spontanabort?????

camillas85

Andre møte med forumet
hei!
I går og i dag har jeg hatt bitte litt rød/brun utflod, er så liv redd for å mistre barnet mitt:( snakket med legen i stad, og der sa de at de kunne forekomme, men klarer ikke helt slå meg til ro med det enda. egentlig ikke før jeg har vært hos legen i morra.
mister man alle symptomer på grviditet raskt etter en spontanabort. er det noen som vet?

hilsen livredd

hei. Forstår at du er redd men det er ikke uvanlig å ha små blødinger tidlig i svangerskapet. jeg hadde brun utflod i hvertfall uke 6,7 og deler av uke 8. hvor mye er d? jeg har hatt på str med en 20-kroning.  men har aldri hatt friskt blod. symptomene trenger ikke forsvinne med en gang. hormonene kan jo være i kroppen selv om det er en truenede SA. hvor langt er du på vei?
det er umulig å svare på om det er truende SA. det kommer an på hvor blødningen kommer fra. enten kommer den fra skjeden og da er d ufalig. hvis den kommer fra livmorbukhulen så kan d være SA på gang. men igjen husk: det er ikke uvanlig me små blødninger i svangerskapet. såååå mange har d uten at det er noe galt. jeg skal på ul på onsdag pga mine blødinger men jeg er sikker på jeg er gravid. spyr hver dag! jeg ville ventet noen dager, for legen min kunne ikke hjelpe meg når jeg gikk til legen for å sjekke hva som var galt. han sa at mest sannsynlig er det ingenting galt. jeg burde bare vente å se. og nå er det over;)

ønsker deg masse lykke til [;)]

:) det er bra å høre, tusen takk for bra svar:) jeg er ca 5 1/2- 6 uker på vei tenker jeg. det er ikke mye, er kanskje som en 20 kroning. det er mer brunt ja, ikke friskt blod her heller. også leser jeg mye om at ved spontanabort så følger det med masse sterke smerter, det har jeg ikke kjent noe til. Jeg går og er konstant kvalm og har ømme pupper. jeg skal til vanlig sjekk hos legen i morra, så da kan jeg jo nevne det for han.
Dette er første barnet vårt, så er nok kanksje ekstra bekymret siden jeg ikke vet hvordan kroppen min reagerer på en graviditet.

Ikke for å skremme deg, men en spontanabort må ikke være vondt, og man kan ha symptomer lenge etterpå..
Jeg snakker av erfaring, da jeg har hatt mange av de, og ingen er helt like..
Om det ikke kom mer enn det som har vært, så har du ikke mistet enda hvertfall..

Det innebærer jo endel blod, jeg for min del har fler ganger begynt med litt brun utflod/småblødninger også har det tatt seg opp til en ordentlig blødning etter en ukes tid..
Håper alt går bra for deg, masse lykke til.. [:)]

ORIGINAL: VeldigForvirra

Ikke for å skremme deg, men en spontanabort må ikke være vondt, og man kan ha symptomer lenge etterpå..
Jeg snakker av erfaring, da jeg har hatt mange av de, og ingen er helt like..
Om det ikke kom mer enn det som har vært, så har du ikke mistet enda hvertfall..

Det innebærer jo endel blod, jeg for min del har fler ganger begynt med litt brun utflod/småblødninger også har det tatt seg opp til en ordentlig blødning etter en ukes tid..
Håper alt går bra for deg, masse lykke til.. [:)]

takk, da ble jeg også litt klokere [:-]

Jeg fikk en blødning på ikm dagen og legen sa til meg at det var helt normalt med inntil 3 slike blødninger i starten. Har noe med hormonene som ikke har helt kommet i graviditetsgjenge... Jeg har ikke blødd noe mer enn den ene dagen og natten. Selvom dette var med friskt blød t.o.m...

Masse lykke til!!

hei igjen;) det høres helt normalt ut, kjempe bra at du ikke har store smerter og friskt blod! alltid betryggende å snakke m legen selv om han ikke kan love noe. men det høres veldig likt ut som jeg har det. mitt første barn også, så jeg kjenner til den litt utrygge følelsen.. men ønsker deg lykke til da;)

Back
Topp