylt!

Mannen har satt de i forrige runde, det var helt gull! Det vi er i gang med nå, får gubben sette noen, før han reiser til USA, sånn at jeg må sette de siste selv!

Jeg har satt alt selv og syns det har gått veldig fint, til slutt følte jeg meg litt som en sprøyte-superhelt :p
(Noen er selvsagt vondere enn andre da)

Har totalt sprøyte angst men er enda større kontrollfreak så setter de selv. For meg var Orgalutran den verste da jeg fulgte bruksanvisningen og satte de i låret, ble mye bedre når legen sa at jeg fint kunne sette de i magen. Men man gjør det man må :)

Jeg hadde mest ubehag ETTER sprøyten(e) var satt. I sånn ca 5 min etterpå. Selve stikket er ingenting.. Klem inn innholdet sakte for å unngå svie og spreng :) jeg har aldri hatt sprøyteskrekk, så kan ikke uttale meg om hvordan det er.. Men subcutane sprøyter som de vi setter skal godt gjøres å feile med :)

Jeg hadde mest ubehag ETTER sprøyten(e) var satt. I sånn ca 5 min etterpå. Selve stikket er ingenting.. Klem inn innholdet sakte for å unngå svie og spreng :) jeg har aldri hatt sprøyteskrekk, så kan ikke uttale meg om hvordan det er.. Men subcutane sprøyter som de vi setter skal godt gjøres å feile med :)

Helt enig at det var verre etterpå! Spesielt Orgalutran... Vi er ikke venner :(

Jeg hadde skikkelig sprøyteskrekk da vi startet med IVF.
Etterhvert følte jeg meg som narkoman. Satt så mange sprøyter atte - null stress :p

Utrolig nok ikke slitt. Første var verst (ovitrelle da vi tok letrozol), mens 29 dager med stikking i juni gikk helt fint :P Litt ubehag med blåmerker og stikk overalt, men ellers OK. Og svir litt. Verste er de siste dagene syns jeg, da er magen min lei ;)

Og jeg får alltid rielignende kramper i magen etter sprøytene når det har gått noen dager.. Det er vel det verste

Jeg hadde litt sprøyteskrekk før jeg begynte med Ivf, men den er nå borte etter alle stikkene:p De første gangene brukte jeg emla-plaster, det gjør området numment.

Etterhvert finner du sweet sports - de 'beste' plassene å stikke, og da kjenner man lite:happy: Det er også lurt å bytte mellom høyre og venstre side, slik at hudområdet får lite hvile.

Har gått overraskende bra. Har ikke sprøytefobi, men det er jo verre når man skal sette sprøyter på seg selv. For meg fungerer det best å gjøre det raskt (nesten "ta litt fart" og stikke "hardt"). De gangene jeg har nølt og gjort det sakte har det gjort vondt. Så svir/sprenger det litt etterpå, men alt i alt ikke noe stress.

Hadde aldri trodd at det skulle gå så bra som det gjorde. Er egentlig null stress og jeg kjente det ikke engang. Det var mest det psykiske hos meg, men når jeg først hadde gjort det noen ganger, bate gjorde jeg det uten å tenke på det. Forhåpentligvis får du premien til slutt nettopp på grunn av sprøytene. Det skjedde her med storesøster og nå venter vi to små i 2017. :) Lykke til alle sammen! :)

Jeg har super sprøyteangst! Sånn virkelig! Men har greid å sette alle selv. Jeg har tatt meg god tid før jeg skal sette den, slik at jeg får forberedt meg godt.

Jeg har i tillegg kjøpt tynnere og litt kortere spisser, dette sjekket jeg med lege og apotek, også har jeg også kjøpt emla plaster som har en lett besøkende effekt der keg skal sette stikket.

Jeg er den første til å innrømme det, jeg er ingen helt når det kommer til sprøyter, men dette har ihvertfall hjulpet meg helt enormt. Tenker nok mest at det har en psykisk effekt.

Lykke til uansett, og det går nok greit, jeg er overrasket over hvor mye en faktisk er villig til å gå gjennom for å få drømmen oppfylt!

Xylocainkrem gjør samme nytten. ;) (Begge inneholder virkestofet lidokain.)

Jeg satte alle sprøytene selv:) Man blir fort vant til det! De første tre følte jeg var litt stressende, redd for å gjøre noe galt, men så går det over:) Puregon sprøytene er i hvertfall veldig enkelt å greit å sette. Man bruker sånn penn med patroner:) Synes det er vondere å sette blodfortynnende sprøyter på meg selv :)

Jeg har også satt alle sprøyter selv. Sprøytene som brukes for stimulering, er så utrolig små og nette at jeg bare kjente stikket en liiiten brøkdel av gangene :) Hadde gruet meg skikkelig før første stikket, men etterpå satt jeg igjen som et stort spørsmålstegn. Var det det?? Jeg kjente virkelig ingenting. Skikkelig sært når du tross alt sitter der og stikker deg selv :P Blodfortynnende er kjipere, men det trenger heldigvis ikke alle å være borti.

Satte alle sprøyter selv. Ikke vondt, verken å stikke eller etterpå dette greier du fint når første sprøyta er satt, blir resten en lek;)

Back
Topp