Spontanabort?!

malena

Flørter med forumet
Hei, jeg er gravid i niende uke,men igår kveld begynte jeg å få en brunaktig utflod og litt rare smerter i underlivet.Nå ikveld er utfloden blitt svartaktig og det kommer litt mer,og smertene er her enda.Er dette klare tegn på at jeg er i ferd med å abortere?Trodde det kom helt friskt blod da?
Håper på snarlig svar fra noen som kjenner til dette!!
 
Hei. De symptomene du har er dessverre like med de jeg hadde da jeg aborterte for to år siden. Sikkert ikke det du vil høre nå, men det er min erfaring. Ikke sikkert det skjer med deg da! Du bør gå til legen din imorra, som hjelper deg videre. Det er viktig at du holder deg i ro så lenge, det kan være en "truende abort". Det vil si at det er fare for abort hvis den gravide ikke holder seg i ro. Lykke til, håper virkelig det ikke er noe alvorlig!
 
Ok,skal jo til lege uansett,har forstått det sånn at når det er tilfellet truende abort,så kan det gå bra?Ligger strekk ut og er kjempenervøs nå.Har vært så god form at jeg har ikke engang tenkt at dette kunne skje!
Takk for svar uansett!
 
Jeg føler med deg! Truende abort kan gå bra! Har du vært i kontakt med legevakten? Da jeg jobbet på Gyn skjedde det ofte at vi fikk inn gravide med truende abort. Det er viktig at man får tidlig hjelp dersom det er noe slikt på gang!
 
ja,jeg ringte legevakta idag,og de sa jeg skulle se det litt ann,og ta det med ro utover dagen.Har hørt med ei venninne,hun blødde de tre første månedene,litt trøst det da.Tenk,tenk om dette hadde gått bra!!!
 
Uff, håper det går bra med deg og den lille. Det må jo være helt forferdelig det der.. Men det er jo bare å gjøre som legene sier da. Lykke til da! [:)]
 
Ønsker deg masse lykke til. Har blødd en gang selv fra 25-29.juni. Det begynte friskt blod, men så var det mørke koagler og friskt blod om en annen. Jeg drog til lege og ble henvist til ul.
Håper det vil gå bra for deg.
Tanker sendes deg.
 
Krysser alt jeg har av fingre og tær,så får vi se hva morgendagen bringer.Leser her inne at det er veldig vanlig å abortere,men jeg har bare ei blant samtlige venninner og i min familie dette har skjedd med,iallefall som vet om det. Veldig rar kveld,bare venter på morgendagen nå.
Takk for gode ord!
 
Heisann malena. Du må være kjempebekymret. Jeg blødde endel i starte, kan du regne ut om du skulle hatt mens egentlig denne tiden?
Det er ganske vanlig de tre første mnd s legen:-(

Mitt råd, dra til legevakten ikveld og la de hjelpe deg, man ve aldri om det er noe de kan gjøre der vettu..

Jeg har dratt til legen eller legevakt når jeg har vært bekymret, det er jo gratis og heller en gang for mye enn en gang for lite sier no jeg;)

Men jeg skal krysse fingrer og tær for deg og håper alt går fint meg deg:-) mase lykke til:-))

Klem
 
ja,det er faktisk akkurat i dag jeg skulle hatt mensen-har litt lenger syklus enn de fleste.Tenk om det er derfor!!Det er så mange ting som ikke står i bøkene-der står det jo bare om ømme bryster og kvalme,føler jeg,og ikke om alt det andre som kan intreffe tidelig,og som er til bekymring for oss som er nye i gamet!
Takk!
 
Vi er jo alle så forskjellige, så det trenger ikke å bety SA for deg selv om det var symptomene jeg hadde! Håper virkelig det går bra med deg! Skal krysse armer og ben for deg!
 
Logger meg inn imorgen,enten trist,eller veldig veldig glad.Ha en fortsatt fin kveld!
 
[:)] krysser fingrene for at alt er bra med deg og den lille:-)
Men komme deg til legen kjapt i tilfelle de kan gjøre noe:-))

Klem
 
Hei Malena. Jeg er så utrolig spent på hvordan det går med deg. Har tenkt på deg i hele dag! Håper du har godt nytt å komme med!!
 
asj og asj..dette gikk rett vest..regnet egentlig med det,hadde sånn rar følelse,men håpet i det lengste.nå er alt overstått,og jeg tenker bedre lykke neste gang-forhåpentligvis rundt oktober-november.Takk for omtanken,tror jeg legger meg resten av dagen!
 
Uff det var synd! Det som jeg trøsta meg med da jeg aborterte for to år siden, var at det antagligvis var noe galt med fosteret. Bedre at det skjer tidlig i svangerskapet enn å miste på slutten! Du bør ha en mens før du prøver igjen på grunn av infeksjonsfaren. Det blir nok din tur også!
 
Uff det var leit. Tenker på deg! Vet akkurat hvordan du har det for jeg har gjort det tre ganger.... [:(] Ta vare på deg selv og trøst deg med at du blir fort gravid igjen!!
 
Back
Topp