Språk

Her har mini nå begynt å vinke mer, klappe, dele maten og tannbørsten sin :)
Men fortsatt ikke antydning til ord, eller kom bø her en morgen han dreiv å gjemte seg og skremte pappaen sin :p
Begynner å prøve å krabbe og sette seg opp selv, men ikke å reise seg eller stå inntil ting, bare slipper og detter :)
 
Nå har minsten her begynt å bli litt mer "med" på ting også :).. Sier "hei" og vinker, vinker også ved "hade" (men "hei" er eneste skikkelige ordet han sier bevisst!". nå har han lært hvor stor han er, gir fra seg/låner bort ting, som smokken sin, leker osv.. :)
Har også begynt å åle seg, å er plutselig overalt, å gjør masse rampestreker:)
 
Hæ? Snakke! Tror dere er tullerusk.
Har ei på snart 11 mnd kan ikke si noe, men kan sikkert si en drøss om jeg legger godvilja til.

Kan klappe, vinke og leke titt titt.
 
Hæ? Snakke! Tror dere er tullerusk.
Har ei på snart 11 mnd kan ikke si noe, men kan sikkert si en drøss om jeg legger godvilja til.

Kan klappe, vinke og leke titt titt.
Haha godt å høre :)
Akkurat sånn det er her også.
 
Utviklingen er jo en helhet. Som det er sagt før her, så tar de en ting av gangen. Så synes ikke man skal trenge å stresse med det. For utviklingen står aldri stille. De er bare kanskje opptatte med noe annet enn det vi/andre hadde sett for seg.

Merker på gutten min at det er noe ekstra på gang utviklingsmessig, for han sover mer urolig da og vil ligge på armen min om natta. Når det har vært sånn hittil, har det vært enten pga tenner eller andre fysiske ting, eller rett før han "knekker en kode"; eks åling, krabbing, et ord, en ny bevegelse eller ny forståelse av noe.
Så synes sånne strenge helsesøstre kan ta seg en pære... :p
 
Back
Topp