Språket er jo under utvikling og lider ikke av forfall...

IsThaBeth skrev:

Dollface skrev:

IsThaBeth skrev:
For en skuffende tråd!

*prøver febrilsk å finne et bilde av en tråd som skuffer*

Se for deg en bunad der en burde bruke mørkeblå tråd, og rettsøm, mens flertallet for det første blander alle fargene og syr med gult og lilla, for så plutselig begynne med sikksakk. Det er skuffende.

jammen jeg ville ha et bilde av en tråd som sto med en skuffe i hånda... skuffende tråd lissåm...

IsThaBeth skrev:

~Simsalabim~ skrev:

Min mening er i hvert fall at det er latskap - både fra de unge og foreldrene som ikke gidder å rette på dem. Og ja, man høres faktisk mindre intelligent ut når man sier at man skal smøre 'skjeden' på sykkelen sin...

Hvis en sier skjeden, har en ikke bare et lydproblem, men også et problem med (s)kjønn. 

Det har du helt rett i. Dette er beklageligvis et utsagn jeg har hørt med egne ører.
*Grøssekniser*

Jeg hverken hører eller ser forskjell på lydene.... Om dere skriver Kino eller shino eller skino så ser jeg den samme lyden jeg.
Lærere har prøvd å presse dette inn med 100 forskjellige metoder opp gjennom åra, det går ikke inn. Jeg skulle så veldig gjerne ønske at jeg klarte å skrive og si alt korekt.
Eneste grunnen til at jeg kan skrive noen av skj/kj ordene riktig er fordi jeg har sitti med en liste og pugga faktisk.
Og jeg er ikke dum av den grunn.
Typen er sånn som dere, pirker og pirker på akuratt det der for han får fnatt av skrivefeil og ordlydsfeil, kjempe irriterende.

Jeg synes folk som sier "schino" høres stokkdumme ut, og akter å pirke på barna mine til de får til å si det rett når de blir eldre.

Visste ikke om jeg skulle le eller gråte da ei på radioen her en dag fortalte at butikken hun jobbet i ikke var med i en "skjede". 

rodstilk skrev:
Jeg synes folk som sier "schino" høres stokkdumme ut, og akter å pirke på barna mine til de får til å si det rett når de blir eldre.

Visste ikke om jeg skulle le eller gråte da ei på radioen her en dag fortalte at butikken hun jobbet i ikke var med i en "skjede". 

Kan bare si meg enig her.

rodstilk skrev:

Hun hadde jo forsåvidt (forhåpentligvis) rett da.. hahahahaha

Dollface skrev:

rodstilk skrev:

Såfremt hun ikke var gynekolog? 

rodstilk skrev:

Dollface skrev:

rodstilk skrev:

Eller ei skjøge, eller kanskje kjøge

IsThaBeth skrev:

rodstilk skrev:

Dollface skrev:

rodstilk skrev:

Eller ei skjøge, eller kanskje kjøge

hvis man nå i tillegg ikke greier å si r, men erstatter den med g så kan det bli ganske vanskelig å forstå hva det egentlig dreier seg om...

skjøge = kjøre? Egentlig? Hmmm...

Men, sjære dere, er dette så sjempeintresangt at man må sjempe om vem som har rett lizm?

Juliette skrev:
Det er så middelmådig. Jeg orker snart ikke mer

Stig ned fra din høye hest!!

Juliette skrev:
Det er så middelmådig. Jeg orker snart ikke mer

Hopp av din lavinehund og let opp et par flått. Schpaa

Jeg lider av forfall (ref. nicket), men meg er det ingen som skjemper for. Det er bare så skjempe-sjipt.

Nedsig skrev:
Jeg lider av forfall (ref. nicket), men meg er det ingen som skjemper for. Det er bare så skjempe-sjipt.

Det er fordi du befinner deg nederst i nærings-skjeden

IsThaBeth skrev:

Nedsig skrev:

Det hørtes sjipt ut. 

Labambie skrev:

IsThaBeth skrev:

Nedsig skrev:

Det hørtes sjipt ut. 

Sjempe sjipt!

Her sier jeg Kjino, kjøtt, kjempe, kjueseks, sjære (fuglen), kjære (til mannen), kjærn (tjærn) osv.. Det iallefall helt naturlig hvor enn jeg har hørt folk snakke iallefall.

Får forøvrig fnatt når jeg hører sj(ch)øttkaker, sj(ch)ino osv.. Det får meg helt ærlig til å se på personen som uttaler seg slik, som dum.

Back
Topp