Språk

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Noen babyer som har begynt å prate litt? Her er det mamma og pappa, ellers bare masse lyder :)
 
Bare pappa her i gården.. :p
Kan svare ka pusen seie og hunden og sei gakk gakk :)
 
Nja, mye babybabling hvertfall! Hehe.. Av ord er det mamma, pappa, dæ ( der- og peker på noe hun ser) og us (pus).
 
Gutten vår sier hei, ha det, Gei (Geir er favorittbamsen), mmmmm (nam til mat) og takk. :) Ikke mamma eller pappa, siden vi ikke kaller oss det. :)
 
Last edited:
Her går det I mamma og babba, hei og hadet, nam, datt (takk), da (ja) og ellers mye babbel. Merker at hun hermer etter lyder og forstår en god del. Nikker til ja og rister på hodet til nei og nektelse. Peker og viser "hvor stor" hun er.
 
Han har akkurat begynt å si lys, men han sier det både når han ser lys og når han peker på ting ellers, så... ja. :p
 
Mye herming av lyder og gjentakelser av korte ord i tillegg til babling, mamma og pappa er i boks (mæmmmæ og dæddjæ). Hun sier også næ(nei), miiinn (min), ssæ (se), deh (den) og hei :) veldig bestemt frøken :p
 
Mamma,pappa og nei her. Også kan hun svare på hva Magne(hunden) sier. Ellers er det babling.
 
Han sier tut-tut og svarer på "hva sier eselet"! :D Sier "babba", men ikke mamma og pappa.. Ellers går det i "ojj", "eii" og "dædædæ";)
 
Har sagt mamma og pappa, men gidder ikke på kommando :p babler mye og sier gakk gakk og takk takk. Hermer etter oss, så har prøvd seg på nei, hei, pus +++
 
Han her sier: Hei, hade, pappa, mam mam ( til både meg og når det gjelder mat), se, titt (tittei), otte ( borte)
 
Her bable det I ett sett løfter tlf og sier hæææææ.. Hae- Hade. Mamma pappa Aaammm- søstra. Tittei. Namnam. Mmmmmøøøø - Ku.
 
Her har hun sagt pappa er par ganger for noen uker siden, men nå nekter hun :p
Sier ojjjj til alt :) men ingen mamma :(
 
Tviler kanskje litt på at helt utenforstående er helt enige, men her sier hun takk (taa) navnet på broren, mamma (amamma) pappa (babba) og ball... Forstår mye..
 
Snakker ikke, men forstår mye. Hvis jeg spør om han kan hente ballen eller traktoren henter han den jeg spør om:)
 
Back
Topp