Sporty mammaer!

Rustad90

Glad i forumet
Er det mange aktive mammaer her? Trener du ved senter eller holder du på med en annen aktivitet??

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg trener 3 ganger i uka på senter men har en liten pause nå :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)

Meldte meg akkurat ut av senter :p Mest fordi jeg liker best å trene ute i friluft :) Elsker turer i fjellet og å jogge ute i naturen liker jeg mye bedre enn tredemølla :p

Prøver å gå i skog og mark så ofte som mulig. :)

Trente 3 dager i uka før jeg ble gravid, nå har jeg snaut energi nok til å gjør det jeg må av aktiviteter hjemme. Så får starte opp trenings når/om energien kommer tilbake.

Må prøve å komme meg ut å lufte meg litt vær dag. Bare gå en liten tur da.

Desember 2014

Bruker App

Har hatt 2 uker ferie nå, men har en avtale om spinning med ei venninne i morgen- så da blir det pån igjen på studio :-) også er det så fint vær ute, så jeg skal gå en tur i sola i ettermiddag :)

Har pleid å trene ved senter men har rett og slett ikke hatt tid eller energi de siste ukene...!! Gleder meg til å komme igang igjen :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Trener normalt ved senter.. men den siste mnd har jeg for det meste gått fjellturer å syklet ute!

Jogga en periode men dette halvåret har det vert dårlig på treningsfronten. Nå skal jeg prøve å bli flinkere å gå på fjellet og tur - mannen tror det var derfor forrige fødsel gikk så bra. Fordi jeg var i så god form. Så prøver å komme i gang igjen nå :)

Er tidligere konkurransesvømmer så har trent veldig mye. Men pga studier har jeg liksom ikke kommet i gang etter sommerferien. Får vel prøve nå. Har i det minste god motivasjon :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg elsker yoga:-) og gå turer:-) men nå har vært lite av det pga lite energi og kvalmen:-(
Håper det snur seg snart

Jeg prøver å trene 4 ganger i uka. Så lenge formen er der. Jeg trener styrke og cardio. Må nok endre på programmet mitt i styrke ettersom magen begynner å vokse ☺️

Sent from my iPhone using BV Forum

Trener styrke og skal fortsette med det så langt det går. Kommer nok også til å svømme lott pga bekkenløsning, skal se det an. Ingen planer om å kutte ned noe som helst. Trente ikke i første svangerskapet så spent på om det utgjør noe på formen. Vekta er ikke noe problem så den blir vel det samme.

Jeg prøver å trene 4 ganger i uka. Så lenge formen er der. Jeg trener styrke og cardio. Må nok endre på programmet mitt i styrke ettersom magen begynner å vokse ☺️

Hvordan Gjør du med Cardio-treningen? Leste det beste er moderat puls: 60-70% av maxpuls. . Men er det fare for spiral om vi kommer litt over? Vet jo man skal kunne fortsette som normalt.. men blir så usikker når man leser anbefalingen. Vil jo ikke risikere noe spes nå så tidlig..

Trener styrke og skal fortsette med det så langt det går. Kommer nok også til å svømme lott pga bekkenløsning, skal se det an. Ingen planer om å kutte ned noe som helst. Trente ikke i første svangerskapet så spent på om det utgjør noe på formen. Vekta er ikke noe problem så den blir vel det samme.
Jeg har også et svangerskap bak meg uten trening og stort unødig inntak. . Så er fast bestemt på å opprettholde de gode vanene jeg har hatt de to siste åra. Å håper det blir et lettere svangerskap vektmessig! (Gikk opp 36 kg sist :-o)

Jeg trener 5-6 ganger i uken. Tung styrke med intervaller på slutten. Men de siste to mnd har det nesten ikke blitt noe pga jeg har gått på hormoner under prøverørsforsøket og nå gjør graviditeten meg så dårlig! Men må prøve å trene styrke på de gode dagene og gå turer på de litt dårligere dagene.

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Jeg trener 5-6 ganger i uken. Tung styrke med intervaller på slutten. Men de siste to mnd har det nesten ikke blitt noe pga jeg har gått på hormoner under prøverørsforsøket og nå gjør graviditeten meg så dårlig! Men må prøve å trene styrke på de gode dagene og gå turer på de litt dårligere dagene.

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!
Høres ut som en god plan.. styrke er jo genialt med tanke på pulsen.. Må komme i gang igjen med styrken jeg og. Har for det meste gått til fjells nå i vårværet. :-)

Hvordan Gjør du med Cardio-treningen? Leste det beste er moderat puls: 60-70% av maxpuls. . Men er det fare for spiral om vi kommer litt over? Vet jo man skal kunne fortsette som normalt.. men blir så usikker når man leser anbefalingen. Vil jo ikke risikere noe spes nå så tidlig..

Nyere forskning viser til at hvis du er godt trent kan du ligge på en makspuls helt til 95%. 60 -70% er til de som ikke har trent før og 70-80% til de som vil opprettholde formen. nå regner ikke jeg meg selv som godt trent men noe i mellom. Jeg tror det viktigste er at man lytter til kroppen og passer på at man ikke blir for varm. Det er jo ikke alltid lett å vite hva som er makspuls og hva som ikke er det da pulsen er litt rar i første trimester. Blir du svimmel av å trene, bør du oppsøke lege.
Det står også i første trimester kan man trene som vanlig. Jeg gjør det, men jeg presser meg ikke maks som jeg gjorde før

http://m.klikk.no/kvinneguiden/helse/article795347.ece står mye bra her

Nyere forskning viser til at hvis du er godt trent kan du ligge på en makspuls helt til 95%. 60 -70% er til de som ikke har trent før og 70-80% til de som vil opprettholde formen. nå regner ikke jeg meg selv som godt trent men noe i mellom. Jeg tror det viktigste er at man lytter til kroppen og passer på at man ikke blir for varm. Det er jo ikke alltid lett å vite hva som er makspuls og hva som ikke er det da pulsen er litt rar i første trimester. Blir du svimmel av å trene, bør du oppsøke lege.
Det står også i første trimester kan man trene som vanlig. Jeg gjør det, men jeg presser meg ikke maks som jeg gjorde før

Glemte jo helt å si hvordan jeg trener cardio. Ofte løper jeg ute noe som heter Geriljakardio. Enten gjør jeg det på mølla eller ute. Super gøy . Pleier å konkurrere med samboeren min. Han drev med løp før. Taper som regel men er artig for det. legger ved link http://m.side3.no/3577550.html

Yeii.. det ser bra ut ☺ ligger nok imellom jeg også. Sykla 11 km nå terreng.. det kjennes i Korsryggen nå.. men gu så kjekt :-)

Back
Topp