Sportsdelen

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Har tatt i bruk sportsdelen f.o.m helgen omtrent, deilig å slippe og bære rundt på vognbagen. Men det som er litt kjipt er at hvis jeg triller til hun sovner, så må hun sove ute :p For jeg klarer/orker ikke å bære hele sportsdelen inn (trapp). Og da må jeg sitte ute med henne! Pga løsbikkjer etc. Hun har hittil ikke sovnet i vognen da, men... Hun får forresten fortsatt plass i vognbagen :) Så kan bruke den hvis jeg vil. Men den er tung og tar mye plass da. Selger den nok om en måneds tid.

Bruker babyjogger city mini. Flere som bruker sportsvogn? (Hun er 7 mnd).

Drøyer så lenge vi kan med sportsdelen, men merker i grunn hun er klar for det.
Vil opp og se. Kjedelig å ligge ned.
Har god plass i vognbagen enda.
Par uker til kanskje så over. Vi ser an.

Har å tenkt å bytte til sportsdelen. Går greit når hun bare skal sove med bagdelen. Men, triller vi og hun er våken vil hun bare opp å se og blir sur. Så blir nåkk å bytte de nærmeste dagene.

Vi byttet for 14 dager siden. Han passer ikke inn i baggen lenger og ble blodig fornærmet av at han skulle måtte ligge i den. Går veldig fint med sportsdelen, men litt kjipt at alt han får av leker/flasker der inne må festes til noe. Er stas å kaste ting rundt...

Vi byttet for 14 dager siden. Han passer ikke inn i baggen lenger og ble blodig fornærmet av at han skulle måtte ligge i den. Går veldig fint med sportsdelen, men litt kjipt at alt han får av leker/flasker der inne må festes til noe. Er stas å kaste ting rundt...
Det er sant, har jo ikke den kanten som holder ting på plass :) Men den vognen jeg har har ganske lang kalesje, så hun må kaste rett frem om det skal falle ut.
Det som er kjipt er at jeg ikke får festet leke på sportsdelen, før hun er stor nok til å kunne sitte oppreist i den :) (Dvs fra hun kan sitte selv?)

Drøyer så lenge vi kan med sportsdelen, men merker i grunn hun er klar for det.
Vil opp og se. Kjedelig å ligge ned.
Har god plass i vognbagen enda.
Par uker til kanskje så over. Vi ser an.
Førstemann byttet til sportsdelen da hun var 6 måneder, så her har det gått 1 måned ekstra :) Merker at det blir kjedelig med bagen ja, var på utflukt i går - med vognbag - og da kjedet hun seg og begynte å sutre ganske raskt.

Har å tenkt å bytte til sportsdelen. Går greit når hun bare skal sove med bagdelen. Men, triller vi og hun er våken vil hun bare opp å se og blir sur. Så blir nåkk å bytte de nærmeste dagene.
Ja, de vil opp og se :) Hvilken vogn har du?

Vi har brukt sportsdelen ca en mnd. Veldig deilig for mini og oss☺
Ja, er deilig og jeg synes det er litt mer luftig i denne varmen. Dessuten er kalesjen bedre på denne enn vognbagen.

Her byttet vi til sportsdelen for nesten 2 mnd siden. Litt tidlig synes mange, men bruker den nesten bare i liggestilling. Mini gråt konstant i bagen før om hun var våken, etter vi byttet til sportsdelen er det aldri gråt lenger og en fryd å trille tur:)

Vi har babyjogger city elite. Har begynt å bruke sportsdelen (har den nesten liggende). Mini kjeder seg fort om han ligger våken i bagen, og begynner å bli lang for den.

MEN noen saker er jeg ikke fornøyd med. Vurderer å bytte vogn om det finnes noe som passer med ønskene... Forslag?

1. Mulighet for at småen kan være vendt mot meg. Jeg kan sjekke tilstanden gjennom luka i taket, men han kan ikke se meg, om han måtte ønske det... Om han våkner f.eks.
2. Mulighet for å ta overdelen av stativet og bære med inn hvis han sover...
3. Bedre lagringsplass? Det er nesten umulig å frakte noe i min vogn - vanskelig å få handleposer innunder sportsdelen, og vogna blir baktung om noe henges nær håndtaket...

Tar gjerne imot forslag på vogner som tilfredsstiller en eller flere av disse kriteriene! :)

Vi har babyjogger city elite. Har begynt å bruke sportsdelen (har den nesten liggende). Mini kjeder seg fort om han ligger våken i bagen, og begynner å bli lang for den.

MEN noen saker er jeg ikke fornøyd med. Vurderer å bytte vogn om det finnes noe som passer med ønskene... Forslag?

1. Mulighet for at småen kan være vendt mot meg. Jeg kan sjekke tilstanden gjennom luka i taket, men han kan ikke se meg, om han måtte ønske det... Om han våkner f.eks.
3. Bedre lagringsplass? Det er nesten umulig å frakte noe i min vogn - vanskelig å få handleposer innunder sportsdelen, og vogna blir baktung om noe henges nær håndtaket...

Tar gjerne imot forslag på vogner som tilfredsstiller en eller flere av disse kriteriene! :)
Emmaljunga :p

Jeg har en City Cross også, og den er alt det du nevner der. Men den er større og tyngre, men jeg mener 4-hjuls er best jeg da...
Bruker city minien til-fra barnehagen, men må ty til Emmaljunga på lange turer/terreng.

Vi byttet da han var rundt 6 måneder (blir 7 måneder til helgen). Jeg var så lei av å høre på klagingen hans og vi kom oss nesten ingen steder fordi han var så konstant misfornøyd i bagen. Mye bedre nå og jeg føler han faktisk sover bedre og lengre i sportsdelen enn han gjorde i bagen på slutten (kan dog være innbilning fra min side men føler han får mer luft rundt seg og at det kan være derfor) :-)

Vi har samme - og er egentlig enig i pbm 2 og 3, men synes egentlig det er greit at han sitter andre veien. Han vil nemlig ikke sitte i vogn lenger hvis han ser meg (har jo med bæresele, men lille kroppen begynner å bli tung :P)

Når det gjelder det at den er baktung var det noen på nettet som mente det enkleste var å lodde fronten (de brukte sånne vekter man kan feste til armer/bein) - har dog ikke brukt det selv. Pleier å henge stellevesken bak, og evt annet i nettet. Men er veldig enig i at det er litt vel lite plass...

Vi byttet for 2-3 mnd siden. Lillemor skrek bare i vogn, så jeg prøvde å ta bort bagen og bruke sportsdelen. Men det ble ikke bedre, hun bare hater vogn. Men prøver iblant nå og øve i vogn med korte turer, og la henne sitte så hun ser. Funker en liten stund, så d går fremover.

Vi har TFK joggster twist med MultiX bag - den fungerer som både bag og sittedelen, og du kan ha babyen både vendt mot og fra deg i den. Synes denne er helt genial! Det er mange justeringer som kan gjøres for å få sittestilling, og vi har dermed mer og mer gradvis kunne ha Lillemor mer oppreist. Hun stortrives i vognen, både sovende og våken!

Ja, de vil opp og se :) Hvilken vogn har du?
Har emmaljunga city cross ☺ prøvd å ta ryggen opp på bagdelen, men virker som ho sitter ganske ubehagelig og har måttet sette pute i tilegg. Så tenkte at vist jeg bytter så er det sikkert mere behagelig å når man kan justere ryggen ordentlig. Så er det ikke minst seler og feste hun. Nå som hun er begynt å bli ganske så bevegelig av seg å ☺

Emmaljunga city cross har jeg, den kan du ha sportsdelen begge veier. Stor og god handlekurv under. Nå har jeg enda ikke funnet den frem å bytta den, så husker ikke helt hvordan den er sånn vist du tar av sportsdelen å har den stående mens babyen sover om den stående stødig. Men, kan sjekke det når jeg bytter. Ellers har jeg vært super fornøyd med vogna hittil, til mitt bruk. Store gode hjul da vi har trilla både i snø og litt grus/terreng . Eneste er at den tar jo litt plass sammenslått i bilen. Men, nå har jeg stor plass bak i bilen og plass til vogna. ☺

Back
Topp