spor av blod i urinprøve

babysick92

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Var hos lege når jeg var 10+3, fikk da beskjed om at jeg hadde spor av blod I urinen (altså +/- på utslag, det minste man kan ha). Leverte ny prøve onsdag som var (11+3) og hadde fortsatt samme utslag :-/ noen som har vært borti lignende ? Ingen andre utslag på prøven og ingen symptomer på uvi ! Jeg går på do veldig ofte, men sånn har jeg vært de siste 2 årene så det er ingenting nytt ;p legen sendte prøven min til dyrkning, blir jo litt nervøs for at det kan være noe alvorlig :-(

Når man er gravid så har man skjøre slimhinner.
Jeg feks blør nesten alltid litt når jeg snyter nesa nå. Og jeg har alltid spor av blod i urinen når jeg er gravid, hvis jeg ikke går lengre enn en uke uten sex :p ofte når jeg går på do etter sex er det spor av blod på papiret. Helt ufarlig, det er bare slimhinnene som er skjøre og blør lett :)

Du kan selvfølelig ha urinveisinfeksjon, men da vil det som regel være utslag på leu. Eller nit. Også, leu. Trenger ikke være uvi men forurenset urin (sekret fra skjeden) mens nit. Alltid er infeksjon.

Noe alvorlig er det nok ikke! Det lover jeg deg :) ta det med ro og vent på svar fra dyrkninga:)

Når man er gravid så har man skjøre slimhinner.
Jeg feks blør nesten alltid litt når jeg snyter nesa nå. Og jeg har alltid spor av blod i urinen når jeg er gravid, hvis jeg ikke går lengre enn en uke uten sex :p ofte når jeg går på do etter sex er det spor av blod på papiret. Helt ufarlig, det er bare slimhinnene som er skjøre og blør lett :)

Du kan selvfølelig ha urinveisinfeksjon, men da vil det som regel være utslag på leu. Eller nit. Også, leu. Trenger ikke være uvi men forurenset urin (sekret fra skjeden) mens nit. Alltid er infeksjon.

Noe alvorlig er det nok ikke! Det lover jeg deg :) ta det med ro og vent på svar fra dyrkninga:)

Jeg har per dags dato ikke sett noe antydning til blod på papiret etter sex eller noe , derfor jeg blir nervøs :-/ vært dum å lest om blære kreft og blir livredd med en gang :p hehe

Jeg har per dags dato ikke sett noe antydning til blod på papiret etter sex eller noe , derfor jeg blir nervøs :-/ vært dum å lest om blære kreft og blir livredd med en gang :p hehe

Trenger ikke se noe blod, siden du kun har spor :)

Heh, internett er legenes fiende! :p om du hadde hatt blærekreft ville du hatt mye mer utslag på blod, og du ville hatt smerter under vannlating og eventuelt smerter hele tiden ellers også.

Trenger ikke se noe blod, siden du kun har spor :)

Heh, internett er legenes fiende! :p om du hadde hatt blærekreft ville du hatt mye mer utslag på blod, og du ville hatt smerter under vannlating og eventuelt smerter hele tiden ellers også.

Ikke i følge Google heheh

Ikke i følge Google heheh
  • blod i urinen
  • hyppig vannlatingstrang
  • lett smerte eller svie ved vannlatingen
  • trykk eller lette smerter
Sykdommen kan også arte seg som en urinveisinfeksjon. Noen opplever hyppige, plutselige eller sviende vannlatninger, problemer med å holde på vannet eller smerter i blæreregionen.

Dette er det kreftforeningen sier. Du har kun spor av blod i urinen som jeg har forstått og med blod i urin menes mer enn spor av blod. Og du ville hatt flere symptomer om du hadde hatt kreft

Hvem får sykdommen?
Sykdommen opptrer hyppigst i 50-80-årsalderen, og den rammer menn ca. tre ganger hyppigere enn kvinner.

Takk og amen til deg kattekvinnen :D

Hvis man googler "spor av blod i urinen gravid" så vil de fleste artikler, sider etc svare at det er svørt vanlig og har som regel ingen annen årsak enn ømfintlige slimhinner.

Jeg hadde 3+ på blod for noen uker siden, leverte en ny som det var 2+ på, så lenge det ikke er utslag på noe annet er det mest sannsynlig ikke noe galt fikk jeg beskjed om. spurte også her inne på babyverden og det virker som at det ikke er uvanlig at man har utslag på blod uten noe grunn til det, noen har det hele svangerskapet :)

Back
Topp