Spotting

Medusa_83

Forumet er livet
Boff... Jeg er litt redd for at dette ikke går så bra... Har spottet hver dag siden 10 DPO (8 dager nå), og synes det burde begynne å gi seg nå... Det er brunfarget utflod i små mengder og ingen smerter...

I morgen skal jeg til legekontoret for å ta hcg-prøve, og en ny en til uken. Men jeg skal ikke til legen min.

Vet ikke hva jeg vil med dette. Få ut litt av tankene kanskje?

Når det har vart i så mange dager vil jeg tro det går bra. Mange som spotter i starten av en graviditet. Men sikkert veldig godt å dra til legen for litt prøver for å bli beroliget. :)

Tror du det? Off, det er tungt å gå rundt og være gravid uten å tørre å være det, om du skjønner?

Kanskje jeg skulle prøvd å få meg en time hos legen, evt med henvisning til ul? Blir jo gal av å gå og sjekke hvordan det står til annenhver time...

Tror du det? Off, det er tungt å gå rundt og være gravid uten å tørre å være det, om du skjønner?

Kanskje jeg skulle prøvd å få meg en time hos legen, evt med henvisning til ul? Blir jo gal av å gå og sjekke hvordan det står til annenhver time...
Jeg spottet litt forrige uke. Ca 9 dpo og 10 dpo. Og jeg får fine sterke tester nå. Sist jeg var gravid begynte jeg å spotte 8+5. Ble livredd og tro til ul allerede neste dag. Dessverre fantes det da ikke noe embryo. Men gynekologen sa at spottingen var helt urelatert til svangerskapet! Altså bare tilfeldig spotting. Men jeg har tro på at om man er nervøs bør man gjøre alt for å bli beroliget (tester, hcgprøver, ultralyd). Jeg har tatt g-tester hver dag siden jeg testet positivt, og blir glad for at strekene begynner å bli sterkere nå. Får du sterkere streker? I tillegg har jeg tatt blodprøve hos legen, og jeg skal få tidlig ultralyd om ei uke eller to. Alt for å bli beroliget. :)

Jeg har jo ingen erfaring, men skjønner du er redd. Det jeg har lest er at om blodet er brunt og kommer uten smerter så er det gjerne ufarlig. Krysser fingre for deg, og håper du blir rolig :) Bestill alt du trenger av timer for å bli beroliget!

Tror ikke du skal bekymre deg hvis det har holdt på sånn i mange dager

Jeg har jo ingen erfaring, men skjønner du er redd. Det jeg har lest er at om blodet er brunt og kommer uten smerter så er det gjerne ufarlig. Krysser fingre for deg, og håper du blir rolig :) Bestill alt du trenger av timer for å bli beroliget!
Det var slik min SA begynte, så si ikke det :(

Jeg har jo et vellykket svangerskap og to mislykkede bak meg. Spottet hele veien med datteren min + en kjempeblødning i uke 13. Alt var bra og hun har vært frisk og rask siden dag 1. Svangerskap to blødde jeg null og niks, men fikk konstatert en ma i uke 6-7. Sist gang kom det så vidt litt blod på papiret, men hjertet sluttet å slå i uke 11 dessverre. Med andre ord, det er ingen fasit. Det er helt vanlig å blø litt, men det kan også bety at noe er galt. Ta hcg prøver om du er bekymret.

:( Hvordan utviklet det seg da?
Vet du, ting er så induviduelt og jeg vil ikke at du skal bli mer redd enn nødvendig. Jeg tror at så lenge du ikke ser friskt blod og kjenner smerter, så er alt ok. Vi skal alle bli tjukke til oktober og vi må tenke positivt til det motsatte er bevist! :)

He he... Ja, det er det der med at det ikke er noen fasit som gjør dette så vanskelig.

Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet, og så vet jeg vel mer om en uke....

Forrige svangerskap (med min nummer to), blødde jeg enorme mengder i uke 7/8, og det gikk jo fint... Men da er jeg rimelig sikker på at jeg mistet en tvilling....

Vet du, ting er så induviduelt og jeg vil ikke at du skal bli mer redd enn nødvendig. Jeg tror at så lenge du ikke ser friskt blod og kjenner smerter, så er alt ok. Vi skal alle bli tjukke til oktober og vi må tenke positivt til det motsatte er bevist! :)
:) Jeg er i alle fall forberedt på det verste, så får vi bare se hva som skjer...

Sender deg en goood klem og krysser fingrene for at det er heelt uskyldig og at prøvene på legekontoret er superfine <3

Back
Topp