(sniker fra mars)
Jeg trener styrke 3 dager i uken, og kondisjonstrening 2-3 dager i uken.
Jeg har måttet legge om styrketreningen ganske mye. Det står jo mange steder så fint at man kan trene som før, men så står det plutselig lenger ned i artikkelen at man ikke må ha buktrykk... Så altså kan man trene som før om man trener med lette tøysevekter som ikke krever buktrykk, og ellers om man løfter faktisk tunge vekter så kan man ikke trene som før. Jeg måtte slutte med pullups/chins allerede i uke 5, siden det å henge fra armene resulterte i revnende smerter i magemusklene. Jeg har måttet mer enn halvvere vekten i knebøy og markløft, siden jeg ikke kan ha buktrykk der. Nå begynner det å gjøre litt vondt i ryggen ved benkpress, så spørs hva jeg gjør der. Dips har jeg måttet slutte med, siden det ga voldsomme ligamentsmerter. Så jeg har byttet ut en del øvelser med isolasjonsøvelser, samt gått kraftig ned i vekt og litt opp i repetisjoner på andre øvelser.
Før løp jeg 3 ganger i uken, mellom 10-15 km. Men allerede i uke 5-6 slet jeg med å løpe så langt. Jeg får ikke puste, det var første problem. Nå har jeg også begynt å få vondt i hoftemuskulaturen etter løping, type med en gang jeg blir kald, så jeg vralter omkring i et par dager etter en løpetur. Jeg får også vondti knærene, takket være løsere muskler og leddbånd som ikke støtter like godt som før. De siste tre ukene har jeg også slitt veldig med tissetrengthet, så jeg har møttet løpe innom kjøpesenteret og tisse midt i løpeturen... Nå er løpeturene redusert til 7-8 km, og max 2 ganger i uken.
Jeg har byttet ut litt løping med spinning, som går veldig bra. Ingen smerter eller ubehag, verken under og etter. Men det er jo litt mer kjedelig, da, og skulle gjerne fått litt frisk luft.
Motivasjonen og treningsgleden har gått litt åt skogen, siden man ikke får prøve å sette rekorder verken i styrke eller løping. Det blir bare trening for å trene, og ikke noe mål og mening, ikke noe å strekke seg etter. Men biter tennene sammen og tenker jeg gjør det for en lettere fødsel og barseltid.