gulstol

Blir kjent med forumet
Uka før mensen fikk jeg mensmurringer, noe som er lenge før jeg egentlig bruker å få dem. Jeg gikk å venta på at mensen skulle komme, men den kom til vanlig tid. Tok graviditetstest, men den var negativ. Jeg blødde i fire dager, noe som er en dag kortere enn jeg bruker, og jeg blødde litt mindre enn vanlig. Likevel var jeg sikker på at det var mensen.

I syklusdag 10 fikk jeg igjen mensmurringer og spotting. Dette varte et par dager, så jeg tok en test - og den var positiv! Jeg ble skikkelig overraska, da jeg trodde jeg hadde hatt mensen. 3 dager etter dette fikk jeg skikkelig vondt i magen, og har egentlig hatt det lenge. Jeg småblør, men etter denne tredje dagen har jeg blødd litt mer, men fortsatt ikke så mye.

Mitt spørsmål er: er det en SA jeg opplever? Og hvordan kan jeg være gravid når jeg hadde "mensen"?
 
Dette er umulig å svare på. Beste er nok å få tatt hCG blodprøve hos legen med 2 dager mellom for å sjekke at hCG går opp som det skal.
Mange har ufarlige blødninger i første trimester, så krysser fingrene for deg!
 
Jeg startet med mensenmurringer for å så begynne å blø noe på dagen og reiste til legen og tok HCG-prøve. Jeg trengte ikke å reise tilbake to dager etterpå for det var ingen tvil at jeg opplevde en SA den natten. Smertene var mye sterkere enn mensensmerter og kom og gikk som rier. Om morgenen begynte jeg å fossblø og det varte i flere dager. Jeg avbestille legetimen og ble bedt om å ta en test da blødningen stoppet, testen viste da negativ. Jeg vil anbefale deg å gå til legen for en sjekk da det kan være en SA og at kroppen ikke har klart å støte ut alt selv. Det kan også godt hende at alt er i orden så du bør ta en sjekk:happy: ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at dette går bra:Heartred
 
Det ble nok en SA denne gangen. Testen viste negativ etter en mnd med mye blødninger. Fikk tilbake mens og var tilbake i syklus etter fem uker. Nå krysser vi fingrene på ny, selv om dette viser seg at skal ta tid.
 
Back
Topp