Sportsvogn!

ORIGINAL: Ulve~Mamma

ORIGINAL: enlykkeligmor

Jeg og har 3-hjuling med svingbart forhjul og ville ikke hatt noe annet [:D][:D][:D]

Du bør hvertfall ha en sportsvogn med lufthjul hvis du skal bruke den når du går tur i skog og mark [;)]

Spørr deg også, hvilken vogn har du da? [:)]
Og hvor bruker du å gå med den?

Lufthjul er et must!! trilla en vogn med plastikk hjul èn gang, NEVER AGAIN! fytti katta det var direkte fælt. [:'(]

Jeg har for tiden quinny freestyle, som jeg kjøpte som sportsvogn til mellomste. Den har jeg brukt på all slags veier. Ikke så mye snø her på sørvestlandet, så har ikke fått testa den skikkelig der..
Men tror både EW sky/quatro og MB UJ er mye bedre enn Quinny [8D]
Men har nå bestemt meg for å kjøpe Mountain Buggy Urban jungle som sportsvogn. Og den sier de er rolls roycen blandt barnevogner.

Ang velting.. Jeg har kun opplevd velting 2-3 ganger med mellomste.. Og det var fordi han lå og sov i vognen vendt mot meg, og når han våknet dro han med seg setet opp (fordi han hadde selen på) og dermed tippet han.. Men han var stor da dette skjedde - 2,5 år tror jeg han var.. Jeg stod rett ved altså, så det gikk bra [8D] Hadde og en tung stelleveske på da dette skjedde..
Har aldri opplevd at den har tippet til siden!

Er du vant til 4 hjuling, er det jo en stor overgang. Men du blir vant til det, og etterhvert som du blir kjent med vognen vil den være super! Du lærer deg hvordan du skal bruke den rett og slett..Den er jo ikke lik å kjøre som en 4 hjuling!
Jeg kunne aldri gått tilbake til 4-hjuling.. De er jo så tunge og vonde å svinge og snu med i forhold.. Har hatt 2 4-hjulinger (en duo vogn og en sportsvogn) til eldstemann.. Og ALDRI mer! Den gangen visste jeg ikke hva jeg gikk glipp av [:D]

Dere gjør det vanskelig for meg jenter [8D][:D]

akkurat nå står det mellom easywalker qtro og mountain buggy UJ.
begge er jo superflotte på sine måter! g MB UJ har jo besått sikkerhets test med glans..
kan jeg få begge?? [8D]

Dere gjør det vanskelig for meg jenter [8D][:D]

akkurat nå står det mellom easywalker qtro og mountain buggy UJ.
begge er jo superflotte på sine måter! g MB UJ har jo besått sikkerhets test med glans..
kan jeg få begge?? [8D]

Jeg har Easywalker og er superfornøyd på alle måter! Stødig og lett håndterlig på alle underlag jeg har prøvd! Også har den fire hjul, det var et must for meg. Ei venninne av meg har Mountain Buggy og synes min var enda enklere å manøvrere [8D]

Uansett hva du måtte bestemme deg for, er prisene på http://www.babyjungle.nl ganske hyggelige [:)]

Lykke til med valget!

takk engelimagenmin [:D]

Bruker du ew nå?? med bag/sportsdel?

har vært på siden og sett, den var jo bare super.[:D] har du bestilt derfra??
hmmh.. såpass ja. da fikk qtro'en en liten + til gitt!

Jeg bruker ew nå ja, men med bag enda. Bestilte fra den sida, gikk kjempefort og det var mye penger å spare selv med innfortollinga. Så jeg fikk med bag, pose og bilstoladapter til flere tusen under norsk pris..

ORIGINAL: engelimagenmin

Jeg bruker ew nå ja, men med bag enda. Bestilte fra den sida, gikk kjempefort og det var mye penger å spare selv med innfortollinga. Så jeg fikk med bag, pose og bilstoladapter til flere tusen under norsk pris..

så bra! [:D] Ble helt gira her nå ja. hvorfor gjorde jeg ikke bare dette fra starten av?? [8D]
Åh, det var fordi søstra mi "fiksa vogn". En simo sportvogn som var ubrukelig fra nyfødt, og som jeg syns er ganske fæl å trille [8|]

Hvordan gjorde du det med fortollingsgebyret? Og er bag/adaptere/pose også tollfrie? [:)]

fant jo ut at jeg får en ny vogn, til under norsk BRUKT pris jo!

Ja, er det ikke fantastisk? [:)]

Jeg har gjort det til vane å alltid sjekke utenlandske nettsider før jeg kjøper så veldig mye, kan være mye å spare.

Samarbeidspartneren til leverandøren i Norge er Tollpost Globe, så de fortoller for deg. Jeg fikk alt hjem på døra og regning i posten en ukes tid etter sammen med deklarasjonen (de tar et gebyr, var litt over hundrelappen her). Jeg sjekka ikke engang om det var toll før jeg bestilte, for det er omtrent bare toll på klær og mat i dag og det er uansett ikke mange prosentene, men var nok ikke det da, for jeg betalte kun moms [:)]

Så det du gjør er å regne 25% oppå det du betaler for varene og evt. frakt så får du det du må betale + et lite fortollingsbegyr da.

Skjønner ikke hvorfor ikke flere gjør dette.. Min søster bestilte vogn fra Tyskland - også billig. http://www.pingpong-online.de/osc/

ORIGINAL: *Kula*

emmaljunga scooter, genial terreng vogn, den skal jeg ha for vi er MYE på tur  [:)]

Er det den man ikke kan legge ryggen ned på?? Eller kan man det på den..?

JA, en sparer utrolig mye på å importere, det er greitt!![:)][:)]

jeg tror veldig at jeg går for Easy walker'n, mtp at den har fire hjul. Jeg er litt redd for velting.. hundene er små, men sterke! spesielt når de absolutt bare "mååå" i grøfta eller noe sånt. [8|]

Begge vognene har jo sine pluss og minus sider, så det går liksom opp i opp. Jeg må bare se an midlene, men blir nok å importere ja! det er jo helt fantastisk billig ift norske priser, både brukt og nytt [:D]

jeg tror veldig at jeg går for Easy walker'n, mtp at den har fire hjul. Jeg er litt redd for velting.. hundene er små, men sterke! spesielt når de absolutt bare "mååå" i grøfta eller noe sånt. [8|]

Begge vognene har jo sine pluss og minus sider, så det går liksom opp i opp. Jeg må bare se an midlene, men blir nok å importere ja! det er jo helt fantastisk billig ift norske priser, både brukt og nytt [:D]

ew quatro er skikkelig tøff den og! *sikle sikle* , men mannen hadde seriøst kverka meg om jeg hadde kjøpt enda en vogn hehe.... (men vil påpeke at mb er ikke en "velte 3 hjuling" meget stabil)

Lykke til med vognkjøp...en smule missunlig [:D][:D]

emmaljunga scooter, genial terreng vogn, den skal jeg ha for vi er MYE på tur  [:)]

den har jeg! er en kjempe bra vogn å trille med [:)] ryggen kan ikke legges helt ned, men kan legges så langt ned at det går ann å sove i den. eneste negative med den vogna er at voksiposen ikke får plass i vogna(bøylen over knærne er for lav)

Jeg vet...kjempe ekkelt!!!!!

Husker ikke hvilken vogn det var (i og med at vi ikke skulle ha, så så jeg ikke så nøye etter), men har jo hørt så masse om at 3-hjulinger velter lett! (og det er jo egentlig litt logisk også, hvis man tenker på det...i og med at vogna står på 3 hjul bare.)

Mener å ha lest det et sted også...

Jeg føler ihvertfall at det er mer safe med 4 hjul....selv om jeg ikke har prøvd 3 hjuling annet enn i butikken [8D] .

Tror mye går på smak og behag hos den enkelte!
Så er jo 3 hjulinger mer "trendy" visst!
[:D]

ORIGINAL: TereseM

den har jeg! er en kjempe bra vogn å trille med [:)] ryggen kan ikke legges helt ned, men kan legges så langt ned at det går ann å sove i den. eneste negative med den vogna er at voksiposen ikke får plass i vogna(bøylen over knærne er for lav)

jeg er litt anti emmaljunga for å være ærlig [&:]
Og den scooter burde man vel ikke bruke før de er endel eldre eller?
Den hadde dessverre ikke kvalitetene jeg leter etter, og var altfor dyr

ORIGINAL: C_mamma

Jeg vet...kjempe ekkelt!!!!!

Husker ikke hvilken vogn det var (i og med at vi ikke skulle ha, så så jeg ikke så nøye etter), men har jo hørt så masse om at 3-hjulinger velter lett! (og det er jo egentlig litt logisk også, hvis man tenker på det...i og med at vogna står på 3 hjul bare.)

Mener å ha lest det et sted også...

Jeg føler ihvertfall at det er mer safe med 4 hjul....selv om jeg ikke har prøvd 3 hjuling annet enn i butikken [8D] .

Tror mye går på smak og behag hos den enkelte!
Så er jo 3 hjulinger mer "trendy" visst!
[:D]

Kan tro du ble skremt da i alle fall! [&:]
joda, det virker jo mye mer logisk at de skal tippe enn firehjulinger. Men som sagt, så har jo mountain buggyen kommet ut på topp i sikkerhets test av tre hjulinger da. Om noen vurderer det. Tror det må være den eneste 3 hjulingen jeg falt for [:)]

ORIGINAL: 2gutter2jenter

ew quatro er skikkelig tøff den og! *sikle sikle* , men mannen hadde seriøst kverka meg om jeg hadde kjøpt enda en vogn hehe.... (men vil påpeke at mb er ikke en "velte 3 hjuling" meget stabil)

Lykke til med vognkjøp...en smule missunlig [:D][:D]

hehe.. Jeg har bare kjøpt en vogn, og den kosta meg 800kr så jeg syns jeg kan få lov til å kjøpe en ny nå [;)] Sambo ble bare gla til han, han er ikke fan av simoen!

MB har jeg lest mye bra om, som sagt tror jeg det kan være den eneste 3 hjulingen jeg kunne tenkt meg om jeg skulle valgt det! [:D]

sjekk ut tfk også, håndbremsen er GULL [:D]

Back
Topp