Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så siden jeg ikke har noe bedre å gjør nå så oppdaterer jeg like så godt her.
Oppringt av lege i går hvor jeg fikk beskjed om å møte opp i dag kl 8 på gyn kirurgen. Da skulle jeg være forberedt på at det enten ble behandling via medisin eller operasjon, møtte opp til avtalt tid. Ble tatt i mot av en sykepleier som puttet meg på en soffa i enden av en gang og jeg skulle vente så kommer de tilbake, etter 3 tiner hadde hun kommet tilbake noen ganger å beklaget ventetiden + spurt om høyde og vekt, jeg informerer også at jeg har fått beskjed om å faste så jeg håper jeg slipper å sitte slik hele dagen.
Etter 4 timer kommer det omsider en lege å tar samtalen med meg på gangen hvor ja jeg sitter å strigråter av hele opplevelsen, sorgen og slitsomme dager. Får da vite hva planen deres er og jeg skulle snart få en sprøye, hvorpå jeg må vente 30 min etter sprøyten tilfelle reaksjon og kan reise hjem.
Nå har det gått 5 timer, jeg har fått en brødskive og litt saft omsider, venter enda, sitter i gangen alene å gråter enda, har purret på de og kjenner at det her hjelper ikke i det hele tatt.
Nå er jeg så psykisk utmattet at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.
Følte meg så godt ivaretatt på gyn pol i går når alt ble oppdaget, føler meg ikke godt ivaretatt overhode i dag. Helsenorge i et nøtteskall!
Kan legge til at siden jeg nå får denne medisinen så har vi fått forbud mot å forsøke å bli gravide igjen på en stund, så jeg gråter også over at barn i 2023 kan man ikke engang forsøke på, og siden barnehage tilbudet her ikke har noen rom for oppstart utover august, og jeg ikke forstår hvordan vi skal klare ulønnet permisjon i så lang tid dersom vi skulle fått et tidlig 2024 barn så blir det mange mnd før det i det hele tatt blir aktuelt å forsøke på ny. Å den tanken knekker nesten mer.
jeg har nå omsider etter 5,5 timer fått en sprøyte i rumpen.Hvilken medisin er det snakk om? Og hvor lenge er "forbudet" ?
Det å sitte spnn på vent er torur, skjønner de har nye å gjøre, men den psykiske delen av denne situasjonen blir ikke ivaretatt og er dessverre noe av det jeg husker best fra det hele jeg og... sender deg mange styrke klemmer! Håper virkelig du snart er ferdig med dette![]()
Herregud for en jævlig opplevelse stakkers degjeg har nå omsider etter 5,5 timer fått en sprøyte i rumpen.
Jeg har fått behandling av metotreksat - det er en slags cellegift, og sitter i kroppen en stund, så skulle vi bli gravide for kort tid etter er det fare for alvorlige misdannelser i et foster. Så forbudet gjelder i minst 3 mnd.
Ingen garanti for at den fungerer, må gå i mange dager å måle hcg nivå for å se effekt, skulle det ikke fungere blir det operasjon å fjerne høyre eggleder.
Jeg forstår også at det er travelt, men når man «bare» skal ha en sprøye som tar noen få min, å så sitte å vente 20 min, man er sårbar psykisk av å miste alt håp om det man trodde skulle bli et barn så er det å sitte i en travel gang, alene i 5 timer tortur. Begrenset hvor lenge man klarer å «finne på» noe annet å tenke på da. Å det å heller ikke få sitte i fred i sorgen, men å måtte sitte å gråte i en gang mens alle går forbi å ser på deg, er heller ingen god følelse.
Fikk sitte på et rom alene nå etter sprøyten ble satt, ser heldigvis ut som jeg snart får fra hjem. Men jeg er helt utslitt, å enda har jeg bare sittet i en stol hele dagen.
jeg har nå omsider etter 5,5 timer fått en sprøyte i rumpen.
Jeg har fått behandling av metotreksat - det er en slags cellegift, og sitter i kroppen en stund, så skulle vi bli gravide for kort tid etter er det fare for alvorlige misdannelser i et foster. Så forbudet gjelder i minst 3 mnd.
Ingen garanti for at den fungerer, må gå i mange dager å måle hcg nivå for å se effekt, skulle det ikke fungere blir det operasjon å fjerne høyre eggleder.
Jeg forstår også at det er travelt, men når man «bare» skal ha en sprøye som tar noen få min, å så sitte å vente 20 min, man er sårbar psykisk av å miste alt håp om det man trodde skulle bli et barn så er det å sitte i en travel gang, alene i 5 timer tortur. Begrenset hvor lenge man klarer å «finne på» noe annet å tenke på da. Å det å heller ikke få sitte i fred i sorgen, men å måtte sitte å gråte i en gang mens alle går forbi å ser på deg, er heller ingen god følelse.
Fikk sitte på et rom alene nå etter sprøyten ble satt, ser heldigvis ut som jeg snart får fra hjem. Men jeg er helt utslitt, å enda har jeg bare sittet i en stol hele dagen.
Herregud for en jævlig opplevelse stakkers deg. Hadde personlig selv nektet for den sprøyten pga forbud mot å pørve spe pga min egen alder. Og etter det jeg har lest brukes denne cellegiften kun på tidlig stadie. Føler du er litt forbi det stadiet. Man burde virkelig fått et eget rom i slike situasjoner. Vet ikke hvor du hører til men tror jeg personlig hadde klagd på hele opplevelse. Viser jo bare igjen at kvinnehelsen ikke tas på alvor i det hele tatt.swn psykiske belastning er stor. Sender deg mange styrke klemmer.
Det var "alt" ja..... kan ikke skjønne at de ikke bare kunne satt den for 4-5 timer siden istedenfor å bli utsatt for dette. Uff, får skikkelig skikkelig vondt av deg! Håper det holder med dette![]()
Da har du hvertfall god tid på deg i forhold til alder! Greit velge minst mulig risiko når man har mulighet og få bestemme selv og ikke bli overkjørt slik andre jeg kjenner har blitt. Håper virkelig behandlingen virker så du slipper å operere når du først har fått den og ikke må igjenom enda mer! iKrysser fingrene for deg!! Får håpe 4 åringen I huset gir deg godt humør i denne kjipe tidenJeg har jo fått være med noe på bestemmelsen over behandlingen, nå er jeg 31 så jeg føler jo jeg da har tid til å få barn om vi skal prøve igjen sann egentlig.
Det er cellegift og brukes kun på tidlig stadie ja, og det er tilstanden og størrelse på graviditeten og hormon nivå som bestemmer om man i det hele tatt kan få tilbud om denne behandlingen. Fordi det hos meg ikke finnes noen baby, kun morkake anlegg i eggleder og denne er i en mindre størrelse + hormonnivå er relativ lav så er dette en behandling som har betydelig mindre risiko totalt sett enn alternativet, for alternativet ville være å operere bort hele egglederen, som har langt større risiko og kan i verste fall risikere at man blir infertil.
Så risiko på behandling målt opp med hverandre er dette helt klart noe som har lavere risiko og som sannsynlig vil lettere tillate oss å få barn igjen om vi ønsker. Men det er en lengre behandlingsprosess selve behandlingen, og det vil ta litt tid før vi kan forsøke igjen, det ville det nok uansett tatt om det ble operasjon pga ting skal gro til der også og man har kanskje skjeldnere eggløsning pga man mangler en eggleder.
Så akuratt nå er begge sider av sverdet gale på mange måter, jeg har valgt den siden som totalt sett har minst risiko.
Takk for detDa har du hvertfall god tid på deg i forhold til alder! Greit velge minst mulig risiko når man har mulighet og få bestemme selv og ikke bli overkjørt slik andre jeg kjenner har blitt. Håper virkelig behandlingen virker så du slipper å operere når du først har fått den og ikke må igjenom enda mer! iKrysser fingrene for deg!! Får håpe 4 åringen I huset gir deg godt humør i denne kjipe tiden![]()