Språk

Guest
hei!jeg har en gutt på 20mnd som ikke kan si noe.han sier bare:mmmMMMmmmMM og skriker litt.men han hører oss når vi kaller på han-så ham har ok hørsel.han smiler,ler,er sosial og leker.jeg ragerer på at han ikke sier mamma eller pappa en gang,dette bekymrer meg.søsteren hans satt sammen flere ord når hun var like gammel. Jeg må tilføye at vi snakker 2 forskjellige språk til ham. Er det grunn til bekymring?

mvh bekymret mor
 
Som mor til en gutt med språkvansker vil jeg anbefale dere å sette dere på gulvet å leke med han.Hvis han er opptatt av bilen så kommenterer du bilen,og lager bil lyder.Ta han med i det daglige å legg språk til alt dere ser,og gjør.Husk å gi han tid til å gi respons,altså turtaking i kommunikasjonen.
Jeg syns du skal ta kontakt med ppt,og melde han opp der.Da vil du få dette vurdert på profosjonell måte,og evt. hjelp.
 
Jeg har en sønn på 3,5 år ca og jeg og trodde han hørte bra,men jeg fikk henvist han til ønh-legen og han hørte kjempe dårlig,så for ca 4 mnd siden fikk han lagt inn dren og etter noen uker begynte ordene og komme,nå har jeg detti ut av tellinga her på alt kan si men han prater ikke reint enda..

Jeg ville ha fått sjekka hørselen i første omgang og så tatt ppt etterpå..Ellers så er jeg enig med skye :)
 
Back
Topp